У залишках метеорита виявили ознаки позаземного життя

В уламках великого метеорита, що впав на території Африки, були виявлені органічні речовини, які вважаються ключовими елементами життя – амінокислоти, без яких неможливо створити білок.

Цей метеорит утворився в результаті зіткнення двох астероїдів, розповів Деніел Глевін з Годдардівського центру космічних польотів.

Зіткнення нагріло тіло до 1000 градусів за Цельсієм (про це свідчить наявність мінералів, здатних сформуватися тільки при високих температурах). Звичайно ж, при цьому всі складні органічні молекули мали загинути. Тим не менше, в метеориті вони є.

З цього вчені зробили висновок, що існує більше одного способу утворення амінокислот в космічному просторі. Отже, підвищуються шанси на зародження життя в інших куточках Всесвіту.

Раніше амінокислоти вдавалося знайти у зразках комети 81P/Вільда і багатих вуглецем метеоритах. Ці відкриття побічно підтверджують гіпотезу про те, що принаймні деякі інгредієнти земного життя сформувалися в космосі.

Метеорит 2008 TC3 вибухнув над Суданом два роки тому. Аналіз його решток проводився одночасно в Годдардівському центрі та Інституті океанографії ім. Скріппса при Каліфорнійському університеті в Сан-Дієго. Результати співпали. В цілому вдалося виявити 19 різних амінокислот в концентрації від 0,5 до 149 частин на мільярд.

Залишалося переконатися, що амінокислоти не були занесені вже на Землі. Перевірити це досить просто: молекули амінокислот можуть бути побудовані двома способами, які є дзеркальним відображенням один одного. Життя на Землі використовує лівосторонні амінокислоти, і вони ніколи не змішуються з правосторонніми, а в метеориті містилася рівна кількість тих і інших "сортів".

Досі вважалося, що амінокислоти здатні утворюватися на астероїдах у присутності рідкої води. Останнє ж дослідження вчених свідчить про те, що є якийсь інший спосіб: імовірно, амінокислоти формуються у міру охолодження астероїда за участю реакцій у газах. Вчені запланували провести низку експериментів для перевірки гіпотези.

ТСН

21.12.2010 2479 0

24.02.2024
Вікторія Матіїв

Спроби створити музей у Долині починалися ще з кінця 60-х років. Проте тільки 23 грудня 1997 року Долинська районна рада прийняла рішення про створення музею в місті. Журналістка Фіртки поспілкувалася з директоркою краєзнавчого музею "Бойківщина" Тетяни і Омеляна Антоновичів Ксенею Циганюк.

01.02.2024
Вікторія Косович

Івано-Франківськ є градом безлічі упереджень і масок: для перших — фортеця, заснована поляками, для других — відголос австрійського «золотого віку» з його залізницями, для третіх — серце гуцульської культури, плач трембіт.

25.01.2024
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки поспілкувалася з отцем Миколаєм Микосовським, який служить у Василіянському монастирі УГКЦ на Ясній Горі у Гошеві.

18.01.2024
Тіна Любчик

У п'ятницю, 19 січня, в Івано-Франківському національному медичному університеті відбудуться вибори ректора. На посаду претендують троє працівників вишу: доктор медичних наук Микола Островський, доктор медичних наук Роман Яцишин та кандидат медичних наук Руслан Савчук.

18.01.2024

Каркасні будинки відрізняються високою міцністю, надійністю і довговічністю, а також відносно недорогі в будівництві. Втім, у 2024 році ціни на будівництво каркасних будинків в Україні, як і на все інше, продовжують зростати.

16.01.2024

Всі наші бюджети – від територіальних громад і до обласного та державного, повинні стати «бюджетами перемоги».

31% території країни під ризиком екологічного знищення через російське вторгнення, а понад 20 тисяч км² українських земель майже повністю знищені війною.

Останнім часом в соцмережах посилилась пропаганда трампістів, які звинувачують Байдена і Зеленського в тому, що ті нібито відмовляються від таких форм допомоги, як ленд-ліз і PDA.

За час існування людства відбувалася величезна кількість збройних конфліктів, які переростали у війни. З різноманітних причин: територіальні претензії, сфери впливу та навіть релігійні війни. Під релігійними гаслами можна як розпочинати війну, так і фанатично самовіддано воювати.

Огляд світових ЗМІ у контексті того, що може чекати українців у випадку перемоги на виборах в США Дональда Трампа.

26.02.2024

Попри чудові якості, важливо розуміти, що грейпфрут відіграє особливу роль у взаємодії з певними ліками.

21.02.2024

Інфляція на споживчому ринку в січні 2024 року порівняно із груднем 2023 року на Прикарпатті становила 0,5%, в Україні — 0,4%.

15.02.2024

В Івано-Франківській області продовжуватимуть втілювати реформу шкільного харчування в освітніх закладах, адже діти мають споживати якісну та смачну їжу, приготовлену у добрих умовах.

26.02.2024

Журналістка Фіртки поспілкувалася з отцем Миколаєм Микосовським, який служить у Василіянському монастирі УГКЦ на Ясній Горі у Гошеві.

21.02.2024

Митрополит Лев Шептицький, після проведення церковного розслідування, окремим декретом проголосив ікону Гошівської Божої Матері «Цариці Карпат» чудотворною.

15.02.2024

Якщо подружжя зіштовхнулося з кризовими проблемами у сім'ї, варто звернутися для отримання підтримки та поради до різних фахівців залежно від конкретної ситуації.

10.02.2024

Захист Батьківщини випливає із четвертої Божої Заповіді, яка трактується: "Шануй батька і матір". А Батьківщина — це наша друга матір, тому добрі діти, звичайно, свою маму захищатимуть.

23.02.2024

На чисельні прохання в Івано-Франківську відбудеться концерт рок-кумира, українського музиканта-мультиінструменталіста, вокаліста, композитора Олега Скрипки та гурту Воплі Відоплясова. Подія відбудеться 3 березня 18:00 - Івано-Франківськ, Panorama PUB,

25.02.2024

Водночас президент упевнений, що союзники із Заходу не підтримують цей фейк.

20.02.2024

Перша інформація про те, що український президент готується звільнити Валерія Залужного, з’явилася у січні 2024 року. На той момент в Кремлі не тямили себе від радості.

15.02.2024

Станом на лютий 2024 року Головнокомандувачу Збройних сил Олександру Сирському висловили довіру 40% українців, найвищу довіру зберігає колишній Головнокомандувач Валерій Залужний — 94%.

11.02.2024

Президент Володимир Зеленський вніс нові зміни у керівництво Збройних сил України, зокрема замінивши командувачів Об’єднаних сил та Десантно-штурмових військ.