Віктор Анушкевичус про третій термін, покарання для Коцаби та комунального монстра

 

 

Фіртка поспілкувалася з міським головою Івано-Франківська та дізналася про найближчі політичні плани Віктора Анушкевичуса, його відношення до служби у війську, безпеку у місті та ще багато цікавого…

 

Вікторе Андрюсовичу, у травні минулого року Ви заявляли, що не будете йти на третій термін. Чи не змінили Ви за цей час своє рішення? Чи є в Івано-Франківську людина, на яку Ви готові залишити місто?

- Життя, безумовно, вносить свої корективи. І зараз не проста ситуація, адже у нас на Сході триває війна. Хто, щоб там не говорив, не підписували «мінські домовленості», звичайно, добре було б, щоб ця війна закінчилася і був мир, але я не є в цьому відношенні великий оптиміст. Я добре знаю історію і цей московський тиск здійснюється відколи існує Московія, вони не дають життя Україні та українцям, тому дай Боже, щоб був мир.

 

Що ж стосується третього терміну, - то, чесно кажучи, я зараз не можу остаточно сказати. За ці дев’ять років, які я на посаді, я стомився і витратив купу здоров’я. Не прості були скликання, ламалися списи в сесійній залі. Якщо в попередньому у мене була своя фракція з 14 депутатів, то в цьому - її немає. Дуже важко давати раду, коли одна політична сила має абсолютну більшість. Не так просто було вирівнювати ситуацію, переконувати депутатів, доводилося докладати багато зусиль. Зрештою, людина не повинна засиджуватися на одному місці дуже довго. Але останнім часом надходить багато звернення від мешканців. Нещодавно звернулася група молодих людей з Пасічної, які вимагали, щоб я обов’язково залишився на цій посаді. Те ж саме говорять афганці і наполягають, щоб я собі нічого в голову не брав, і йшов далі. Про це говорять медики, працівники культури і навіть мешканці просто на вулиці. Тому остаточно я ще не визначився, тим більше, що треба буде побачити коло претендентів. Якщо я побачу там  достойних людей, які буду розвивати місто у тих напрямках, які ми обрали, курс буде збережений, то я підтримаю одного з них і, можливо, не буду йти на третій термін.

 

Але все ж таки можливість йти на ще один термін Ви не відкидаєте?

- Не відкидаю.

 

Якщо не будете приймати участь у змаганнях за крісло міського голови, то чим займатиметеся далі? Чи продовжите політичну кар’єру?

- Я буду підтримувати групу людей, яка зараз формується як потенційні кандидати у депутати міської ради. В неї входять як підприємці, які ведуть соціально відповідальний бізнес, так і представники молодіжних організацій, фахівці з різних галузей. Але сам у міську раду я йти не буду. Швидше за все, буду йти в обласну раду і старатимуся, щоб до неї пройшло багато достойних людей з районів, які зможуть гідно представляти свою територію. Якщо я не йтиму на третій термін міського голови, то буду йти в обласну раду з тим, щоб на рівні області робити все можливе, для Івано-Франківська.

 

Останні сесії, численні політичні біл-борди, «сюрпризи» у під’їздах будинків свідчать про підготовку до місцевих виборів. Як на Вашу думку потрібно змінити виборчу систему, щоб до рад потрапили дійсно достойні кандидати, а не політичні бренди?

- Я говорив про те, що у нас є три види корупції: політична, бюджетна і побутова. Остання полягає в тому, коли люди на побутовому рівні дають хабарі за певні дії. Я завжди кажу людям: «Не давайте, а якщо даєте, то не кричіть про корупцію». Адже у корупційній схемі є два учасника: той хто бере і той хто дає. Бюджетна корупція – це так звані «відкати», які набули небачених розмахів під час правління Януковича. Коли мені закидали про те, що я не їду в Київ, не прошу гроші, - перепрошую, я що мав займатися криміналом для того, щоб місто отримувало гроші? Зрештою нічого надзвичайного з Івано-Франківськом не сталося, місто нормально розвивалося і без цих грошей. Нам вдалося зробити великий об’єм робіт.

 

І третє – політична корупція, коли ми обираємо котів у мішку з певною лейбою або брендом тої чи іншої політичної сили, або мішок нам показує той чи інший вождь. Люди ведуться на ці бренди і вождів, а потім плюються і кажуть, що знов не тих обрали. Тому для цього потрібно змінювати виборче законодавство і рухатися за європейськими принципами.  Особливо це стосується виборів до Верховної Ради, які повинні відбуватися за партійними списками, але відкритими – коли люди голосують не тільки за партії, але й конкретних людей. Тоді, безумовно, парламент був набагато якісніший. Це ж саме потрібно робити на рівні міста, у тому числі на мажоритарних округах – хто з кандидатів більше набере, той принесе більшу користь партії і безумовно буде обраний.

 

Неодноразово у сесійній залі ми бачили протистояння між вами та політичною силою «Свобода», яка користувалося тим, що має більшість. Чи вдалося налагодити відносини і працювати злагоджено?

- Мені вдається, але вони між собою вже сваряться і це свідчить про наближення виборів. Останні сесії це підтверджують. Що ж стосується абсолютної більшості, то об’єднання «Свобода» їх втратило в зв’язку з тим, що Марцінків був обраний до парламенту, Бережанського фактично немає, Колковського позбавили депутатського мандата, троє депутатів від «Свободи» призвані до Збройних сил України. Тому більшості вже одна політична сила немає, але ситуація яка була на початку каденції і зараз серйозно відрізняється. І до честі депутатів, вони переконалися, що голова правий і дурні ніколи не пропонує. Навіть коли ми зараз приймали бюджет, то 95 % мого бачення було втілено в цей документ.

 

Як буде жити місто цей рік за новим бюджетом?

- Івано-Франківськ буде жити нормально. Безумовно, нам треба пережити перший квартал і подивитися по динаміці, а потім робити перші висновки. Але вже по січні місяці я можу сказати, що якщо цей місяць був свого роду ямою, бо люди активно відзначають свята, то цього року по окремих показниках ми спостерігаємо перевиконання. Безумовно, відбулися зміни і досить таки суттєві – нам зменшили надходження по податку з доходів фізичних осіб, натомість вивели з-під фінансування середню освіту та медицину, ввели нові податки… В цілому для обласних центрів бюджет не поганий.

 

Івано-Франківськ вважають одним з найпатріотичніших міст Україна. Проте, нещодавно прокуратурою відкрито кримінальне провадження проти скандального франківського блогера Руслана Коцаби за статтею про державну зраду. Чи не є це ганьбою для столиці Прикарпаття? І як Ви загалом можете прокоментувати ситуацію?

- Я хотів би сказати, що для мене як такого журналіста Руслана Коцаби не існує. Він колишній рибінспектор. Під час останніх виборів, коли йому говорили, що у нього немає шансів пройти, він сказав, що «вирішив побавитися і помочити декого», - мочити декого за гроші. Тому це не є журналістика, а дійсно мочилово, чим він і займався.

 

За свої слова треба всім відповідати. Тому, безумовно, він мав розуміти, що колись доведеться відповісти за свої слова. Йому давно вже пора за них відповісти тому, що по ходу своєї так званої діяльності під назвою «мочилово», він дуже багатьом людям наніс шкоди і моральної в тому числі. До цього часу йому все сходило з рук. Те, що його сьогодні використовує російська пропаганда, як взірець того, що в Україні немає свободи слова, демократії і тому подібне, є свідченням того, що своїми висловлюваннями він підігрував Москві. Це пляма на місті Івано-Франківську. Я навіть звернувся з пропозицією до керівника СБУ, щоб він переговорив з керівництвом, щоб на цьому не робили піар російські ЗМІ, просто позбавити його громадянства, забрати український паспорт і відправити до Путіна з георгіївською стрічкою, і нехай він там називає себе як хоче.

 

Чи готові Ви йти служити до війська? Чи отримували повістку?

- Ви можете у нашого військового комісара дізнатися, що коли був анексований Крим, я перший записався добровольцем. Я є старший сержант у відставці.  Не маю офіцерського звання, бо не проходив офіцерські курси. У мене вже на той момент старший син був маленький і мені хотілося скоріше піти на демобілізацію, я сказав, що мене служба в армії та звання не цікавлять. Але коли я звернувся до комісара, щоб йти добровольцем, то мене запитали: «А містом хто керувати буде?». В такій непростій ситуації доводиться вирішувати дуже багато питань, в тому числі, пов’язаних з мобілізацією. Станом на сьогодні ми вже мобілізували у зону АТО 14 одиниць техніки. При плані 16 і виконали план по призову. Ми підтримуємо наших бійців і тут на місці, і у зоні АТО. Я вважаю, що я тут більше користі принесу. Я не боюся йти, я прожив вже 52 роки у мене дорослі діти, треба буде, я піду.

 

Ваша дружила займається волонтерським рухом. Як Ви до цього ставитеся?

- У нас в наступному році ювілей – 30 років, як ми вже разом і за ці 30 років ми вивчили один одного досконало. Якщо б ми не підтримували один одного і не розуміли, то разом би не жили. Вона робить величезну справу разом зі своїми товаришками. Безумовно, я її підтримую, вони зібрали вже не один мільйон і надали конкретну підтримку, конкретним людям, і підрозділам. Перед цим потрібно просто знімати капелюха. Сьогодні вона іноді пізніше приходить додому, ніж я. Вони з волонтерами збирають гроші, закупають необхідне військове спорядження і все, що потрібно для військових. Вона в мене молодець.

 

Ми пам’ятає, як місто сколихнула звістка про чоловіка, який підірвав себе з дружиною біля пологового будинку. Кажуть, що гранату він привіз із зони АТО. Наскільки сьогодні безпечно в Івано-Франківську?

- Є такий термін і проблема під назвою «афганський синдром». Приводили таку сумну статистку стосовно війни у В’єтнамі – скільки тисяч американських солдатів загинуло, а в два рази більше воїнів вчинили суїциди після війни. Війна дуже травмує і особливо психологічної Тому я звернувся до афганців, адже у нас буде синдром АТО. Не у всіх людей стійка психіка, їх не модна у цьому звинувачувати, тут потрібно, щоб підтримала не тільки сім’я, а плече підставила має вся громада. Я дав вказівку головному лікарю, щоб на базі  першої лікарні перепрофілювавши ліжка, створити відділення реабілітації.

В цілому ситуація по місту, якщо йдеться про криміногенну, так вона трішки погіршилася, хоча не так суттєво. Основний фактор – війна на Сході, бо багато зброї гуляє у населення плюс і різні є переселенці, яких є біля двох тисяч. Війна накладає відбиток і на це питання, але цілком ситуація у місті стабільна.

 

Коли в місті проводилася житлово-комунальна реформа, Ви були категорично проти створення ЄРЦ? Як оцінюєте проведені зміни?

- Я стояв і стою на своїх позиціях. А моя позиція у цьому питання полягає в наступному – безумовно, потрібно було створювати управляючі компанії, але не одну велику. Я ще в попередньому скликанні зробив експеримент створивши «Дирекцію замовника». Там їх працює тільки 7 чоловік, вони не роблять ремонти, не надають послуги, вони просто управляють, наймають виконавців послуг і контролюють якість, і так далі. Коли цей експеримент вдався, адже ми на «Дирекцію замовника» повішали найпроблемніший житловий фонд – гуртожитки, великих нарікань на їх роботу не було. В 2006 році загальна заборгованість ЖЕКів була більше 20 мільйонів, я зрозумів, що навіть, якщо їм давати дотацію, то вони далі будуть збитковими і тягнутимуть місто до низу. Існування ЖЕКів – це просто анахронізм. Я пропонував створити ще 5 управляючих компаній та поділити між ними місто. На жаль, мене не послухали, вирішили створити монстра – велике підприємство і зрештою ми нарвалися на претензії з боку Антимонопольного комітету. Чим більша структура, тим більше вона не поворотка і важко нею управляти. Але якщо говори об’єктивно, то безумовно є недоліки в роботі, є претензії і досить часто справедливі, але треба признати, що багато є досягнень.

Наприклад, я пам’ятаю цифру 298 затоплених підвалів було, зараз їх тільки 38. Коли я прийшов на посаду та здійснював прийом громадян, то фактично половина з тих, хто записувався, нарікали на роботу ЖЕКів та комунальників, зараз така категорія мешканців складає біля 25%. Але я все ж таки вважаю, що це було помилкою створювати одну управляючу компанію.

 

І на самкінець, чим займається мер Івано-Франківська у вільний від роботи час?

Вільний від роботи час? У мене його фактично немає. Але мені цього року вдалося один раз вирватися на риболовлю і книги читаю. Зараз читаю мемуари Альгірдаса Бразаускаса "П'ять років президентства". Це колишній президент Литовської республіки. Іноді дивлюся телевізор, але тільки пізнавальні програми.


26.02.2015 Лілія Горковенко 1025 15
Коментарі (15)

Нескорена Нація 2015.02.26, 14:22
Одним словом Віктор Андрюсович справжній ПОНТИФІК!Не тому що Папа Римський а тому що ПОНТИ ГАНЯЄ! ...і товпи народу стоять на третьому поверсі міськвиконкому і просять Анушкевичуса йтина на третій строк!
Ivan Ivanov 2015.02.26, 15:09
до Нації - з якими конкретно словами ти незгідний? І кого пропонуєш на посаду в майбутньому - себе, сусіда, кума, Солов'я, Шевченка, Марцинківа, Прокопіва, кацапу, противсіха? Чи перед самими виборами витягнуть партійні монстри якого-сь чортяку з табакерки і будуть розповідати, що він ангел незайманий. Попри все, нинішній мер ні до якої великої партії не відноситься, тому й довбали його всі свого часу - ПР, БЮТ, Свобода. З іншого боку, якби за ним був кримінал - його вже б давно з'їли - за часів його каденції всі при владі побували. Тому й поливають брудом методично і терпляче. Якщо позирнути на попередніх очильників - хто був кращий? Тайліх, Шкутяк? І часи мерства йому припали не самі догідні. І най не розказує львівський про те, як правильно треба хазяйнувати. У ЛЬвові, якщо відійти трохи від центру - є і ями на дорогах, смітники під парканами, захаращені безгосподарки. Якби Франківську стільки грошей відміряли, як Львову друзі з ПР, гадаю, що не за любов до усього українського, тутешній так само з телевізії повчати всіх газдуванню. Ні, не міг - намає у тутешнього маєтку за мільойни, в який терористи стрілєють з базуки, коли хазяїв немає вдома...
Нескорена Нація 2015.02.26, 15:57
Іванов - ви штатний троль Анушкевичуса?У пана мера всі слова розходяться з ділом! Свобода - спарингпартнери і удавані опоненти Анушкевичуса.Разом обкрадають місто. БЮТ в особі Шлемка підтримував в 2006 році всупереч свому висуванцю Стасюку Анушкевичуса а потім бабло неподілили то й імпічмент робили меру. Доречі пана Анушкевичуса ми ще спитаємо як він киданув і розміняв тих людей що рятували його від БЮТівського імпічменту в 2007-2008 роках. А памятаєте коли молодшого Чуднова призначили керівником міської юстиції що казав Анушкевичус представляючи його на мміськвиконкомі-ХОЧУ ЩОБ В МЕНЕ БУЛИ ТАКІ ЧУДОВІ СТОСУНКИ З ВАМИ ЯК З ВАШИМ БАТЬКОМ! А як пан мер з мусорами Фелика арештовував Подільського і Неміша коли ті йшли гнати Васю Чуднова з ОДА? Тому що б надалі не говорив СИН ЛИТОВСЬКОГО ПАРТИЗАНА його словам гріш ціна в базарний день!
Галя Кордияка 2015.02.27, 00:18
Совісті у тебе немає лицеміре ти поганий Вікторе Анушкевичусе!!!Де ж такій істоті як ти бути у владі .Якщо я помиляюсь доведи що ти не такий. Покажи приклад не "сидячи у кріслі "а йди на війну на передову .
Ivan Ivanov 2015.02.27, 01:53
А я так думаю, що та нація комусь скорена. Не міг Анушкевичус керівника міськоі юстиціі призначати - не його парафія. Щодо угод з БЮТом - то Стасюк не пройшов би - не та персона. І Шлемко це добре розумів, як і сам Анушкевичус. Тому БЮТ схотів і обличчя зберегти, і до влади долучитися...А Ви, шановна пані Галя, перш ніж когось кудись відправляти, мали б самі там побувати - бажання посилати інших минулося б швидко. Чиі ви тролі - у відповіді на питання - кого ви вважаєте гідним бути мером Франківська? Нумо, пані та панове - з мого попереднього посту назвіть прізвище
Ivan Ivanov 2015.02.27, 02:00
І що там, злодій Анушкевичус запроторив за грати файних хлопців Подільського та Неміша? вийшов, не побоявся, заспокоювати гарячі голови. І на Майдані виступів на підтримку Євроінтеграціі ше в грудні, коли все хитке було і непевне, не злякався погроз.
Нескорена Нація 2015.02.27, 12:42
Складається враження що пан Іванов як і пан Анушкевичус живуть у якомусь власному придуманому світі.Я ж не пишу що Анушкевичус призначав молодшого Чуднова керівником міської юстиції а просто пан мер нахвалявся публічно дружбою з головним регіоналом краю. Та мова навіть не про це. Як і не про те що такий персонаж як Коцаба був вигідний багатьом політикам Франківська щоб на його фоні виглядати краще та презентабельніше. Подивіться на місто і послухайте простих людей в маршрутках на базарах і скільки б пан Анушкевичус не словоблудив йому ніхто не вірить. Не вибрали його у ВР не вибрали і Петра Шкутяка за якого Анушкевичус агітував.Може якби не агітував тодіб вибрали бо своєю підтримкою діючий мер лише працював в мінус сину мера колишнього якого колись лаяв на чім світ стоїть. А про Зіну Болюк зам.Анушкевичуса в обл. УНП і зам.Чуднова в януковській ОДА і згадувати не хочеться.... Так що пану меру нагадаємо народну мудрість - СКІЛЬКИ НИТОЧЦІ НЕ ВИТИСЯ А КІНЕЦЬ БУДЕ!
Ivan Ivanov 2015.02.27, 13:26
То може нагадати, кого вибрали у ВР від Франківська і області вже зараз, при нинішній владі. І хто були ті обранці раніше? Шкутяк хоч на війні побував... Я теж хожу вулицями міста, спілкуюся з різними людьми. Хіба то мер примушує людей матюкатися і пиячити? І попри всі ваші закиди, за нинішнього мера таки голосували люди, і чимало. І не треба зразу за фальсифікації - таку кулькість не зфальшуєш. І наостанок - так і не назвали прізвище гідного кандидата на посаду. Ви, шановний пане, з тих людей, якім ніяк не догодиш, але що і як робити, аби догодило, вони самі достеменно не знають. І, нажаль, таких багато. Тому і живемо ми так, якби всі, хто скиглить і на інших киває, з таким самим заохоченям працював. Питання залишилося відкритим - прізвище гідного мера?
Ivan Ivanov 2015.02.27, 13:47
Чому ми так живемо? Винуватий мер? Президент? Прем'єр? Ні- ми самі. Бо не знаємо, чого хочемо, куди йти, якими бути, іноді здається, що більшість хочуть, аби в них все було, і їм за то нічого не було. Так, ніби тато-мама не вчили, що праця є запорука добробуту. В деяких, навіть за наявності бажання щось змінити на краще, це бажання швидко випаровується під тиском невпинної критики таких балакунів, як от наприклад, дідусі з БЮТу, що вар'ятів по черзі грали мало не на кожній сесії міськради. Бо у словах немає конкретики - зрозуміло - цей поганий. Ну а хто добрий, кому вірите? Це така психологічна схема. Критик ніби весь час на гострії подій, весь час з кимось бореться, щось критикує. Але у боротьбі цій неушкоджений довгий час. Чому? Бо він НІЧОГО КОНКРЕТНОГО НЕ ПРОПОНУЄ. Таким чином, не висуваючи з свого боку ніяких дієвих пропозицій, він не несе відповідальності ні за що, і тому не може бути об'єктом критики - нема за що критикувати. Ну а язиком плескати навіть легше, ніж долонями. Підсумовуючи, якщо шановний пан та шановна пані не мають кого озвучити як гідного майбутнього кандидата - вони просто плескуни не долонями, критика їх нескінченна та невичерпна, але й користі від неї ніякої
Нескорена Нація 2015.02.27, 14:35
Зі всього що написав пан Іванов напрошується висновок- без Анушкевичуса місто пропаде або не критикуйте Анушкевичуса бо Путін введе війська до Франківська.... Ви вірите дорогі читачі Фіртки що Франківськ пропаде без Анушкевичуса? Щодо прізвища майбутнього мера то його визначать самі містяни котрим надоїв баржак в місті.А писати що люди самі в тому і винні - некоректно.Якщо винні втому що обрали Анушкевичуса то це виправлять.
Ivan Ivanov 2015.02.27, 16:29
А ніхто і не казав, що місто пропаде... Але в іншому я правий - відповідальність на себе брати ніхто не хоче, мо б самі на мера рушили, адже ж Ви б вже точно зробили все як слід. Будете так само гугнявити на нового мера десь через пів року після його обрання
Ivan Ivanov 2015.02.27, 16:31
Так само зараз Яценюк Гонтареву скинути аж пищить, але кажуть, немає кандидата на заміну. Підставлятися хто хоче? Критикувати збоку - то не мішки носити
Нескорена Нація 2015.02.27, 20:24
Перманентна критика влади необхідний стимул її ефективної праці. Але ж не всі ту критику адекватно сприймають.Медаль ЗА ЗАХИСТ ВІКТОРА АНУШКЕВИЧУСА вже чекає пана Іванова в нагородному відділі міськвиконкому.
Ivan Ivanov 2015.02.28, 14:28
Добре, що та нація вивчила слово "перманентна". Але критика без конкретних пропозицій напрямку руху, це не просто балачки, це демотивація тих, хто щось робить. Нація так і не сказала, кого бачить гідним очільником міста. Тому, хто б там не був, нація завжди буде "перманентним критиком" За медалькою вже біжу, аби не спізнитися
Роман Брудр 2015.03.02, 21:22
здається якби оголосили голосування якого чиновника в який спосіб покарати то явка була би близько 100%, ато вибори вибори. кожен раз старий цирк в різних постановках. ))))))))))))))))
02.12.2024
Тетяна Сорока

Про атмосферу у Верховній Раді, творення законів, що змінюють правила гри для бізнесу, для розвитку локальних ініціатив, про майбутні вибори та терміни служби у війську, народний депутат розповів журналістці Фіртки.  

402
29.11.2024
Олег Головенський

Під час своєї передвиборчої компанії Дональд Трамп запевнив, що якщо він виграє вибори, то за його президентства впровадження CBDC в США буде заблоковане. Що таке ці CBDC? Це — Central Bank Digital Currency (цифрові валюти центральних банків).

673
27.11.2024
Микола Сторожовий

В Івано-Франківську з кінця жовтня 2024 року офіційно розпочали роботу мовні волонтери-інспектори, діяльність яких спрямована на контроль за дотриманням мовного законодавства та популяризацію української мови. Фіртка поцікавилася, з якими порушеннями найчастіше стикаються мовні волонтери?

1192
26.11.2024
Тетяна Сорока

Про ПТСР, його наслідки та лікування журналістці Фіртки розповів завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету, доктор медичних наук Михайло Пустовойт.

2529
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

1374
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

2031 9

Теперішні жлоби і жлобихи збирають величезні аудиторії – від кількох тисяч й аж до десятків мільйонів завсідників соціальних мереж. Але суть та сама.

706

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

765

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1668

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1653
28.11.2024

Багато хто, бажаючи схуднути чи поліпшити здоров'я, звертається до модних дієт. Але правда в тому, що більшість дієт не дають тривалого результату і навіть можуть нашкодити організму.  

358
25.11.2024

Радісна новина для всіх поціновувачів азіатської кухні! Roll Club – відома мережа ресторанів суші з багаторічним досвідом роботи в Україні – тепер і в Івано-Франківську!

466
20.11.2024

Харчування під час війни немає відрізнятись від звичного раціону, який був у мирний час, та обов'язково повинне бути збалансованим. 

18373
30.11.2024

Захист Батьківщини випливає із четвертої Божої Заповіді, яка трактується: "Шануй батька і матір". А Батьківщина — це наша друга матір, тому добрі діти, звичайно, свою маму захищатимуть.  

7491
25.11.2024

Християнська сім'я бере на себе відповідальність жити разом аж до смерті: у любові, вірності, чесності та послуху подружньому.  

3666
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

1054
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10786
26.11.2024

Оцінюватимуть фіналістів члени міжнародного журі з п'яти європейських країн.

303
29.11.2024

Цей закон набуде чинності з 1 грудня.

300
28.11.2024

2024 рік — це рік, коли у громад забрали військовий податок на доходи, військове ПДФО.

493
24.11.2024

Керівництво Франції вважає, що українське військо може завдавати ударів французькими ракетами великої дальності лише в цілях самооборони. Наразі невідомо, чи зброю французького виробництва вже використовували для атак.  

456
23.11.2024

Водночас 33% респондентів із заходу однозначно не підтримують проведення місцевих виборів під час війни, а 16% — скоріше не підтримують.  

692