Ірена Карпа: Я візьму до рук зброю, якщо вороги наблизяться до Києва

 

Ирэна Карпа

 

"Українцям треба позбутися любові до опускання рук і криків "всьо пропало"", — вважає уродженка Прикарпаття.

 

На сайті "Главред відбувся чат зі співачкою, письменницею, творцем нашумілої серії мультфільмів про "ватників" (за один із яких у ЛНР її хотіли судити за законами воєнного часу) Іреною Карпою, яка нещодавно представила свій новий кліп на пісню "До побачення".

 

Спілкуючись із читачами, вона розповіла, що вважає основним здобутком Майдану, чи може митець бути аполітичним під час війни в його країні, чи слід відмовлятися абсолютно від усього російського і радянського культурного продукту, які риси національного характеру українців викликають захоплення, а також що дає сили та натхнення в нинішні божевільні для України часи.

 

Подаємо стенограму чату з Іреною Карпою:

 

Dinka: Ірено, якби у вас була можливість звернутися до росіян, усіх, що б ви сказали? Що  сказали б кримчанам? Що  Путіну?

Ірена Карпа: Путіна я би спитала, чи знає він, які чудові балади складають про нього сусідні народи, і чи може він мені підспівати прямо зараз. Ну, хотя би "ла-ла-ла"... :)

Росіянам порадила б роззути очі та слухати хоча б своїх адекватних лідерів громадської думки. Хоча краще хай слухають російськомовних наших — так, для різноманітності та альтернативи каналу "Росія 24".

А Криму можу тільки поспівчувати з приводу того контингенту, який до них цього сезону "понаєхал". За що боролися...

s_67: Ирена Карпа: "Если вдруг случится война, отправлю детей в безопасное место, а сама пойду служить". Березень, 2014-го. Війна почалася... Що думаєте з цього приводу тепер?

Ірена Карпа: Звісно ж, я візьму зброю до рук, якщо, не дай бог, вороги наблизяться до Києва. Сподіваюся, такого не станеться.

Vasyl: Після Майдану вже пройшло більше року. Що для вас змінилося за цей час? Які здобутки приніс Майдан Україні? Чи справді так аж суттєво і масово змінила ця подія українців? Ваша активна участь у Майдані якось вплинула на ваше життя зараз?

Ірена Карпа: Головний наш здобуток — трансформація свідомості. Ми вже більше не будемо колишніми. Ми розуміємо свою силу. Головна задача — про неї не забувати і її застосовувати: тиснути на чиновників, організовуватися на місцях, вимагати змін, вимітати з кабінетів тих, хто є політичними імпотентами, хто без кінця нам бреше, обіцяючи золоті гори, при цьому за рахунок війни і складної ситуації в Україні набиваючи золотом власні кишені. Чим вони кращі за попередників? Де вихід — ми з вами вже знаємо, а за потреби покажемо і їм.

Щодо мене, то я надзвичайно вдячна долі, що мені довелося жити в цей важливий для мого народу час.

Ирэна Карпа
Ірена Карпа Главред

Paulinka: Ірено, а вам уже випадала нагода поспілкуватися з новоспеченими поліціянтами? Вважаєте виправданим такий голосний піар цього нововведення, він відповідає практичному наповненню та корисному наповненню ідеї?

Ірена Карпа: Я з ними не спілкувалася, але на вигляд дуже симпатичні. Весь час посміхаюся, коли проїжджаю повз. Картинка чудова, а в дії — ще побачимо.

Nikk: Чи можна бути аполітичним, коли в твоїй країні війна? Чи має на це право популярний співак, наприклад?

Ірена Карпа: Це вибір кожного окремого митця. Я от не можу бути аполітичною, бо це стосується щоденних питань нашого життя. А життя митця, воно теж не тільки з маточок, тичинок і метеликів. Може, то просто я якась нєвозвишенна...

Nikk: Чи відреагував хтось із тих, хто став героєм кліпу "До побачення" на свою появу і амплуа у ньому? Може, доходили чутки про враження?

Ірена Карпа: На даний момент — ні. Мабуть, ще з Рив'єри не повернулися, а я все жду і жду. :)))

Nikk: Думаєте, стануть Донбас і Крим колись справді українськими, за формою і за суттю? Що для цього потрібно?

Ірена Карпа: Думаю, не стануть. Хоча в ідеалі Крим мав би бути кримськотатарським. А про Донбас — це наразі надто складне і болюче питання.

Nattalie: Чи складно гурту Qarpa вживатися з такою вимогою як "формат" у наших реаліях? І як можна боротися з такою хворобою як вимога формату? Чи це нормально, і так мусить бути?

Ірена Карпа: У нас, так чи інакше, уже є сформована аудиторія і, слава Богу, інтернет витісняє проплачений "телеящик". Тому хто хоче, той знайде.

А от на останньому концерті на День Конституції спостерігала дивну річ: "Розмір має значення" співали навіть гопники у спортівках. Воно було їм смішно і подобалося — у них "просто раньше вєлосіпєда нє било", тобто не знали вони, що така музика буває.

Olecia: Чи вважаєте ви правильним прирівнювати радянське до російського (у сенсі культурного продукту), відмовлятися й забороняти рівнозначно одне й інше? чи правильно, що зараз зникає з широкого ужитку все-все, створене за радянських часів? Чи не позбавляємо ми себе якихось достойних книжок, фільмів, літературних творів, косячи все під одну гребінку, сліпо відторгаючи все російське чи радянське? Як не перейти межу і не втратити "гамузом" цінних культурних здобутків, як фільтрувати з розумом?

Ірена Карпа: Фільтрувати мусить кожен сам для себе. Наприклад, Параджанов творив за радянських часів, але є абсолютним генієм. Коли в людини є власний розум, їй не треба підказок медіа, шкільної програми, Міністерства інформації чи просто якихось трендсеттерів. Я однозначно вилучила б усе, що містить пропаганду "вєлікодєржавія", розповіді про те, якими прекрасними є сучасні "мєнти" і "красні" комісари в минулому, сучасні ФСБшники і браві НКВДисти.

Попри те, звичайно ж, є достатня кількість геніальних російських мислителів і митців. Але людина, що звикла дивитися російський серіальчик, навряд чи слухає музику Мамонова. Тому під одну гребінку так чи інакше не вдасться все запхати... Ліквідувавши з екранів "фуфел", щось достойне ліквідувати не вдасться, бо його там ніколи не було.

Ирэна Карпа
Ірена Карпа Главред

Nattalie: Як думаєте, чи добре виховані музичні смаки українців, чи вміють вони обирати справді якісну музику, вони — вибагливі слухачі? Чим можна пояснити широкий попит на шансон чи доволі примітивну "попсу"?

Ірена Карпа: З одного боку, це дуже болюче питання: мені фізично боляче слухати цей шлак, коли я прихожу, скажімо, в салон краси, а вони його там слухають на повен голос і ще й підспівують. З іншого боку, масова культура завжди нижча за культуру елітну, і це завжди наш вибір — слухати попсу чи джаз. Ти не можеш побити яку-небудь тьотку за те, що вона любить пєсні "за жизнь" про прєкрасних мужчін і прєданную любовь. Але ти можеш включити свою музику в навушниках і відгородити себе від звукового калу.

Olecia: Ірено, що нового у вас на літературній ниві, чи працюєте ви зараз над якимись новими книжками? У вашій творчості, наприклад, у тих же мультфільмах, відображаються поточні перипетії в країні, а чи плануєте ви написати щось, присвячене цій тематиці?

Ірена Карпа: Питання в точку. Саме працюю над книгою, де має осмислюватися і Майдан, і війна, і те, що відбувається в країні. Робота серйозна, тому не можу спрогнозувати її виходу.

Terri: Чи виявляють Кора і Кая бажання піти стопами матері і співати?:) До речі, як ви, займаючись дітьми, встигаєте ще стільки всього робити, і виступати, і творити, і взагалі?

Ірена Карпа: Та от, на жаль, виявляють... На питання "ким хочеш стати", кажуть, що просто хочуть на сцену до мікрофона. А я так надіялася на забезпечену старість. :)))

Як на мене, то я нічого не встигаю і щиро заздрю людям посидючим, ґрунтовним і організованим.

Terri: Чи буде продовження мультиків про "ватників"?

Ірена Карпа: Фактично уже є: https://www.youtube.com/watch?v=CM1vKA73GK8

Karambol: Почему, как думаете, среди российской интеллигенции такая повальная и фанатичная поддержка политики Кремля? Страх, подхалимаж, новомодный тренд? Почему только единицы вроде Ахеджаковой, Макаревича, Земфиры и прочих способны говорить что-то, идущее вразрез общему психозу?

Ірена Карпа: На мою думку, адекватних людей є значно більше, ніж ті, про кого ми знаємо. Просто не всі вони публічні. Пересічні росіяни дуже часто дають розумні і сміливі коментарі українським медіа. Все питання в тому, як довго більшість сама себе дуритиме, і що мусить статися в самій Росії, щоб "наші брати" побачили себе в реальному світлі. Сподіваюся, це станеться за нашого з вами життя...

Sergei Kachechka: Ирэна, как избавиться от застенчивости в жизни и творчестве?

Ірена Карпа: Пам'ятайте, що жити ви будете не вічно, і краще шкодувати про те, що ти щось зробив, ніж картати себе за те, що ти — тютя і так і не наважився ступити крок до своєї мрії.

Ирэна Карпа
Ірена Карпа

Karambol: Видели отчеты с последнего крупнейшего российского рок-фестиваля "Нашествие-2015"? Впечатления и выводы? Барышни в пионерских галстуках и пилотках, флаги ДНР, выставка военной техники, наверное, больше, чем на параде, и прочая бесовщина... Как кто-то сказал, Цой бы в гробу перевернулся от таких сочетаний, как рок и коммунистическая символика, рок и военная техника...

Ірена Карпа: На щастя, не бачила, але волосся стало дибки вже від вашого опису. Там би не тільки Цой перевертався — йому склало би компанію серйозне число мислителів, музикантів і письменників. Але ж хіба зрівняються вони з "вєлікім" Путіним? ;)

Karambol: Как относитесь к нашим (?) артистам, которые продолжают ездить в Россию с концертами или за наградами, даже несмотря на то, что происходит сейчас между государствами? И — только сильно не пинайте за такой вопрос  поехали бы сами выступить перед российской публикой, если предложат очень хороший гонорар?

Ірена Карпа: Просто їм, як у тому анекдоті, "дєнєг очєнь надо". Може, у них по семеро дітей — ми ж з вами не знаємо. Якби мені за мій україномовний і англомовний репертуар запропонували величезні гроші в Росії, я, як мінімум, запідозрила би подляну і точно б не поїхала.

Tilda: Чи доводилось вам бувати в зоні АТО чи прифронтових містах? Якщо так, що вражало, перевертало свідомість чи змушувало переглянути пріоритети?

Ірена Карпа: Це для мене гостре питання. Дуже хочу туди поїхати. Це потрібно і для мене особисто, і для книжки, над якою працюю. Приїду — розповім.

Tilda: То правда чи фейк, що якась "чиновниця" з "ватної республіки" вимагала для вас смертної кари? Не лякають такі погрозі?

Ірена Карпа: Якщо вважати ЛНР фейком, то автоматично всіх їхні директиви — також фейк. Кого там боятися?

Tilda: Ірено, скажіть, які риси українського національного характеру вас захоплюють, а яких, навпаки, нам не завадило б позбутися?

Ірена Карпа: Захоплює солідарність (щоправда, поки що ситуативна), неконфліктність, природна м'якість. Щоправда, тієї ж м'якості у певний момент варто позбуватися, щоб чинити тиск на ті проблемні зони, які заважають нам нормально жити. Я зараз про систему, як ви розумієте. Позбутися треба любові до опускання рук і криків "всьо пропало".

Ирэна Карпа
Ірена Карпа Главред

Sergei Kachechka: В Википедии пишут, что барабанщик "Скрябина" Вадим Колисниченко играл раньше в "Фактично Самі". Так ли это?

Ірена Карпа: У нас стільки змінилося барабанщиків, що я їх усіх не запам'ятала.

Sergei Kachechka: Ирэна, как вы относитесь к такому явлению, как "закон подлости"? Верите ли в него? Интересно Ваше мнение по поводу моей задумки: выпускать блокноты с названием "Закон Подлости"; обложка оформлена под обложки, в которых обычно выпускают законы и кодексы. Некоторые страницы будут с текстом, пародирующим нормативно-правовые акты, а большинство страниц  чистые, для заполнения в них своими жизненными неурядицами. (Надеюсь, что не очень сумбурно написал).

Ірена Карпа: Сергій, чудовий старт-ап. Раджу дорого продати. :)

Sergei Kachechka: Ирэна, слышали ли Вы о российской группе "Барто"? Лично для меня она является своеобразным российским аналогом "Фактично Самих" и Qarpa. Осознаете ли, что Вы являетесь, в какой-то степени, уникальным украинским культурным явлением: певица, поющая социальные тексты под музыку в жанре "рок-поп" и синти-поп?

Ірена Карпа: Не чула, але обов'язково послухаю.

Дякую за комплімент, але діапазон наших текстів ще ширший, я не обмежую себе лише соціальними текстами. У нас багато лірики — сподіваюся, її ви чули також.

Sergei Kachechka: Ирэна, кем вы себя больше считаете: певицей, писательницей или кем-то другим?

Ірена Карпа: Я себе не "щітаю" — я просто живу. :)

Петр Цурукин: За всіма справами, я сподіваюся, Ви не забули про музику? Коли вийде новий альбом? Чим він здивує?

Ірена Карпа: Новий альбом уже вийшов, можете скачати його на IТunes. Називається він "Made in China". А група — Qarpa, якщо що... :) Чим здивує? Хуліганством і ліричністю.

SergeiKachechka: Почему для трибьюта "Скрябину" в 2006-м году вы выбрали песню "Клей"? Можно ли когда-нибудь услышать ее на концертах?

Ірена Карпа: На мою думку, кліпи на "Клей" і "Брудна як ангел" були одними з кращих відео в українському шоу-бізнесі. Колись давно мене ця пісня дуже вразила і досі продовжує резонувати. Час від часу ми виконуємо її на концерті.

Kela Petriv: Ірено, завдяки Вам і Вашій творчості, багато людей, в тому числі і я, почали замислюватися над досить серйозними речами, що трапляються навколо нас, і навіть дещо змінили своє світосприйняття. Скажіть, а чи існують такі люди, які здатні змінити Ваше?

Ірена Карпа: Звісно, існують. Дуже часто ми не знаємо, хто це буде: Далай-лама чи звичайний дід, який продає газети на автобусній зупинці. Все залежить від збігу обставин і твого внутрішнього стану на той момент.

Elizaveta Vladimirovna: А чи любите Ви Одесу і за що?

Ірена Карпа: Люблю. У вас смачно годують і гарно реагують на українську мову.

Sergei Kachechka: Сейчас многие спрашивают других знаменитостей о "Скрябине"... Расскажу Вам один факт из моей жизни. О том, что группа "Скрябин" играла раньше альтернативу, я узнал из вашей книги "Фройд би плакав" (в качестве эпиграфа вы взяли строчки из двух песен). Послушал старого "Скрябина" в какой-то степени благодаря Вам: стал фанатом. Это было шесть лет назад. А послушать "Фактично самих" "заставил" Кузьма: в одном из чатов в качестве достойной украинской электронной группы он посоветовал Вашу группу. Так что я вас и Андрея в какой-то связке воспринимаю.

Ірена Карпа: Мені дуже приємна така "кругова порука". :)

Ирэна Карпа
Ірена Карпа Главред

Kela Petriv: Ірено, чи були Ви особисто знайомі із Андрієм Кузьменком і чи плануєте взяти участь у майбутньому концерті його пам'яті?

Ірена Карпа: Я б із радістю, але не знаю, хто його організовує.

Знайомі були. Він любив мої книжки і сам запросив записати кавер на пісню "Клей". Тому було б логічно виступити на такому концерті.

Sergei Kachechka: Как возникла идея использовать в начале песни "Sex" сэмпл из заставки порностудии Private?

Ірена Карпа: От як приємно, що ви його впізнали!

Але це не я придумала — це пацани.

s_67: Як ставитеся до діяльності "Правого сектору"?

Ірена Карпа: Воюють добре. Все інше — загадково...

s_67: Що особисто вас надихає і дає сили у нинішні божевільні часи?

Ірена Карпа: Якась дитяча дурна віра в те, що все буде добре, бо ми заслужили.

 

Надія Майна


14.07.2015 1469 0
Коментарі (0)

30.06.2025
Тетяна Ткаченко

Про актуальність проблеми больового синдрому в периопераційному періоді журналістці Фіртки розповів завідувач кафедри анестезіології та інтенсивної терапії Івано-Франківського національного медичного університету, професор Іван Тітов.  

1166
26.06.2025
Олег Головенський

Фіртка вже проаналізувала декларації нардепів, керівників рад, ОВА та голів громад Прикарпаття за 2024 рік. Сьогодні — фінальна частина: декларації керівників правоохоронних органів області.

2879
24.06.2025
Павло Мінка

19 червня 2025 року Івано-Франківська обласна прокуратура повідомила: судитимуть організатора злочинної групи торговців бурштином.

1012
21.06.2025
Діана Струк

Нікіта Тітов — художник, плакатист, ілюстратор. Ще кілька десятиліть тому він називав себе «ватніком», а сьогодні його роботи — символи українського спротиву. Його плакати надихають, підтримують і попереджають: Україна — сильна, і вона не зламається.

1071
19.06.2025
Катерина Гришко

На початку червня 2025 року провели тендерні конкурси на роботи в навчальних закладах на суму майже 40 мільйонів гривень. Фірми відомі та мають кримінальні справи.  

1076 3
16.06.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки поспілкувалася з керівником Івано-Франківського театру Ростиславом Держипільським, щоб дізнатися, як театр живе і працює під час війни, як народжуються нові вистави, які міжнародні проєкти підтримують українське мистецтво, а також про виклики сучасності і непересічну силу мистецтва в непростий час.

3179 3

Тема про заборону абортів, яку вчора запустила Івано-Франківська міськрада, не «від добра» і, звісно, «для піару». Якщо «піаром» вважати висловлення консервативної правої традиціоналістської політичної позиції.

933

Ніколи ідіотизм не стає більш очевидним, як у момент, коли починають його зводити у абсолют великі писарі сентиментально-переконливих текстів у редакційних кімнатах центрів, які «творять думки».

803

Глибше за інших пірнули гностики перших століть християнської ери. Вони дійшли принципового висновку: таємниця часу сусідить з таємницею Бога. Сусідить так близько, так щільно й невіддільно, що її пізнання майже напевно відкриває браму Творця, як найбільшої з таємниць.

373

Світ змінився до невпізнаваності зі стрімким розвитком технологій ми наче живемо у майбутньому. І водночас існують традиції, яким сотні років. Одна з таких  релігійних традицій — це шанування мощей святих у християнстві.

1105
30.06.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

176
26.06.2025

Мер зазначив, що це приватний бізнес, а тому місто не видає земельні ділянки чи майно для таких закладів.

2372
19.06.2025

Станом на 1 червня 2025 року на Івано-Франківщині зареєстрували 901 фермерське господарство. Загальна площа сільськогосподарських угідь у їх власності та користуванні становить 40 тисяч гектарів.  

1166
27.06.2025

Сьогодні, 27 червня, віряни відзначають свято Найсолодшого Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа – Людинолюбця.  

469
24.06.2025

Один чоловік ходив по окрузі, проклинаючи священика та розповсюджуючи про нього по всій парафії брехливі, злісні чутки.

15088
20.06.2025

Священник розповів про ставлення Церкви до дошлюбних статевих стосунків. 

7399
16.06.2025

У селі Гошів, що на Івано-Франківщині, на Ясній Горі розташований монастир Чину святого Василія Великого. Зокрема, на дзвіниці Гошівського монастиря знаходиться один з чотирьох карильйонів України.  

833
26.06.2025

Роботи Нікіти Тітова стали символами українського спротиву. Його плакати підтримують, надихають і говорять мовою, яка зрозуміла кожному. Та попри публічне визнання, автор часто стикається з піратством власних робіт.  

396
26.06.2025

Рішення саміту НАТО, ухвалене у Гаазі за підтримки президента США Дональда Трампа, підтверджує статус росії як спільної загрози для всього Альянсу.  

308
23.06.2025

Прем’єр-міністр Британії Кір Стармер заявив, що ядерна програма Ірану — серйозна загроза, а США вжили заходів для усунення цієї загрози.  

391
19.06.2025

Депутати Верховної ради України 18 червня 2025 року підтримали в цілому законопроєкт № 11469 про множинне громадянство.   

678
18.06.2025

Україна готується до виборів після завершення воєнного стану, але це будуть не звичайні, а унікальні вибори, які потребуватимуть окремого закону.  

1127