Віктор Анушкевичус про футбол, ЄРЦ, домовленості з колишніми мерами, першоквітневі жарти та свій можливий похід до ВР

 

 

Вікторе Андрюсовичу, зараз починається передвиборчий період до Верховної Ради. Багато аналітиків прогнозували, що ви будете йти у Верховну Раду. Потім з’явилася кулуарна інформація, що ВО «Свобода» нібито з вами домовилася щоб ви не висувалися у ВР, бо вони планують Сича провести до Верховної Ради, а ви з ним будете «працювати» на одному електоральному полі, ваш електорат пересікається... Нібито  ви залишаєтесь мером в комфортних умовах та в дружних стосунках зі «Свободою», яка контролює Івано-Франківську міськраду, а ви даєте дорогу Сичу до Верховної Ради...

 

Ця інформація не відповідає дійсності. Що стосується виборчих перегонів, то я вам скажу, що парадокс України полягає в тому, що у нас виборчий процес ніколи не припиняється. У нас як не президентські вибори, то вибори у Верховну Раду. Як не вибори у ВР, то вибори до місцевих рад. І, враховуючи цю обставину, деякі люди після місцевих виборів ніяк не можуть вийти з виборчих перегонів.


В мене не було ніяких перемовин із «Свободою» відносно цього. І такої домовленості, про яку нібито говорять, не існує. Що стосується моєї можливої участі у виборчому процесі, то остаточного рішення ще не прийнято. Багато хто мені радить висуватися у Верховну раду. Й деякі обставини логічно підштовхують до цього кроку. Зокрема, що стосується лобіювання інтересів міста. Тому що перебуваючи на посаді Івано-Франківського міського голови вже 6 років я бачу, що дуже тяжко без лобізму у вищому законодавчому органі вирішувати питання, скажімо, фінансування багатьох нагальних проектів в Івано-Франківську. Тому, це одна із вагомих причин і обставин, яка може, в принципі, спонукати мене до походу у ВР.

 


Незабаром 350 років Івано-Франківська. Яким чином відбувається ця підготовка, чи достатньо коштів, чи виконала держава ті зобов’язання, які, свого часу було взято, і ті розпорядження Президента. Гроші на це є?

 

Поки що не виконані жодні зобов’язання. Не виконується доручення Президента, яке він дав, перебуваючи на Прикарпатті ще в листопаді 2010 року. На його доручення через півроку КМУ нарешті прийняв розпорядження і затвердив перелік заходів, які передбачалося здійснити для належного святкування 350-ї річниці. Однак, на превеликий жаль, на той час коли ми з вами розмовляємо, жодної копійки з державного бюджету на проведення цих заходів не виділено.


А що стосується фінансування з міського бюджету, то не зважаючи на напруженість виконання дохідної частини міського бюджету і те, що потрібні гроші для всіх галузей, все-таки певну суму ми передбачили і на реконструкцію доріг, міжбудинкових проїздів, і на озеленення й благоустрій міста, і реконструкцію скверу біля Ратуші. А також на здійснення ряду заходів – подарунків для мешканців міста.


Все, що залежить від влади міста і ті заходи, які передбачають фінансування з міського бюджету, вони будуть виконані у повному обсязі.


Громада Івано-Франківська отримає подарунки до дня міста. Один із них уже отримала медицина й наші діточки – відкритий повністю капітально відремонтований басейн в дитячій лікарні на вулиці Чорновола. Зараз проводяться роботи по капітальній реконструкції нашого другого спортивного залу ФОКу на Позитроні. Ми плануємо до дня міста – 4 травня – відкрити цей новий, набагато більший зал. Також ведуться роботи по відновленню дитячого садочку на Вовчинецькій,210. Плануємо в цьому році здати в експлуатацію (і цим виконати ще одну мою передвиборчу обіцянку 2006 року) скейт-парк в Парку культури і відпочинку ім. Т. Шевченка. Ну і ряд інших заходів…

 


Але державним бюджетом передбачені кошти на Івано-Франківськ?

 

Окремої строчки на Івано-Франківськ в державному бюджеті 2012 року немає...

 


Чи не повинні були наші івано-франківські депутати ВРУ, які приймають бюджет, подбати про те, щоб така графа все-таки була?

 

Відповідь на це питання лежить в площині відповіді на ваше перше питання, що стосується мого ймовірного походу у ВРУ…

 


Ви очолюєте УНП в області. Була така інформація, що оскільки ці такі менш потужні партії згідно останньої соціології як УНП, КУН, РХП, Наша Україна й інші, які не ввійшли в «тусовку» БЮТу, «Фронту Змін» і «Свободи», то ви організовуєте в області якусь таку єдину опозицію №2. Чи відповідає це дійсності і чи буде дійсно ще одна об’єднана опозиція?

 

Ви знаєте, об’єднуватись потрібно навколо чогось. А якщо говорити про політику і об’єднання політичних партій, то вони мають об’єднуватись, в першу чергу, не навколо якогось вождя (ми вже це проходили й не потрібно наступати на ті ж самі граблі), а навколо спільної ідеологічної платформи. Так от, ті політичні сили, які ви перелічили, вони якраз є правоцентристського політичного спрямування і саме ідеологічна платформа є тим стержнем можливого об’єднання. Такі переговорні процеси дійсно відбуваються. Вони тривають. Такі зустрічі відбулися і на рівні обласного керівництва цих політичних сил. Парадоксом є те, що попри певні не зовсім прості стосунки між трьома міськими головами (Боровичем, Шкутяком, Анушкевичусом) (керівники обласних організацій КУНу, Нашої України та УНП – Фіртка) ми неодноразово зустрічалися й досить таки конструктивно спілкувалися. І прийшли до думки, що таке об’єднання необхідне. Воно є на часі.

Саме на базі цього об’єднання після виборів, потрібно формувати єдину політичну силу правоцентристського спрямування, якої, на превеликий жаль немає, а сама правоцентристська ідеологія розпорошена у вигляді багатьох політичних сил, які відштовхнуті тими політичними силами, що були створені навколо певної особистості, певного вождя.

 


Але, чи буде з названих політичних сил вже на цих виборах якась координація щодо висунення своїх кандидатів? Чи не боїтеся, що вам скажуть, як, до речі, і говорять «монополісти» на правильну опозицію з БЮТ, «Свобода» і Фронт Змін, що тільки вони – це правильна опозиція, а ті всі інші – це проекти Банкової?

 

Ніхто не має права претендувати на свою виключність – правильна чи неправильна опозиція. Це політ технологічний хід, який на своїй меті ставить саме завдання забити кільки в електоральному полі. Я нагадаю, що в той час, коли НРУ, УНП вже перебували на політичній мапі України, про ті політичні сили, які ви назвали, і які зараз намагаються монополізувати право називатися опозицією, і згадки не було. Тому говорити про те, хто правильний, хто неправильний – ніхто немає права. На превеликий жаль, ми спостерігаємо і в середині опозиції не зовсім чесні й коректні засоби боротьби.

 

На Україну «насувається» Євро-2012. Що це буде для Івано-Франківська? Де ви будете спостерігати за футбольними матчами?

 

Все залежить від обставин. Ні для кого не секрет, що я є палким прихильником футболу. Я очолюю обласну організацію Федерації футболу України. Тому, безумовно, такою нагодою був би гріх не скористатися. Країни в тяжкій боротьбі виборюють право проводити чемпіонати. Україні разом з Польщею усміхнулася доля й випав такий шанс. Не відомо коли в Україні ще буде проведено змагання такого рівня. Квитки на матчі я ще не купив, але замовив через Федерацію. Планую разом з дружиною і синами (в мене вся сім’я любить футбол) побувати на матчі Україна – Швеція, а також на двох матчах від нашої групи у Донецьку. Хотілося б побувати і на фінальному матчі.
Звичайно, як і кожен вболівальник, сподіваюся на те, що збірна України десь «вистрелить», так як це зробила збірна Данії й буде грати в фіналі. Якщо ж, через зайнятість, не вдасться побувати на матчах, то я комусь подарую ці квитки.


Щодо Івано-Франківська, мені, як членові президії Федерації футболу, вдалося  домогтися того, що місто Івано-Франківськ буде приймати в себе Кубок Європи. Вважаю, що це визначна подія в історії міста. Кубок буде виставлений на Вічевому майдані 14 травня. Буде певна атракція, регламентовані заходи, що будуть супроводжувати Кубок у кожному місті. Всі бажаючі зможуть сфотографуватися з Кубком…Право приймати Кубок отримали тільки три міста України, окрім тих чотирьох, в яких будуть проходити матчі турніру.

 


І ще болюче футбольне питання. Чи вже є вихід із довгого періоду занепаду і втрат для ПФК «Прикарпаття»?

 

Я цікавлюся долею «Прикарпаття», вона мене турбує, бо це головна команда Івано-Франківська. На жаль, у нас немає олігархів, які б любили футбол настільки, щоб вкладати кошти. Це не малі кошти, потрібні мільйони, щоб команда на достойному рівні виступала в першій лізі. На сьогоднішній день остаточної відповіді від ТзОВ «Скорзонера» ми ще не отримали. Ми направили, відповідно до рішення сесії міської ради, звернення із проханням визначитися зі своєю позицією. Відповіді ми не отримали. Тому направили друге звернення про скликання зборів засновників із відповідним порядком денним, де можна було б розставити усі акценти і отримати всі відповіді на питання, які хвилюють і мене, і всіх вболівальників. Команда заявилася в чемпіонаті, правда в ослабленому стані. Поки тривали роздуми інвестора багато гравців покинули команду. Команда стартувала, на жаль, з поразки в Чернігові. Як далі будуть розвиватися події – побачимо…

 


Що відбувається з дорогами міста? Відповідно до соціологічних опитувань стан доріг – несподівано став пріоритетом №1 в мешканців Івано-Франківська. Чи колись настане такий «золотий» час, коли в Івано-Франківську всі дороги будуть відремонтовані?

 

В свій час кожне місто і місто Івано-Франківськ, зокрема, отримувало, так званий, транспортний збір від власників транспортних засобів, які є зареєстровані на відповідній території. Ця сума для міста становила в районі 10 – 11 млн. грн. І постійно була тенденція до зростання надходжень. Однак, помінявся бюджетний кодекс, кошти від транспортного збору йдуть в Київ, а звідти уже у вигляді субвенцій розподіляються на ту чи іншу адміністративну одиницю.


В бюджеті 2012 року передбачено для Івано-Франківська 11,6 млн. грн. Тому, що ми висловили своє обурення станом фінансування даної статі в 2011 році, коли замість тих 10 чи 11 млн.грн, які ми могли отримати у вигляді транспортного збору, ми отримали тільки 3,2 млн.грн. з бюджету. Тому бюджетом передбачено 11,6 млн. грн. Проте станом на цей момент ще жодної копійки в міський бюджет не поступило, хоча на вулиці вже квітень місяць…
Що стосується власних фінансових ресурсів, то ми виділили скільки змогли. Але можливості місього бюджету є дуже обмеженими. Окрім цієї болючої проблеми доріг, є ще питання медицини, й інші, які також потрібно вирішувати. Тому десь в районі 10 млн. ми передбачили в бюджеті міста на капітальний і поточний ремонти доріг і на реконструкцію міжбудинкових проїздів і дворів.


Якщо говорити про те, коли наступить час, коли наші дороги будуть не гіршими від доріг розвинутих країн, то такий час може наступити тільки при умові належного фінансування. Для того щоб усі дороги в місті Івано-Франківську були європейського рівня потрібно десь біля 1 млрд. грн. Це велике капіталовкладення і на сьогоднішній день при бюджеті міста в районі 700 млн. грн., думаю, що всі прекрасно розуміють, що цей фінансовий ресурс, як би ми ефективно не використовували ці кошти, нажаль, ситуацію кардинально не змінить.

 

Користувачі Фіртки часто задають питання щодо комунальної реформи в Івано-Франківську. Чи правильним був крок створення ЄРЦ? Чи йде робота в правильному напрямку?

 

Будь-яка реформа – це болючий процес, а особливо реформа ЖКГ – найбільш тяжкої, занедбаної галузі.
Якщо говорити про ЄРЦ і перші підсумки, то враховуючи цей перехідний період,безумовно, дуже багато нарікань. Це нова структура, там багато нових людей, які по ходу роботи вчаться.

 


В коментарях на нашому ресурсі є таке припущення, що ЄРЦ створений, щоб збирати гроші на вибори для однієї з політичних сил?

 

Я знаю про це. Вважаю себе людиною демократичних поглядів, але анонімні коментування в інтернеті стають проблемою. У нас багато людей, які інкогніто, з-під поли, «з-за паркана» люблять, перепрошую, «гавкати». І, на жаль, ми це гавкання бачимо в Інтернеті. Це все політика, політичні ігри. І, що саме цікаво, це все роблять мешканці Івано-Франківська.

 

...Їх небагато…

 

Так, цих людей небагато. Це є група людей, об’єднана навколо тої чи іншої особи, якій не сподобалися підсумки виборів 2010 року як міського голови, так і міської ради. Оці люди згрупували певну таку групу людей…

 

Це, часом, не про вашого опонента, Юрія Солов’я мова?

 

Я не хочу називати цих людей. Думаю, що той хто розумний, то він здогадається. У нас є така категорія як «вічні опозиціонери». У нас є люди, які не змирилися з поразкою як на виборах мера, так і депутатів міської ради. Це зрозуміло й логічно, що всі ці коментарі виходять від них.

Тому, якби це все робилося публічно, то все було б зрозуміло. Але, хто може публічно заявити про те, за це треба буде відповідати. Щодо використання коштів ЄРЦ на вибори для когось – це байка, розрахована на недалеких людей.

Я знайомлюся постійно з фінансовими показниками цього підприємства. Якщо говорити про крок створення ЄРЦ – чи правильний він чи не правильний, то сама ідея створення ЄРЦ – правильна. Багато країн Європи створило такі управляючі кампанії, які управляють житловим фондом і наймають виконавців послуг, що займаються самими роботами на договірних умовах. І, відповідно, контролюють вчасність надання послуг і розрахунків за них.

В чому ми розійшлися, то я вважав, що потрібно було робити декілька управляючих кампаній по територіальному принципу на базі ЖЕО й робити плавний перехід. Ну, але більшість у міській раді порахувала, що треба створити єдину велику кампанію. На сьогоднішній день, коли є щось велике, то воно менш гнучке і поворотке, ніж мале. Тому є певні проблеми із гнучкістю, маневреністю, із рівнем знань в комунальній галузі.

Плюс, все-таки оця політика критиканства й брехні в коментарях в інтернеті, негативні висловлювання й публікації призвели до того, що впав рівень проплат. І це вже серйозна проблема. Але думаю, що на початку осені можна буде робити серйозні проміжні висновки.

 


З 1 квітня діє постанова КМУ, яка забороняє брати гроші за паркування, якщо немає паркоматів. У нас в місті все рівно ці «люди в оранжевих жилетах» ходять і збирають гроші. Яким чином влада планує вийти з цієї ситуації?

 

Ми звернулися в КМУ, так зробили й інші мери міст, з тим, щоб відтермінувати введення в дію даного акту. Бо якщо ми претендуємо на певну європейськість, то до цього потрібно дорости як морально, так і фінансово. Я думаю, що багато хто погодиться з тим, що якщо ми уявимо собі завтра Івано-Франківськ із виставленими в центральній частині паркоматами, то що з ними буде через декілька днів? Якщо ми спостерігаємо таку ганебну картину, коли руйнують й збиткуються над тими подарунками ковалів, які безкоштовно презентували місту свої доробки. Зрізають лавочки, виривають смітники. Багато хто ментально ще не доріс до Європи.
Таки треба враховувати й фінансове навантаження. Якщо б КМУ прийняв постанову, якою ще й виділив кошти на фінансування цього проекту, то це було б зрозуміло. Але прийняти таку постанову і спонукати міські бюджети десятки й сотні тисяч євро викидувати на закупівлю паркоматів, це абсолютно не правильно.

 


А що робити водіям – платити чи не платити? Бо і Кабмін зрозуміти можна, в його діях є логіка, є сумніви, що всі кошти, зібрані паркувальниками, йдуть в офіційну бухгалтерію, а не «мимо каси»…

 

Парковками займається наше комунальне підприємство, де засновником не є приватні особи. Це підприємство, яке заснувала територіальна громада через сесію міської ради, і всі ті кошти, які збирають паркувальники вони направляються на їхню зарплату, на нанесення розмітки зон парковки, на знаки, а також направляються в бюджет міста через сплату земельного податку. Всі площадки під парковками закріплені за «Сервіс-авто», яке сплачує земельний податок.


Якщо, скажемо, зараз припинити збір за паркову, то потрібно просто ліквідовувати наше комунальне підприємство і людей виганяти на вулицю.

 


Щодо забудови. За Австрії й Польщі влада закладала парки, озера. У нас зараз чомусь парки вирубуються, озера висушуються під забудову. Чи нема у вас мрії подумати про вічність, хоча б в тому варіанті, щоб закласти парк чи став?

 

Всі забудови, які відбувалися в центральній частині, то рішення по них приймалися ще до мого приходу на посаду міського голови. Певні забудівники підходять і наполягають і зараз на будівництві в середмісті. Я вважаю, що в центральній частині міста вже не потрібно нічого будувати. Зараз слід зберегти те, що залишилося. Власне, до дня міста ми плануємо провести реконструкцію скверику поблизу Ратуші, на який теж багато хто зазіхав. Тому прийнято рішення щодо комплексної реконструкції цього парку і встановлення там пам’ятного знаку першій Українській Церкві, яка була збудована саме тут. Всі кіоски будуть знесені, там буде проведено благоустрій. Старі дерева будуть зрізані, посаджені нові, встановлені лавочки, освітлення, пам’ятний знак. І таким чином ми раз і на завжди поставимо крапку в зазіханнях деяких забудівників, які просто не думаючи про майбутнє, а тільки про власну кишеню, намагаються забудувати і цей невеликий скверик в самому центрі міста.

 

Нещодавно було 1 квітня - день жартів, над вами жартували чи, можливо, ви над кимось вдало пожартували?

 

Наді мною пожартувала дружина. Як саме не скажу. Це був добрий родинний жарт. В нас в сім’ї злі жарти не толеруються, бо часто негативні думки і ідеї мають властивість матеріалізовуватися…


12.04.2012 1489 22
Коментарі (22)

Ганя 2012.04.12, 10:42
Во пля, депутати в нас с...... Ну Зварич понятно - він вибиває гроші на святкування 850-річчя Тисмениці. А де "почесний 61-й депутат" Івано-Франківської міської ради Чуднов, де екс-мер? Це просто жах, напевно ні до якого міста в цієї влади немає такого ставлення, як до Івано-Франківська. Два роки пустих обіцянок....
125 2012.04.12, 10:43
Ганьба Азарову!!!
Гість 2012.04.12, 11:19
Як завжди сидить у Франківську і плаче що ніхто не дає грошей. Шановний п.Вікторе під лежачий камінь вода не тече.
Роман Мирось 2012.04.12, 11:45
Про єрц - чиста правда, тіки все навпаки до того як сказав Анушкевичус: структура вимиває з громади кошти для виборчої кампанії Сичу! Створена - заробляти кошти! Зрозумійте - це бізнес на комуналці, який мер і дозволив! У ньогго є домовленості із Свободою, шо вони його не чіпають, а він криє їх бізнес, і навіть розказує як краще зробити
Нестор 2012.04.12, 11:48
"Будь-яка реформа – це болючий процес, а особливо реформа ЖКГ – найбільш тяжкої, занедбаної галузі.", таким чином він відмазується за ЄРЦ і дороги! - брєд, тому що реформа апріорі має давати позитивний результат, тобто, якщо його нема, то це не реформа, це просто ламання існуючого порядку з негативними наслідками!
цитатник 2012.04.12, 11:51
"У нас є люди, які не змирилися з поразкою як на виборах мера, так і депутатів міської ради." це мер каже про УНП - партію, яку очолює в області, тому вона не набрала на виборах до міськради навіть жалюгідних 3%! Ось справжня оцінка виборцями його керівних талантів!!!
Станиславівець 2012.04.12, 12:03
Громада Івано-Франківська - то є бидлорагульня і вона по повній відірветься на т.з. "святкуванні" дня міста. Знову все буде засрано і заригано і сміття буде по пояс. І все це у центрі міста. Можливо, найкращим святкуванням дня міста буде відмова від масових заходів для отої худобні?
мешканець 2012.04.12, 12:05
вітя поменше піару побільше роботи... засрав місто шо вже страшно ходити вийди з свого мерса і пройдись разок пішком... якраз від тебе до білої хати пройдись по Бельведерській або Тичини, і дізнайшся шо народ про тебе думає але незабудь свої фірмові окуляри, щоб тобі оченятка твої незаплювали ...
Олег Т. 2012.04.12, 12:07
показово, як він відмазує свободу за єрц, і з їжджає з теми жахливих доріг, прикриває свободу, а вона дурить людям мозги !
vasya 2012.04.12, 13:21
"вийди з свого мерса" - а хіба в нього мерс? Ніби на Шкоді бачив...
Я 2012.04.12, 13:30
А що хтось і справді розраховував, що Азаров чи Янек відірве від себе та від своїх синочків і дась нам якісь гроші?!
Ярослав 2012.04.12, 14:18
"...плануємо провести реконструкцію скверику поблизу Ратуші, на який теж багато хто зазіхав. , там буде проведено благоустрій. Старі дерева будуть зрізані, посаджені нові..." Знову різати,ви хоть з громадою радились,чи потрібно ці старі дерева зрізати, затінку не буде,посадять невідомо що,старі продадуть з зиском... Вам би тільки дерева рубати
Місько 2012.04.12, 14:29
толкове інтерв'ю. бо раніше мер говорив багато і ні про що, а тут вдалося розговорити і витягнути кілька цікавих суджень.
Іван Рижик 2012.04.12, 16:20
на рахунках єдиного центру(теперішнього монополіста комуналки) понад 10 млн грн. при чому жодна копійка не вкладається в ЖКГ, усе на вибори Свободі, якість к/п лише погіршується, тариф росте, контролю за роботою - ніякого, дорогам - задниця(всі це бачать) керують комуналкою - люди, далекі за освітою від неї, зате премії і зарпалати мають по 20 тисяч, міська комуналка летить невідомо куди.... а він тут розглаголює
Cfirj 2012.04.12, 19:01
Фіртка, ви зовсім здуріли - редагувати коментарі! Як можна було відрізати перші речення в коменті Івана Онуфрака про Солов'я? Не подобається - вбивайте коменти, баньте. Це, звичайно, теж не дуже добре, але хоч якось прийнятно. Я розумію, що ви часто коментуєте самі, але редагувати чужі коменти - це вже зовсім свинство.
Леонід 2012.04.12, 19:23
Новопризначений директор водоканалу(івано-франківськводоекотехпром) - просто "смотрящій" з Києва - це дань, яку мер мусить платити за владу, і свідчення того, наскільки глибоко Анушкевичус заручився з партією Регіонів. Цікаво, що і Свобода у цьому випадку просто мовчить і є співучасником злодіянь влади, як місцевої, так і центральної
Леонідові 2012.04.12, 20:34
Так юний Свободівський політолог- тепер замдиректора на Водоканалі. Так що Свобода і тут "в долі" з Регіонами!
2012 2012.04.12, 21:14
ганьба меру і свободі!
djavded 2012.04.13, 02:34
Сича відправити з усіма його дітьми-депутатами і алканавтами в гори копати сховкию І хай би вже були регіони, бо Свобода все своє бидло тупе заводить у владу і всякі органи, а в Києві тішаться з нашого бардаку і гроші не дають. До речі ЧОМУ Сич такий друг зі старими кадрами, що ще до мого народження в Білому домі сиділи ....
Станіслав 2012.04.18, 09:21
Хай пан мер гостей на свято повезе через танкодром, яким є об'їздна (Набережна). Які дороги, такий мер. І навпаки.
до станіславовця 2012.04.30, 02:44
насправді у влади є всі важелі для зміни менталітету людей в кращу сторону, влаштування культурного соціального матеріального добробуту та комфортного співіснування громади біда що влада теперішня в Станіславові недолуга, але вона є частиною громади і суспільства Станіславова - такого ж маловихованого безкультурного тугомислячого забобонного с низькою самооцінкою депресивного і неактивного.. потрібно міняти владу а саме бути активним та РЕАЛЬНО свідомим на наступних виборах влади.. а також змушувати владу діяти черз громадський рух та організації..
до Анушкевичуса(горекерівн 2012.04.30, 03:18
"Якщо ми спостерігаємо таку ганебну картину, коли руйнують й збиткуються над тими подарунками ковалів, які безкоштовно презентували місту свої доробки. Зрізають лавочки, виривають смітники. Багато хто ментально ще не доріс до Європи" ну що це за глупість, пане Анушкевичус, і недалекоглядність і зневага до людей/громади.. у Вас же важелі влади - Ви можете і зобов"язані виховувати мешканців, для цього потрібна мудрість, любов до свого народу, біль серця за рідний край наприклад : візьміть хоча б поставте скрізь у місті смітники, щоб люди себе хоч трохи людьми рахували та не розкидали сміття під ноги, коштів немає - знайдіть! ось у Львові знайшли і поставили майже біля кожного стовба смітника - подивіться який результат - місто чисте.. паралельно потрібно виховувати населення через масмедіа, можна на тих самих річках та озері поставити таблички про штраф з засмічення відпочинкової зони, залучити наряди міліції для контролю.. також розвивати більше культурного життя в місті (фестивалі, акції, інше) дуже багато можна зробити якщо є розсудливість, позитивне мислення, мудрість... не можна людині Вашого посадового рівня дозволяти собі зневажати та обзивати ближнього (як Ви собі часто дозволяєте) Ви є перш за все відповідальний за моральну і культурну деградацію громади, бо не вмієте організувати життя в місті позитивно і ефективно.. насправді соромно Вас слухати та боляче Вас терпіти у владі.. робіть хоч щось добре
29.11.2024
Олег Головенський

Під час своєї передвиборчої компанії Дональд Трамп запевнив, що якщо він виграє вибори, то за його президентства впровадження CBDC в США буде заблоковане. Що таке ці CBDC? Це — Central Bank Digital Currency (цифрові валюти центральних банків).

636
27.11.2024
Микола Сторожовий

В Івано-Франківську з кінця жовтня 2024 року офіційно розпочали роботу мовні волонтери-інспектори, діяльність яких спрямована на контроль за дотриманням мовного законодавства та популяризацію української мови. Фіртка поцікавилася, з якими порушеннями найчастіше стикаються мовні волонтери?

1171
26.11.2024
Тетяна Сорока

Про ПТСР, його наслідки та лікування журналістці Фіртки розповів завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету, доктор медичних наук Михайло Пустовойт.

2495
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

1350
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

1989 9
02.11.2024
Тетяна Дармограй

Про службу в АТО/ООС, перший день повномасштабного нападу, найважчий бій, одруження під час війни та що зробить першим після перемоги України, Артем Ткаченко розповів в інтерв’ю журналістці Фіртки.

2920

Теперішні жлоби і жлобихи збирають величезні аудиторії – від кількох тисяч й аж до десятків мільйонів завсідників соціальних мереж. Але суть та сама.

671

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

753

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1658

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1641
28.11.2024

Багато хто, бажаючи схуднути чи поліпшити здоров'я, звертається до модних дієт. Але правда в тому, що більшість дієт не дають тривалого результату і навіть можуть нашкодити організму.  

340
25.11.2024

Радісна новина для всіх поціновувачів азіатської кухні! Roll Club – відома мережа ресторанів суші з багаторічним досвідом роботи в Україні – тепер і в Івано-Франківську!

454
20.11.2024

Харчування під час війни немає відрізнятись від звичного раціону, який був у мирний час, та обов'язково повинне бути збалансованим. 

18362
30.11.2024

Захист Батьківщини випливає із четвертої Божої Заповіді, яка трактується: "Шануй батька і матір". А Батьківщина — це наша друга матір, тому добрі діти, звичайно, свою маму захищатимуть.  

7476
25.11.2024

Християнська сім'я бере на себе відповідальність жити разом аж до смерті: у любові, вірності, чесності та послуху подружньому.  

3653
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

1041
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10776
26.11.2024

Оцінюватимуть фіналістів члени міжнародного журі з п'яти європейських країн.

289
29.11.2024

Цей закон набуде чинності з 1 грудня.

286
28.11.2024

2024 рік — це рік, коли у громад забрали військовий податок на доходи, військове ПДФО.

475
24.11.2024

Керівництво Франції вважає, що українське військо може завдавати ударів французькими ракетами великої дальності лише в цілях самооборони. Наразі невідомо, чи зброю французького виробництва вже використовували для атак.  

448
23.11.2024

Водночас 33% респондентів із заходу однозначно не підтримують проведення місцевих виборів під час війни, а 16% — скоріше не підтримують.  

680