Астрономи відкрили найдальший і наймолодший галактичний "мегаполіс"

Астрономи встановили два рекорди одночасно: вони знайшли найвіддаленіше від Землі скупчення галактик, побачивши його в найбільш ранній з будь-коли помічених стадії розвитку, передає Бі-Бі-Сі.

Скупчення отримало назва COSMOS-AzTEC3. Воно розростається, подібно до мегаполісу, який втягує в себе довколишні села.

Група галактик віддалена на 12,6 млрд світлових років від Землі. Вона почала формуватися, коли Всесвіту було лише близько мільярда років. Зараз із Землі вона є видимою у віці, що становить лише десятки чи сотні мільйонів років, що за мірками Всесвіту, - зовсім небагато.

Скупчення галактик формуються протягом мільярдів років, збираючи разом безліч галактик і величезні обсяги газів з більших космічних структур.

Але процес саме початку формування скупчення галактик все-таки не було зафіксовано, а тому він залишається предметом наукових суперечок.

Відкриття представив астроном Пітер Чапак з Каліфорнійського інституту технології на щорічних зборах Американського астрономічного суспільства в Сієтлі. Стаття на цю тему опублікована журналом Nature.

Знахідка здивувала науковців з багатьох причин, але перш за все тому, що загальна маса зірок, що входять в скупчення галактик, перевищила 400 млрд сонячних мас. При цьому скупчення надзвичайне активне - воно містить квазар, чорну дірку, маса якої в 30 млн разів перевищує масу Сонця, і великі обсяги холодного газу. Щороку там формується близько чотирьох тисяч нових зірок.

У першій фазі існування Всесвіту такі масивні і разом з тим активні скупчення галактик були вельми рідкісні. Астроном Роджер Віндхорст з Університету Аризони схвалює порівняння скупчення галактик з містом, що розростається.

"Якщо ви спробуєте знайти на Середземноморському узбережжі на початку ери міста розміром з нинішній Лос-Анджелес, то не знайдете жодного. Якщо шукатимете їх в Європі 1900 року, то натрапите на щось подібне. Сьогодні ж їх знайдеться повно. Так ось, той факт, що розростання скупчення галактик може йти так швидко саме в тій частині Всесвіту і на такій ранній стадії її розвитку - справді чудовий", - сказав експерт.

Доктор Чапак і його співробітники ще не завершили обстеження ділянки галактики, де вони знайшли COSMOS-AzTEC3, але розроблені ними теоретичні моделі дозволяють їм сподіватися на виявлення й інших аналогічних скупчень галактик. Тому рекорд, поставлений COSMOS-AzTEC3, можливо, протримається не так вже довго.

Зазначимо, науковці вважають, що вперше знайшли ознаки існування в космосі безліч паралельних всесвітів. У світлі цієї теорії наш власний Всесвіт є лише одним з "пухирців", що плавають у величезному просторі, які цілком можуть зустрічатися між собою.

14.01.2011 1200 0

22.05.2020
Олена Британська

Ця історія з тих, які тягнуться роками. Про з’єднання Південного та Північного бульварів в Івано-Франківську заговорили ще у 2015-му.

2050 2
22.05.2020

Уявити собі сучасні міста, містечка та села без асфальтного покриття просто неможливо – десь воно ідеальне, десь бажає бути кращим, а десь ями та вибоїни роками не бачили асфальтобетонного катка. Тому сьогодні асфальт впевнено можна назвати одним з

21.05.2020
Роса Мартинюк

Вона справляє враження жінки, що все встигає — працює на роботі, двічі на рік організовує етнофестиваль та виховує трьох діток. Про те, як їй все вдається, з чого починалася “Крайка”, про навчання у Парижі та курйозні ситуації під час організації: говоримо із Наталією Бартків.

19.05.2020

Вищі навчальні заклади закінчуватимуть навчальний рік у дистанційному режимі.

18.05.2020
Олена Британська

Наприкінці квітня уряд представив план поетапного зняття карантинних обмежень. Відповідно до нього, вихід з карантину складатиметься з п'яти етапів, перший з яких розпочався 11 травня.

13.05.2020
Саїк Олег

Сервус, любі читачі. Вам точно неодноразово з телевізора чи Фейсбука казали, що аби ми файно жили, то треба, щоб в Україну “прийшли” іноземні інвестиції. Правда?

Сервус, товариство! Так склались обставини, що зараз ми, як і весь світ, занурились у боротьбу з вірусом і за тим не зауважили кардинальних змін, що відбуваються у  суспільстві.  Не відкрию вам Америки, якщо скажу, що багато жителів Галичини м

Під прикриттям карантину відбувається наглий дерибан коштів і майна міста.

Середньосвітова смертність від коронавірусу складає 5,8%. Проте це тільки середня температура по палаті, яка в кожній окремій палаті (країні) різна.

ВЕСНу/2020 весь світ запам’ятає…

17.04.2020

Пам’ятаймо, що маємо поділитися цією радісною звісткою з усіма, хто у скорботі та потребує нашої розради.

10.04.2020

Великдень, Воскресіння Христове або Пасха – найбільш давнє, урочисте й радісне свято з усіх великих християнських свят церковного року. До цього світлого дня християни готуються заздалегідь. Віряни дотримуються Великого посту, обмежуючи себе у харч

09.04.2020

Наразі церква вивчає різні механізми освячення паски.

09.04.2020

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав у спеціальному зверненні дав детальні поради щодо поведінки у храмі на Страсний тиждень та Великдень, зокрема щодо сповіді і причастя, та оголосив диспензи (звільнення) Церкви усім в

19.05.2020

Наш дзвінок застав композитора Ігоря Іванціва в Бурштині, де він живе, працює і творить. Простий, приємний співбесідник, з прекрасним почуттям гумору, повен життєвих сил та настрою.