Віктор Анушкевичус про поразку на виборах до ВР, зустріч з Президентом, Казначейство, ремонт Набережної та відпочинок

 

 

Івано-Франківський міський голова Віктор Анушкевичус у інтерв'ю "Фіртці" розповів про те, як має бути перезавантажена влада, зустріч із Президентом, чому не переміг на виборах у ВРУ, чому Казначейство затримує гроші і коли буде відремонтована вулиця Шевченка.

 

Вікторе Андрюсовичу, однією із вимог Майдану була вимога повного перезавантаження всіх гілок влади, а також перевибори на усіх рівнях. Чи підтримуєте Ви цю вимогу?

- Оскільки я був одним із активних учасників Майдану, неодноразово виступав на віче в Івано-Франківську і в Києві, то я поділяю ідеї майдану і, зокрема, вимогу перезавантаження влади. Цього чекає українське суспільство. Тому, вчора під час зустрічі міських, сільських і селищних голів з Президентом піднімалося це питання. Президент пообіцяв, що найближчим часом у парламент будуть подані зміни до КУ, що стосуються децентралізації влади в Україні і, безумовно, будуть призначені дострокові парламентські вибори. Порошенко підтвердив, що стоїть саме на таких позиціях.

Чи будуть проводитися дострокові місцеві вибори – тут є питання. Воно пов’язане із ситуацією на сході. До того часу, поки не буде миру, то звичайно, там вибори провести не можна. Тобто питання по місцевих виборах ще стоїть. Але Президент пообіцяв, що будуть проведені дострокові парламентські вибори. Адже ми бачимо, як «працює» парламент, коли навіть рішення, які стосувалися економічних питань не були підтримані. Цей парламент не є дієздатним. В цьому парламенті є люди, які заплямували. Вони не займали державницьких і проукраїнських позицій, під час подій Революції Гідності. Моя позиція – цей парламент має бути розпущеним. І чим швидше, тим краще. Важливо, щоб вибори до парламенту відбувалися за відкритими списками. Ящо це буде, то ми отримаємо зовсім іншу якість парламенту.

 

Все ж таки, чи потрібно проведення дострокових виборів до місцевих рад, щоб відбулося повне перезвавантаження політичної системи?

- Ситуація по усій країні не однозначна. Якщо брати Західну Україну, то в принципі, в абсолютній більшості депутати місцевих рад і виконавчі органи були однозначно на стороні народу і десь зважаючи на це, можливо і не варто проводити вибори. Але якщо говорити про центральні, східні і південні області, то там ясно хто яку позицію займав, і хто як маневрував. В ідеалі було б, щоб не зважаючи на особливості того чи іншого регіону проводити дострокові вибори. Але по місцевих виборах є питання, і це також піднімалося на зустрічі з Президентом. Більшість голів говорять про заполітизованість місцевого самоврядування і її потрібно забирати з місцевого рівня, бо у багатьох випадках політика заважає вирішувати ті чи інші господарські питання. І я це відчув особисто на протязі двох скликань.

Тому ставиться питання про те, щоб зменшити кількість депутатів місцевих рад і прирівняти їх до європейського рівня, скажімо тієї ж Польщі, де в містах кількітсь депутатів має бути 1 на 10 тисяч населення. В Івано-Франківську мало б бути порядка 25 депутатів. Більше того, вони мають бути конкретно прив’язані до конкретного округу, виборця і обиратися на мажоритарній основі. Депутат буде зобов'язаний постійно контактувати з виборцем і працювати на нього. А зараз у нас багато-хто ховається під колективною безвідповідальністю. Сьогодні багато депутатів, як і були в одній політичній силі, а вони успішно перебігли до іншої знову сидять у радах. Я прихильник того, щоб суттєво була скорочена кількість депутатів як ВРУ, так і місцевих рад.

 

Свого часу, ви публічно заявляли, що не балотуватиметися на третій термін на посаду міського голови. Якщо ж буде оголошено дострокові вибори до місцевих рад, можливо, ваша думка поміняється?

- За свої слова треба відповідати, по-перше.

По-друге, насправді, ці дві каденції нелегко мені працювалося. Я отримав дуже багато образ, на які не заслуговував. Тому питання не завжди були в мені. Дуже багато речей, в силу тієї ж заполітизованості, про яку говорив вище, не вдалося зреалізувати. Коли ти витрачаєш масу сил на постійні дискусії, ламання списів. Замість того, щоб конструктивно і креативно працювати, то, безумовно, це накладає відбиток. З огляду на це я і заявив, що у тих умовах, в яких сьогодні функціонує місцеве самоврядування на загальнодерджавному рівні і ситуація, яку мені довелось терпіти ці роки, то я дійсно не збираюся йти на третій термін.

На протязі восьми років проглядається тенденція – як тільки десь щось зроблено позитивно і зроблено за бюджетні кошти, за кошти громад, тоді ті чи інш діячі біжать і піаряться на цьому, начебто вони самі це зробили. А якщо якийсь негатив, то винна виконавча влада і міський голова.

 

Про вибори до ВРУ. Як думаєте, чому Ви прогали проміжні вибори до ВР в Івано-Франківському мажоритарному окрузі минулого місяця?

- Аналіз кампанії був зроблений.

По-перше, не забуваємо, що мені було найважче, бо я йшов на ці бори як міський голова і практично всі кандидати будували свою кампанію на критиці моєї особи. Я десь навіть і жартував, що дехто не розуміє, куди йде – на посаду міського голови, чи до ВРУ. Критика була практично зі сторони всіх кандидатів.

По-друге, переможець цих виборів застосував величезний фінансовий ресурс, у мене такого ресурсу і близько не має. Були пропозиції зі сторони окремих бізнесових кіл щодо підтримки. Але я відмовився, бо прекрасно розумію, що у такому випадку ти потрапляєш у залежність.

По-третє, і це мені говорило моє найближче оточення, що потрібно було більш агресивніше вести виборчу кампанію. Це не перша моя виборча кампанія, але я ніколи не займався критикою опонентів і завжди старався говорити, що я пропоную, а не що хтось поганий. Можливо, це і була помилка, бо треба було просто говорити правду про опонентів.

За будь-яких обставин, я ці результати сприймаю як позитивні. У 2010 році, коли я балатувався на посаду міського голови, при критиці однієї особи, отримав біля 25 тисяч голосів виборців. В цьому році, попри критику парктично із сторониу сіх і враховуючи те, що не голосували приміські села, я отримав близько 30 тисяч голосів. Це позитивна ознака того, що все-таки більішсть людей довіряють і пдпримують. Я не вважаю це програшем, це ще один великий досвід.

 

Про ремонт вулиці Набережна. Місто передало проектно-кошторисну документацію ОДА, незабаром має відбутися тендер на виконавця робіт. Загалом вартість робіт має кладати коло 57 млн. грн. Втім, є фахівці, які запевняють, що за половину суми можна провести якісний капітальний ремонт дороги за європейськими стандартами…

- Хай би ці люди, які це говорять прийняли участь у тендері і зробили Набережну по високих європейських стандартах за ту суму, яку вони називають. Моя така пропозиція. У нас говорити є кому, а як приходиться до справи, то вони забувають про що казали.

По-друге, міський голова не визначає, за яку вартість робити ту чи іншу вулицю. Проектно-кошторисну документацію розробляє спеціалізована установа. Це до них питання. Якщо у когось є підозра у тому, що там завищена вартість, то думаю, що з цією підозрою люди мали б знати до кого звертатися. Є фінансова інспекція, є правоохоронні органи. Якщо дійсно мало місце перевитрачання бюджетних коштів, то відповідальність мають нести ті люди, які це допустили.

 

Яка ситуація із генпланом міста. У чому причина, що в Івано-Франківську його немає?

- В Івано-Франківську є генплан. В 2001 році був прийнятий, потім були уточнення. Життя не стоїть на місці. Те, що в Івано-Франківську є генплан – це факт. І те, що туди час від часу потрібно вносити зміни – це також факт. Зараз над цими питаннями працює Департамент архітектури і містобудування. Найближчим часом він буде розглянутий на сесії міської ради і будуть внесені уточнення.

 

Коли варто нарешті очікувати завершення робіт на вулиці Шевченка, бо є інформація, що знову кошти блокуються?

- Дійсно, з 30 травня платіжка на 250 тисяч гривень лежить у Казначействі. Ми старалися викручуватися своїми силами, розуміючи ситуацію в країні і те, що йде АТО, не набридати. Знову дійшли до краю. Вулиця Шевченка так фінансується від самого початку – з постійними затримками органами казначейства.

Вона готова на 96%. Там залишилось не багато. Практично уже дотягнуті до парку тротуари. По проїжджій частині нам залишидлось докласти біля 3 тис. м.кв. плитки. Головне, щоб були кошти, щоб її викупити. Планувалося, якщо пкоращитьяс пропуск коштів, то до кінця червня роботи мали б заершити. Але, однак, у зв’язку із тим, що постійно тормозяться проплати, ремонт затягується. Для себе я поставив завдання до кінця липня закрити це питання. Далі уже нема куди тягнути. Але ще раз кажу, не все залежить від міського голови. Ми вишукуємо фінанси, проводимо наради, але коли люди не мають за що робити, то хто буде безкоштовно працювати. Сподіваємося, що казначейство все-таки більш успішно проводитиме платежі. Головне, що ми встигли ще на початку провести заміну усіх мереж – під землею зробили усі роботи.

 

Колись казали, що казначейтво не провдить гроші, бо режим Януковича. Зараз ситуація змінилася. У чому тоді проблема?

- У попередні роки дійсно мало місце упереджене ставлення зі сторони регіоналівської влади до Івано-Франківська. Нас не любили, бо ми свободолюбиві, патріоти, проукраїнські. Ми чули скільки мільярдів було вкрадено. Враховуючи те, що з 2008 року почалася криза, влада Януковича добивала країну, тому безумовно зараз ситуація фінансово-економічна дуже складна в Україні. Я це розумію, тому і кажу, що старалися своїми силами, через комунальні підприємства викручуватися, щоб не зупиняти ремонт тієї ж вулиці Шевченка. Вчора прозвучала інформація, що борги по Пенсійному фонду біля 60 млрд.грн. Тому, кошти, що перебувади на Казначейських рахунках в першу чергу витягувалися на так зване «покращення», яке декларував Янукович. Серйозних претензій нині бути не може. Новій владі дуже важко. Але з другої сторони, ми все-таки просимо про розуміння і найважливіші проекти фінансувалися. Для нас це – завершення вулиці Шевченка.

 

Яка зараз ситуація із двома великогабаритними автобусами для Електроавтотрансу, які презентували в Івано-Франківську в травні?

- Тоді була домовленість, що ми робимо аванс 50% і потім вже проплачуємо. Питання опрацьовується, щоб зробити перекидки із інших статей і пропалтити цей аванс і передати автобуси на аванс Електраовтотрансу. В будь-якому випадку, ми працюватимемо над покращенням матеріального забезпечення Електроавтотрансу, бо як показали ті події, коли ти залежний від групи людей, які можуть зговоритимс я почати викручувати руки, то це може відбитися на громаді. Добре, що і я, і депутати зайняли таку жорстку позхицію і перевізнкии адли заднюю. Це показало те, що потірбно спиратися на свої сили – Електраовтотарнс. Будемо розвивати тролейбусну мережу, додаткові маршрути, закуповувтаимемо нову техніку.

 

На минулій сесій міської ради розгорілася чергова суперечка між вами і депутатським корпусом щодо питання подолання вето. Було три спроби скликати сесію, які закінчились безрезультатно. Яка далі доля того питання про відповідальність за рішення сесії?

- Я вніс питання про подолання вето у порядок денний. Депутати взяли перерву, розуміючи, що не вистачає голосів. А потім після перерви і не зібралися. Я не призначав сесію на наступрний тиждень, бо не знав по своєму плану, чи зможу провести сесію, бо були заплановані зустрічі з послом Фінляндії, представниками ОБСЄ .

Але є норма регламенту, згідно з якої, якщо головуючий не призначив сесію, то вона продовжується на наступний день о 10.00. Вони ж самі цей регламент прийняли, і коли я про це повідомив в кінці робочого дня секреатря міської ради, то ви бачите як ця норма регламенту булла виконана. Зібралося 11 депутатів. І про ті закиди про обдзвонювання депутатів, то я задавав секретарю запитання, щоб навів мені конкретні факти, кому я дзвонив. У мене немає своєї фракції. Абсолютна більшість – це ВО «Свобода» у міськраді. Такими речами я не займався і займатися не буду. Це виправдання того, що на сьогоднішній день депутати у міській раді неорганізовані. Вето не подолано.

 

Про що загалом йшла мова на вчорашній зустрічі міських та сільських голів із Президентом?

- Безумвоно, що Президент закцентував свою увагу на досягненні миру в Україні. Друге питання – підтвердження того, що буде проводитись децентралізація. Третє – подальші кроки щодо децентралізації – розширення владних і фінансових повноважень місцевих органів влади.

 

План призупинення АТО Президентом отримав багато як позитивних відгуків, так і критики. Що Ви думаєте з цього приводу?

- Є дві полярні думки. Одна – там треба вести безперервний переговорний процес і не проводити АТО. Інша – треба вдатися до радикальних заходів. Правда завжди по-середині. Вважаю, що Порошенко зробив мудрий крок. Не забуваймо, що 27 червня має бути підписана економічна частина Асоціації з ЄС. Цей крок Президента дуже позитивний саме в цьому плані.

 

Де плануєте цьогоріч відпочивати?

- Відпочивати ще не планую. Тому, що я, як найвища посадова особа в Івано-Франківську, відчуваю свою відповідальність перед громадою. Ми зараз живемо у дуже непростий час. І зараз не можна кинути місто і поїхати десь відпочивати. Можу виїхати на два-три дні, але десь недалеко. На той же Дністер половити рибу і трошки відпочити. Планувати відпочивати будемо тоді, коли буде мир в Україні.

 

 

Розмовляла Марія Лутчин


26.06.2014 829 0
Коментарі (0)

02.12.2024
Тетяна Сорока

Про атмосферу у Верховній Раді, творення законів, що змінюють правила гри для бізнесу, для розвитку локальних ініціатив, про майбутні вибори та терміни служби у війську, народний депутат розповів журналістці Фіртки.  

769
29.11.2024
Олег Головенський

Під час своєї передвиборчої компанії Дональд Трамп запевнив, що якщо він виграє вибори, то за його президентства впровадження CBDC в США буде заблоковане. Що таке ці CBDC? Це — Central Bank Digital Currency (цифрові валюти центральних банків).

753
27.11.2024
Микола Сторожовий

В Івано-Франківську з кінця жовтня 2024 року офіційно розпочали роботу мовні волонтери-інспектори, діяльність яких спрямована на контроль за дотриманням мовного законодавства та популяризацію української мови. Фіртка поцікавилася, з якими порушеннями найчастіше стикаються мовні волонтери?

1253
26.11.2024
Тетяна Сорока

Про ПТСР, його наслідки та лікування журналістці Фіртки розповів завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету, доктор медичних наук Михайло Пустовойт.

2621
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

1419
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

2132 9

Теперішні жлоби і жлобихи збирають величезні аудиторії – від кількох тисяч й аж до десятків мільйонів завсідників соціальних мереж. Але суть та сама.

749

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

803

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1699

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1693
28.11.2024

Багато хто, бажаючи схуднути чи поліпшити здоров'я, звертається до модних дієт. Але правда в тому, що більшість дієт не дають тривалого результату і навіть можуть нашкодити організму.  

413
25.11.2024

Радісна новина для всіх поціновувачів азіатської кухні! Roll Club – відома мережа ресторанів суші з багаторічним досвідом роботи в Україні – тепер і в Івано-Франківську!

489
20.11.2024

Харчування під час війни немає відрізнятись від звичного раціону, який був у мирний час, та обов'язково повинне бути збалансованим. 

18402
30.11.2024

Захист Батьківщини випливає із четвертої Божої Заповіді, яка трактується: "Шануй батька і матір". А Батьківщина — це наша друга матір, тому добрі діти, звичайно, свою маму захищатимуть.  

7527
25.11.2024

Християнська сім'я бере на себе відповідальність жити разом аж до смерті: у любові, вірності, чесності та послуху подружньому.  

3696
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

1090
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10813
30.11.2024

На фестивалі можна придбати книги та особисто поспілкуватись з авторами.

471
29.11.2024

Цей закон набуде чинності з 1 грудня.

357
28.11.2024

2024 рік — це рік, коли у громад забрали військовий податок на доходи, військове ПДФО.

538
24.11.2024

Керівництво Франції вважає, що українське військо може завдавати ударів французькими ракетами великої дальності лише в цілях самооборони. Наразі невідомо, чи зброю французького виробництва вже використовували для атак.  

483
23.11.2024

Водночас 33% респондентів із заходу однозначно не підтримують проведення місцевих виборів під час війни, а 16% — скоріше не підтримують.  

723