Роман Ткач: Не з того починаємо. За рік до виборів може статися будь що – від «хаосу і анархії» і до «диктатури»

 

 

Романе Володимировичу, через рік ніби знову вибори. І знову кажуть що це буде вирішальний наш вибір, що це буде "останній бій". Вже вкотре. Бо те саме перед кожними виборами кажуть політичні сили всі 20 років незалежності України? А може Україна – це те що як кажуть на заході «нереалізована демократія» або «нереалізована держава»?

- Про 20 років України і її здобітки треба говорити по філософськи. От пройшло 20 років. Що ми мали на початку незалежності? Частина інтелігенції знищена, потім інша частина емігрувала. Ми мали «голе поле». І на ньому ми почали будувати державу. Давайте по іншому задамо питання: а що могло статися за 20 років, коли совєцька влада залишилася в душах, в особистостях, в свідомості… Що могло в цій ситуації статися за 20 років?

В нас не було навіть єдиного розуміння – якої України ми хочемо? Хтось хотів такої як Совєцький Союз, але «український», хтось – щоб нічого не робити, а гроші на горілку отримувати кожен місяць. Тому, я думаю, йде процес будівництва держави. Не такий як нам хотілося би, але ніхто не казав, що буде все легко і просто… Нам  зараз треба не посипати голову попелом, а робити висновки.

 

Останнім часом представники «Батьківщини», «Фронту Змін», «Свободи» говорять про те, що вони домовляться на Івано-Франківщині висунути єдиних кандидатів в мажоритарних округах. Для чого це робиться? Адже всім зрозуміло, що на шість наших округів буде кандидатів десятки, якщо не сотні. І чим ближче до виборів, тим складніше буде домовлятися?

- ……… Я б з цього не починав – не  з таких заяв. Зважаючи на свій досвід поводження кандидатів у виборчих округах та й взагалі партійного будівництва в Україні. Як на мене – прізвища кандидатів умовно з десяти пунктів майбутніх виборів – це пункт, приблизно, «восьмий».  

Зараз найголовніше – промоніторити законодавство, знайти всі плюси і мінуси, визначити місця в ньому, де нас, так би мовити, можуть «притискати» адмінресурсом. Виробити стратегію, виробити спільні гасла, з якими ми йдемо йти на вибори – такі, які не викликають в цих трьох партій протиріч…

Я зараз своїй команді поставив головне завдання – детально вивчити Закон про вибори. Щоб ми бачили всі ті місця, де нам можуть створити проблеми: зняти з виборів, опротестувати в суді… Не важливо з якої партії.

Є інше питання – члени виборчих комісій, їх навчання, спостерігачі… Не є таємницею, що ті люди, які мають досвід також зневірені, бо їх на минулих виборах часто, як кажуть, «кидали» - обіцяли їм одні винагороди, а отримали вони інші. Що, зараз є ресурс? На кого покластися, на кілька разів обманутих? От про це треба говорити. А вже потім про прізвища…

 

Безперечно, бо ідеологічні розбіжності названих партій насправді непереборні: право-консервативна «Свобода», ліво-популістична «Батьківщина» і ліберально-демократичний «Фронт Змін»… - це з трикутник з дуже віддаленими кутами…

- Очевидно… Але про подальші пункти говорити не буду, щоб не розкривати якісь технологічні речі, які необхідно пройти в цих виборах. А прізвища… Я не думаю, що виборцям зараз цікаво обговорювати прізвища кандидатів на виборах, які будуть тільки за рік.

 

От спостерігачі відмічають про існування в обласній раді конфлікту між «Свободою» і «Нашою Україною». І припускають, що чим ближче до виборів, тим більше таких ліній розлому буде відбуватися між політиками і політичними силами, бо ми поступово будемо в ходити в зону «опонування і конфлікту». Це закон – кожне середовище по суті є конкурентним, - чи політичне, чи, навіть, професійне…

- Ми ж прекрасно знаємо, ми живемо тут. І те, що зараз говорять про «спілку трьох», штучно чи за якимись суб’єктивними причинами, відкидаючи «Нашу Україну»… А в цій силі багато людей – це ж наші побратими, ми маємо багато спільного і в історії, і в світогляді…

 

Але зараз всі говорять про об’єднання, але при цьому БЮТівець Дмитро Шлемко вже називає шість можливих  кандидатів до Верховної Ради, ваш партійний колега Шкварилюк каже, що ніяких формальних перемовин про об'єднання ще не було. То чи не вийде так, що під вибори якісь банальні протиріччя – «я хочу йти в цьому окрузі, а в цьому не хочу», - розіб'ють цю «трійцю»?

- Ну мені складно вам заперечити, бо ви малюєте цілком реальний сценарій. Тому, я б взагалі такі речі на місцевому рівні не оприлюднював. Хоча я поважаю і точку зору колег.

Такі домовленості мали б виноситися на суд громадськості безпосередньо перед виборами і тільки тоді, коли вже є чітка формалізована домовленість. Бо може статися так, що ми зараз будемо пів року об’єднуватися, а чим ближче до виборів, тим більше виникатиме питань, по округах, по кандидатах, по можливій спільній стратегії, по ідеології, по гаслах, по тому, за якими принципами ми обираємо кандидатів – професійність, партійність, приналежність до регіону і так далі…

І от уявіть собі, що ми не домовимося і кожна політична сила піде на вибори одноосібно? Що ми цим продемонструємо людям? Що ми не здатні об'єднуватися, говорили-говорили і не спромоглися? Тому – ще раз, - я б не виносив цей процес в публічну сферу. Якщо домовимося, то виходимо в перший день виборчої кампанії і заявляємо про об’єднання зусиль і про кнкретні вже реалізовані домовленості…

 

А чому все робится навпаки? Немає єдиного розуміння? Чи йде змагання за «ньюзмейкерство»?

-  Наші політики напревеликий жаль не роблять висновки. Ми бачимо зараз зневіру в людей. От ми, демократи, багато говорили, все робили аж занадто публічно. А в результаті до влади прийшли наші опоненти – жорсткі, дисципліновані, з антиукраїнськими гаслами. І от зараз наші балачки черговий раз сприяють їм. Бо може статися так, що якщо нас двадцятеро кращих буде сидіти і вести дебати, сперечатися, а їх кандидат буде сидіти тихо, і може статися так, що саме він і переможе, навіть сірий середнячок.

Кому потрібна ця розмова за рік до виборів? Яка її мета? Я би казав припинити ці розмови публічні – про те, про що ще немає жодних домовленостей. І починати все спочатку, крок за кроком. І коли дійдемо до цього «пункту восьмого», домовимося, то вийдемо перед камери телебачення і заявимо про домовленості.

 

А які ваші плани на ці вибори?

- Не потрібно зараз про це говорити. Я багато разів обирався на різних рівнях. Кілька разів програвав вибори. Наприклад в 1994 році я програв вибори до Верховної ради в окрузі Євгенові Пронюку. І я дуже тішуся за той період, бо я тоді для себе отримав дуже багато уроків в своєму політичному житті. Зараз треба не про це говорити.

 

Деякі політики вже заявляють про свою участь в виборах до ВР – зокрема Олександр Сич… От ви можете заявити чи будете ви йти на вибори по якомусь мажоритарному округу?

- Знаєте, я не хочу когось ображати. Я буду говорити про себе. Перше, той політик, який відмовляється від боротьби напередодні великої битви виглядає смішним, і той політик, який ще задовго до битви заявляє, як він буде битися, також інколи виглядає смішним.

 

То по вашому Сич виглядає смішним?

- Я говорю тільки про себе, про своє розуміння. Не спішімо! Що – завтра висунення? Що, сьогодні для виборця цікаво чи буде йти «Микола, Олександр, Роман» на вибори?

 

Але хто перший заявив, то навколо того вже починає працювати суспільна думка, люди починають говорити про цього кандидата…

- Це є "політична інтрижка". При тому, що так як розвиваються події у державі,  то може ще ТАКЕ статися у нас… Для прикладу – як переживе Україна, люди цю зиму. Яка буде ціна на газ. Це важливо.

Друге – бюджет. Ми не знаємо як виконується бюджет. Йде вже невтішна інформація про те, що вже штучно затримка виплати заробітної плати, а якщо і виплачують, то голу зарплату – без надбавок і так далі. Який буде бюджет наступного року? Інше – подивіться яка погода на вулиці.

Грудень, а на вулиці тепло, пів року не було дощів. Є інформація, що близько 60% озимих вже пропало… Це все дасть відбиток на наше повсякденне життя.

Я не хочу нагнітати, але на цьому фоні ще й два лідери в нас в тюрмі…  Не обговорюємо зараз кандидатури Тимошенко і Луценка, але дуже значна частина суспільства зараз переконана, що «не ті мають сидіти»…

 

А що саме може статися, революція, вибори відмінять?

- Може статися будь що – від «хаосу і анархії» і до «диктатури». А хто ще за три місяці до подій в Єгипті, в Лівії міг передбачити, що там станеться? Там влада також була «сильна як ніколи».

Відомо, що Ленін за кілька днів до революції в Росії в Німеччині заявив, що революції чекати ще довго… А потім «прозрів» разом зі всіма: «вчора було зашвидко – завтра буде пізно»… Ніхто не може спрогнозувати.

І на цьому фоні влада, я думаю несвідомо, робить дурниці. Вони так звикли, що все для них «якось минеться». Вони затискують пружину там, де політично не варто цього було б робити, закручувати гайки. І вони провокують суспільство до жорсткої відповіді. Суспільство нуртує. Є частна байдужих людей, а є й такі, які завжди всім не задоволені. І коли ця незадоволеність, що помітно зростає, потрапить на відповідне тло… Всі відчувають, що в суспільстві «щось не те»…

 

-  Але є і думка про те, що будь-який бунт не приводить до кращого, а тільки до біди – саме така «бухгалтерія бунту» на виході. Ту ж Північну Африку візьмімо. Лівія до революції була успішною в плані споживання державою, на рівні Європи. А зараз там біда і розруха…

- Я це все говорю не з тим, що я тішуся, що «цій владі дадуть»… Це всіх зачепить. Я насправді боюся такого розвитку подій, бо коли десь проллється хоча б крапелька крові, то може буте страшне…

Революція 2004-го року мала єдиний центр, який впливав на події, зараз такого центру немає – і це може бути аргументом до хаосу.

Я був 22 листопада  на Майдані на річницю революції. Коли з однієї сторони Калашніков зі своїми, а з іншої ми. І от люди виступали-виступали і раптом з натовпу крик «Йдемо на той бік!» Чого йти? Міліції там сотні, а нас кіолька сотень. З якими гаслами, що ми там будемо робити? Відповіді немає, але натовп має свою психологію, свої закони поведінки…

Тому повертаємося на початок – з чого ви почали: То зараз людей цікавить що, - прізвище кандидата в N-ному окрузі? Навряд чи.

Тому я не говорю ні «так», ні «ні». Всьому свій час. Я ніколи не хотів виглядати смішним.

 

- Щодо місцевого «Фронту Змін». Я так думаю, що в області є група людей, які вважають цей «проект» своїм. Колись їх серед інших учасників «кастингу» обрав Арсеній Яценюк. От зараз ви з’явилися. Як вас сприйняли «бувалі» фронтмени? Як опонента, конкурента? Чи є якесь протистояння – що, мовляв, ми тут вже все поділили між собою, а тепер Ткач ще щось тут захоче…

- Все те, що ви сказали – це передумови можливого конфлікту. Але конфлікту в цьому випадку, думаю, не передбачається. Я прийшов з певною метою. Я багато в своєму житті пережив, я маю певний досвід. Тих всіх, хто є в обласному «Фронті Змін», я вважаю найкращими. Щиро. Вони зібралися, об’єдналися.

Вони мають свій життєвий досвід. Багато з них мають дуже добрі здобутки в своїй попередній діяльності. І тут приходить Ткач. І цілком природнє запитання в них: «Ну і що? Ти є «невісткою», ти приходиш до нас». Тому, я ніколи не дозволю собі щось тут аналізувати і намагатися змінювати без взаємного розуміння. А коли настане період реальної роботи для партії – а це передвиборчий і виборчий період, тоді будемо спільно тягнути роботу. Я офіційно не є якимось куратором, чи якимось контролером. Зараз в нас, абсолютно щиро говорю, - є рівні ділові стосунки.

 

В партії ваша робота все-таки спрямована на область, чи ширше – на якісь інші регіони України?

- Зараз я не можу дати відповіді на це питання, бо зараз якраз в партії йде процес такої структуризації і фрагментації, який, думаю, завершиться до кінця місяця.

Скажімо, позаминулого понеділка, на Михайла, я був в Одесі, де «Фронт Змін» проводив регіональну завершальну акцію в Одеській області «Україна проти Януковича». Завершальна загальнодержавна акція буде, до речі 3 грудня, в суботу, в Києві.

В Одесі я був приємно вражений. Я багато що бачив, але уявімо – Одеса, понеділок, 11-та година ранку, біля обласної державної адміністрації зібралися близько півтори тисячі чоловік. Це якраз той момент, коли в Одесі «Фронт Змін» зміг об’єднати опозиційні партії. Я бачив там своїх рухівців, представників «Батьківщини», ПРП, «За Україну!».

Для Одеси – це дуже багато.

Я не знаю чи зараз в політично активному Івано-Франківську вдалося б так все організувати. Тому, надія є…

 

Є зараз такі думки, що от «Фронту Змін» дозволяють багато того, що «Батьківщині» забороняють. І в цьому контексті твердиться, що «Фронт Змін» якщо не проект влади, то має з нею якісь домовленості?

- Я розумію, що так хтось може казати. Але результатом є в політиці те, хто прийшов до влади. Як варіант – в результаті виборів. Тому давайте почекаємо.  

 

Кажуть ще, що Яценюку дозволили критикувати владу… і він критикує поки цей дозвіл діє?

- Я твердо кажу – це неправда, це якраз технологія влади, розпускати такі плітки. Яценюк є харизматичний лідер. І він буде йти до кінця. Можете не сумніватися. Що зараз говорити? Вибори все покажуть. Побачимо…

 

 


30.11.2011 1535 20
Коментарі (20)

Степан 2011.11.30, 12:34
І що би не цвірінькали всякі пуцверінки, Ткач - це потужний дядько.
Льоня 2011.11.30, 13:05
І не погодитися складно.............
да уж 2011.11.30, 13:22
дуже потужний. такий потужний , що у січні-лютому 2010 року, разом з ющом, привів до влади баньдюків.... а думаєте йому зараз зле? .. така довоьльна пика кожного дня від білого дому по сотці ходить. От вам і слава україні, і слава ткачам.
Пес 2011.11.30, 13:26
Ніхто не досконалий. Але Ткач, то не якийсь перешиванець як колишні комуняки з БЮТу. Завжди йде прямо, хоч і деколи хлопа заносит в емоційности за межі. Ткачу треба йти на вибори. І вигравати.
Zif 2011.11.30, 14:35
А чи вдасться Ткачу реалізувати себе в партії, чи має він підтримку та однодумців в ФЗ відповіді неє
Добре 2011.11.30, 15:48
Ну шо сказати, росте Ткач. Добре.
Мешканець 2011.11.30, 15:24
До "да уж": нє, на Юлю вашу мав працювати... А баньдюків ми всі вкупі привели до влади... І нарешті вже треба вчитися визнавати помилки, а не шукати винних - Ткача, Ющенка чи ще когось...
Моцний 2011.11.30, 17:58
Яка чкука ще бере в Ткацюка якесь ентерф,ю.Поки такі пуцьверінки як недоносок степанько-дурко буде так гздіти до того часу буде так як е.Якщо в ткацюка лідери такі як щидівочка-кулька і охламон-пияк юрко буль-буль то ніц ви не варті лідери-пі......Янек ще файний хлопець...ВАМ БИКАМ захланим такого треба щоб шкіра тріщала.Ви народ самі обікрали,атепер знову чекаете поки простий народ вийде,а ви посідаете в крісла і знову будете смердіти і брехати ще більше від всіх інших.Ви прийшли в кінець тунелю -злили воду і пішли НА-Г-Й!гайдамаки срані.........................................
капітельман 2011.11.30, 18:08
Моцний молодець!Більше таких правильних дописів і будуть в народу очі відкриватися.............правильне бачення !!!!!!!!!!!!!!!!
% 2011.11.30, 19:13
Ткач принаймні щирий, це ж помітно, що людина не бреше. Дуже помітно, що стривожений і розгублений навіть. І не тільки за свою дупу переживає. Бо не до добра йде справа. Я б за нього голосував. І між Сичем і Ткачем я б вибрав Ткача, в нього нема такого шаленого нездорового потягу до влади, йому від влади дах хоч не рве.
Команда Ткача 2011.12.01, 00:05
Шановні, перестаньте нарешті так демонстративно рвати дупу за Ткача. Шота я дуже сумніваюсь, що це інтервю взагалі писав Ткач. Чи давав на нього відповіді. Після підтримки ПАРТІЇ РЕГІОНІВ, ваш кандидат прирівнявся до перебіжника Круця. Два запроданці. Один продався за бізнес, інший - за перспективу в списку яйцятих. Як не крути, а смердить.
Пес 2011.12.01, 08:34
Ну з Круцем понятно - проголосував за Харквські угоди. Тушка. А де Ткач підтримав ПР? Щось я пропустив? Якщо мова про закон про вибри, то голосуючи за нього чи проти нього - всі голосували "за себе". Проти закону різко виступили УДАР Кличка, Наша Україна і не дуже сильно Свобода. Причина - ці сили не наберуть прохідного бар'єру - 5%. Свобода правда ще сподівається. А Фронт Змін, БЮТ і ПР проголосували - бо наберуть 5%. Тому це зовсім інша ситуація. Голосування за Харківські угоди - це зрада. Голосування за Закон про вибори - це політика, - тут "кожен за себе".
Вітер 2011.12.01, 11:36
А це, часом, не сайт Р.Ткача?
мульт 2011.12.01, 12:01
Це сайт Зварича
Говоріть про те, що знаєте н 2011.12.01, 14:44
Ну так ради справедливості - Круць не голосував ні за харківські угоди, ні за Чорноморський флот, ні за інші антидержавницькі проекти влади. Не треба вішати ярлик зрадника на всіх, хто розійшовся з "Нашою Україною".
Пес 2011.12.01, 14:52
Круць голосував за Харківські угоди. Це є на сайті ВР. ФІРТКА: Миколу Круця, в числі 12 депутатів-"тушок", які голосували за Харківські угоди, виключили з фракції НУНС (оновлено): http://firtka.if.ua/?action=show&id=10568
Говоріть про те, що знаєте 2011.12.01, 15:39
Щойно подивалась на сайт ВРУ, як ви кажете. Круць - відсутній під час голосування. Ось ссилка: http://gska2.rada.gov.ua/pls/radac_gs09/gol_karta_zal3?g_id=11639 . Фіртку про результати голосування повідомили народні депутати від НУ-НС Володимир Ар’єв та Андрій Парубій. Раджу редакції перевіряти інформацію перед подачею читачам. За Харківську угоду проголосувало 7 депутатів від фракції «Наша Україна — Народна самооборона», а не 12. І Круць у цей список не входить. Його просто "під шумок" виключили з фракції разом з іншими. З новини на фіртці: "Проголосувала більшість фракції. Про деталі домовилися не говорити", - додав В. Ар'єв". А деталі якраз в тому і полягають, що виключили не тільки тих, хто за угоди голосував.
Пес 2011.12.01, 17:28
Круць голосував за Харківські угоди. Це факт, який доводити не треба. Цікаво тільки - скільки він заплатив адмінам сайту ВР за те, щоб вони "підчистили" це ганебне голосування? Га, Микола Хведорович? Десятку бакса відстігнули?
Андрій 2011.12.01, 18:54
Так чим він такий потужний, дуже цікаво?
Говоріть про те, що знаєте 2011.12.02, 00:06
Пес, звідки така впевненість? Якщо ви так сліпо вірите фіртці, то подивіться для різноманітсності на інші інформаційні ресурси, на Правду, наприклад. У своєму блозі нардеп Парубій чітко вказує, що за ратифікацію Угоди проголосувало 7 депутатів. А підставою для виключення стали три критерії: входження народного депутата до провладної коаліції, підтримка «Харківських угод», а також робота в органах виконавчої влади. Тому й виключених було більше. На Вікіпедії теж вказано 7 депутатів. Чи Круць і решта нардепів і Вікіпедію купили?
29.11.2024
Олег Головенський

Під час своєї передвиборчої компанії Дональд Трамп запевнив, що якщо він виграє вибори, то за його президентства впровадження CBDC в США буде заблоковане. Що таке ці CBDC? Це — Central Bank Digital Currency (цифрові валюти центральних банків).

621
27.11.2024
Микола Сторожовий

В Івано-Франківську з кінця жовтня 2024 року офіційно розпочали роботу мовні волонтери-інспектори, діяльність яких спрямована на контроль за дотриманням мовного законодавства та популяризацію української мови. Фіртка поцікавилася, з якими порушеннями найчастіше стикаються мовні волонтери?

1156
26.11.2024
Тетяна Сорока

Про ПТСР, його наслідки та лікування журналістці Фіртки розповів завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету, доктор медичних наук Михайло Пустовойт.

2478
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

1338
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

1967 9
02.11.2024
Тетяна Дармограй

Про службу в АТО/ООС, перший день повномасштабного нападу, найважчий бій, одруження під час війни та що зробить першим після перемоги України, Артем Ткаченко розповів в інтерв’ю журналістці Фіртки.

2911

Теперішні жлоби і жлобихи збирають величезні аудиторії – від кількох тисяч й аж до десятків мільйонів завсідників соціальних мереж. Але суть та сама.

658

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

740

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1652

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1635
28.11.2024

Багато хто, бажаючи схуднути чи поліпшити здоров'я, звертається до модних дієт. Але правда в тому, що більшість дієт не дають тривалого результату і навіть можуть нашкодити організму.  

331
25.11.2024

Радісна новина для всіх поціновувачів азіатської кухні! Roll Club – відома мережа ресторанів суші з багаторічним досвідом роботи в Україні – тепер і в Івано-Франківську!

441
20.11.2024

Харчування під час війни немає відрізнятись від звичного раціону, який був у мирний час, та обов'язково повинне бути збалансованим. 

18358
30.11.2024

Захист Батьківщини випливає із четвертої Божої Заповіді, яка трактується: "Шануй батька і матір". А Батьківщина — це наша друга матір, тому добрі діти, звичайно, свою маму захищатимуть.  

7467
25.11.2024

Християнська сім'я бере на себе відповідальність жити разом аж до смерті: у любові, вірності, чесності та послуху подружньому.  

3648
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

1034
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10772
26.11.2024

Оцінюватимуть фіналістів члени міжнародного журі з п'яти європейських країн.

279
29.11.2024

Цей закон набуде чинності з 1 грудня.

275
28.11.2024

2024 рік — це рік, коли у громад забрали військовий податок на доходи, військове ПДФО.

467
24.11.2024

Керівництво Франції вважає, що українське військо може завдавати ударів французькими ракетами великої дальності лише в цілях самооборони. Наразі невідомо, чи зброю французького виробництва вже використовували для атак.  

443
23.11.2024

Водночас 33% респондентів із заходу однозначно не підтримують проведення місцевих виборів під час війни, а 16% — скоріше не підтримують.  

675