Михайло Вишиванюк: "Сербія зараз на одному рівні з Україною. Вони пережили війну і бомбардування, а ми - "революцію"

Голова івано-Франківської обласної державної адміністрації Михайло Вишиванюк щойно повернувшись із відрядження в Сербію ексклюзивно прокоментував "Фіртці" про візит та його результати.

 

 

- Михайле Васильовичу, ви тільки приїхали з відрядження із Сербії, розкажіть про те за чим ви туди їздили і які результати вашого відрядження?

- В Сербію я їздив на запршення фірми "Tarkett Східна Європа"", яка вже довгий час працює у нас в Калуші, - їй належить завод "Вінісін", який виробляє коврове покриття, «Синтелон» – по виробництву шпалер і нещодавно відкрита фабрика по виробництву ламелі - скадника паркета. І зараз у них є бажання побудувати ще один завод, - це інвестиція близько 70 мільйонів євро. Зараз ведуться переговори, щоб вони викупили ліцензію у Німеччини - це ліцензія на німецьку технологію виробництва нового клею.

Ця ж компанія займається і виробництвом екологічно чистої сільськогосподарської продукції - молока, м'яса, переробкою плодів та овочів. А оскільки наша область теж є екологічно чистою, то сам Бог нам велів займатися виробництвом екологічно чистої продукції. Тому мені було цікаво розібратися з новітніми технологіями.

В найближчий час до Сербії буде направлена  група наших фахівців - щоб вони вивчили ці новітні сільськогосподарські технології, щоб підняти їх на якісно новий,  "європейський" рівень. Бо ми тут товчемося "у власному соку" на технологіях 60-70-х років минулого століття, тоді як світ далеко пішов вперед...

Взагалі ситуація зараз в Сербії є близька до ситуації в Україні – вони пережили війну і бомбардування, а ми – «революцію». Але те, як вони працюють – нам є багато в чому повчитися.

Також я мав зустрічі з віце-прем'єром і заступником Міністра економіки Сербії.

Сербія у цьому році ввела безвізовий режим для України і хоче з Україною укласти договір на вільну торгівлю, що надзвичайно важливо і для Сербії, і для України.

 

- Часто наші люди не розуміють, що представники влади кудись їздять за кордон, вважають що це влада так займається "туризмом" і "розважається". Скажімо у нас на ресурсі є така функція як "коментуванння" інформації читачами. І, для прикладу, коли мер Івано-Франківська поїхав в США підписувати договір про побратимство з Арлінгтоном, то дехто писав в коментарях - мовляв, нащо він туди їде? тут дороги не відремонтовані, а він поїхав в Америку, яка від того користь?

- Безперечно, що треба їздити. Той хто це заперечує можливо думає, що тут в нас на Прикарпатті - "Пуп Землі", і що в нас все найкраще - технології, фахівці...

Але після таких поїздок інколи стає дуже прикро за свою країну і за свій народ, - наскільки світ пішов вперед, а ми багато в чому пасемо задніх, особливо в технологіях.

 

- Українці прагнуть, щоб зростали зарплати, пенсії, щоб рослии соціальні стандарти, але не завжди розуміють як це досягається…

- Треба  зрозуміти той «ланцюг», який може привести до покращення якості життя. Необхідні збільшення надходжень до бюджету. А це можливо за рахунок зростання економіки, а для цього в свою чергу потрібне інвестування і технології, створеннянових робочих місць. Це є закономірність. Тому їздити треба, бо за інвестиції і технології в світі йде боротьба - потрібно себе пропонувати, потрібно переконувати в інвестиційній привабливості нашого краю, потрібно багато вчитися.

На превеликий жаль ми більше "політизовані" як "економізовані":)). Економіка річ тонка. Світ зараз шалено глобалізується. І без взаємодії із світовою економікою ми будемо для світу сировинним придатком, як кажуть росіяни – «на всю оставшуюся жизнь»:)

Про технології – коли сказати нашим людям, що в корівниках повинні працювати кондиціонери і грати музика, то на тебе будуть дивитися мало не як на ідіота...

 

- Але в наших людей навіть вдома немає кондиціонерів і музика класична не грає…

- Так, але в Європі в корівниках ставлять кондиціонери, і часто в тих корівниках у них є чистіше як в деяких наших людей в хаті:))

Технології вже на стільки пішли вперед – процеси автоматизуються, праця стає продуктивнішою, весь світ воює за ринки. І якщо ми не будемо вчитися, не будемо їздити, не будемо йти в ногу з часом, то ми будемо постійним сировинним придатком і поставщиком дешевої робочої сили. І не дай Боже і в себе потім тут, на своїй землі, підемо в найми...

 

- В нас все частіше виникає питання щодо цін на сільськогосподарську продукцію – чомусь українська гречка в два рази дорожча ніж вєтнамський рис, а чернівецькі яблука в два рази дорожчі як еквадорські банани…

 - Знову ж таки – це є ситуація «кривого дзеркала». Тому що ми не управляємо цими процесами. Зараз от в нас буде нарада (в суботу, 18 червня об 11.00 – Фіртка) з головами райдержадміністрацій про формування ринкових відносин в продовольчому секторі. В нас на селі є надлишок продукції. От скажімо проста жінка має в тиждень кілька десятків яєць чи десять літрів фасолі. Але коли вона порахує витрати, щоб відвезти це відро фасолі чи мішок картоплі і продати на ринку, то це їй не окупається. То вона краще ці продукти згодує худобі. А от заготовити цю продукцію, щоб той пенсіонер зоробив 30-40-50 гривень, - немає кому. Колись цим «кооперація» займалася, але її розвалили. І на ринку зараз відбувається цінова змова. Ціни різняться на 5-10 процентів, що в Івано-Франківську, що в Донецьку чи в Запоріжжі…

 

- Але чому в нас не працює ринок як в Європі? Адже виробників яблук є тисячі, а ціна – дорожчі від бананів…

- Так, в Європі працюють ринкові механізми, а в нас працюють "мафіозні механізми". Я два роки тому хотів продати в Києві яблука господарства ім. Степана Мельничука – і не зумів продати. При тому, що ціна на голандські, польські яблука тоді була в Києві 12-16 гривень, а ми пропонували за 3 гривні… Тому, що ринкові механізми не працюють.  Зараз на Кабміні розглядаються питання про те, як запустити ці ринкові механізми.

Ми будемо проводити ярмарки, де виробник або заготівельник буде продавати продукцію на 20-30 процентів дешевше, ніж «мафія».

Зараз також на нараді ми будемо розглядати питання про будівництво «Регіонального оптового ринку сільськогосподарської продукції».

Ми зіб’ємо ціни,  в області ми зламаємо цінову мафію.


18.06.2011 1924 25
Коментарі (25)

ПЭТЯ 2011.06.18, 14:51
Не модно хвалити владу, але Івано-Франківську з наю пощастило, ще раз переконуюся...
Руслан Коцаба 2011.06.20, 12:03
Дійсно, я і зараз повсюдно критикую поїздки мера Анушкевичуса і його прихвостнів на Арлінґтонський цвинтар у пригородах Вашинґтону... Бо не треба вводити у оману франківську громаду, що буцім-то існує таке окреме адміністративне утворення під назвою Арлінґтон із самостійним місцевим самоврядуванням! Не можна обманювати людей, а ящо вже і підписувати американцям угоду, то хіба із Чукалівською сільрадою: подібні цвинтарні проблеми і багато бомжів... Ще раз, для тих хто в танку, наголошую, що місто Арлінґтон НЕ ІСНУЄ! А стосовно думок Вишиванюка, то все дуже прямо і правдиво характеризує - і про базарну мафію і про наш самозакоханий западенський рагулізм...
ДЛЯ КАЦАБИ 2011.06.20, 12:54
КАЦАБА, Арлінгтон - це є місто штату Вірджинія (навіть не столичного округу Колумбія, до якого належить Вашингтон!), яке має своє самоврядування. Населення таке ж як Івано-Франківська - 200 тисяч. В Арлінгтоні крім всесвітньовідомого меморіального цвинтаря є і Петагон, і Унівеситети, іі т.д. Бюджет цієї "американської Чукалівки", як ти кажеш - 1 мільярд доларів, - більше як бюджет Івано-Франківської області. Перед Івано-Франківьком Арлінгтон підписав такі ж угоди з дуже відомими європейськими містами - Аахеном і Реймсом. Розумію твою генетичну нелюбов до Анушкевичуса, але попустися... То не та ситуація. Не будь смішним.
Руслан Коцаба 2011.06.20, 14:53
Для мудрагелика-коментатора: Навіть зважаючи на генетичну любов Фіртки до алкоголіка-клоуна Анушкевичуса, повторно пояснюю із відповідними лінками Вікіпедії та географічних сайтів - АРЛІНҐТОН Є ПРИГОРОДОМ ВАШІНҐТОНУ (див. уважно посилання!) http://ru.wikipedia.org/wiki/Арлингтон_(округ,_Виргиния) http://www.megabook.ru/Article.asp?AID=620823 http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_geo/7613/Арлингтон Тепер ще одне делікатне зауваження: моє прізвище, пора вже без злого умислу вивчити, пишеться правильно КОЦАБА. Я навіть одного неукраїнця-пиячка невідомої національності, який знову вперто обіцяє європейські дороги, навчив правильно вимовляти Коцаба (не Кацаба) і Бандера (не Бендера)! Делікатно і приязно при цьому нагадую, що ще ніхто не радів ворогуванню зі мною... То так, до слова....
Руслан Коцаба 2011.06.20, 18:13
Ого! Замість того, аби коментувати статтю про Вишиванюка, то знову Коцабу вчепилистисі... Ну невже ліньки взяти наведені мною лінки і дізнатися правду? Правда,- вона одна: пригород Вашінґтону під назвою Арлінґтон НЕ Є ОКРЕМОЮ АДМІНІСТРАТИВНОЮ ОДИНИЦЕЮ І НЕ МАЄ МІСЬКОГО ГОЛОВИ (мера) чи виборних депутатів міста! Ніхто вже не поверне у міський бюджет витрачених на "гамериканські вояжі" сотні тисяч гривень податків, стягнених із мешканців Івано-Франківська, які повторно обрали собі саме того, кого заслуговували, тобто пияка-злодія Анчоуса... Тому йдеться не за вкрадені чи протринькані намарне гроші з міської казни, а про те, що не тільки я, але й усі енциклопедії стверджують: Арлінґтон є ПРИГОРОДОМ ВАШИНҐТОНУ! Тепер до уваги того ж, судячи із часу доданих коментарів, дописувача, але цього разу чомусь вона назвалася серйозним ніком "Кікі" - мені 18 серпня сповниться, дасть Бог, 45 рочків, а тому маю моральне право вкотре делікатно (зауважте!) поправити Вас, що Коцаба є власною назвою, а тому пишеться з великої літери... (український правопис, 6 клас, третя четверть) Не нервуйтеся, все нормально... Вдалося пропиячити трохи міських грошенят - ну то наша "вимоглива високоморально-рагульська" міська громада достойнішого не заслуговує... Не хвилюйтесь, прокуратура у нас кишенькова і квартири на халяву полюбляє, тому ніхто Вас за марнотратство чи нецільове використання бюджетних коштів не тягатиме аж до 1 грудня 2011 року!
ПінDOSS 2011.06.20, 15:37
Шановний пане Руслан, та не такий ти вже страшний, як хочеш здаватися. Так , ти модно мочиш мера, за його шкідливі звички. І ти мені імпонуєш, як політик і патріот місцевого рівня. Але мене насторожує, що все це відбувається на фоні великого потягу до Ю.Соловя, Який далеко не ідеальний у своїх звичках. Обоє самозакохані і т.д.
Пуцер 2011.06.20, 16:57
Кацапа, не газуй. Соловей тобі за це не доплатить.
КоЦАБІ 2011.06.20, 17:10
Те, що Арлінгтон є примістом Вашінгтона ніхто й не заперечує. Туди навіть Вашінгтонське метро ходить. Але Арлінгтон є окреме місто іншого штату, з окремою виборною місцевою владою, з окремим бюджетом. А близькість до Ваштнгтона робить його ще цікавішим, бо в Арлінгтоні живе маса чиновників, що працюють в федеральних установах, в різного роду фундаціях, інститутах, громадських і урядових структурах, посольствах і т.д. Що ти хочеш довести, коцаба?
Кікі 2011.06.20, 17:13
Коцаба відомий смішний клоун. Хлопови скоро сороківка, а він як пуцьвиринок дурний. На нього вже ніхто і уваги не звертає, навіть Ануш.
КоцАБІ 2011.06.20, 18:27
Коцаба невже ти думаєш, що відверта брехня і наклеп піде тобі "на добре"? Все ж повртається, ти в курсі. Ніхто жодної бюджетної копійки на поїздку в арлінгтон не витратив. Це перше. Друге. Ти тупий, чи дуркуєш? Як може бути Арлінгтон частиною Вашингтона, якщо вони належать навіть до різних штатів - Арлінгтон до Вірджинії, а Вашингтон - до Столичного Округу Колумбія? про це Вікіпедія нічого не говрить? До речі про Вікіпедію. Відколи це вона стала авторитетним джерелом інформації? Туди може написати кожний Коцаба про себе статтю. І написати, що він інопланетянин - і пройде! В Арлінгтоні дійсно немає як в Франківську 60 виборних депутатів і немає мера в нашому розумінні. Бо в США громада сама встановлює яка місцева влада їй потрібна. І от арлінгтонці вирішили так - вони обирають 5 депутатів (а не 60 як в нас), які створюють орган місцевої влади - Раду Директорів міста Арлінгтона і щороку один з 5 цих членів Ради ними ж обирається Головою Ради з правами як звичайного мера. Все дуже просто. Наприклад в мільйонному Чікаго мер (там він є) працює стоматологом, а "мерить" містом в вільний від роботи час, заїжджає кілька раз на тиждень в мерію на велосипеді. То що його тоді і мером назвати не можна, а Чікаго не місто? В Штатах є багато цікавого, бо там місцева влада всі функії (каналізації, школи, лікарні....) роздала приватному бізнесу і громадській ініціативі, а сама вона займається бюджетом, контролем і стратегією. Тому Коцаба читай не Вікіпедію, а щось більш серйозне. І не сміши курей пациківських.
Руслан Коцаба 2011.06.20, 20:07
Ого! Здається натрапив на справжнього "міськрадівського туриста"... Шановний чи шановна! Вже добре те, що у вас заговорила совість, а якщо не полінуєтеся глибше почитати про адміністративний устрій штату Колумбія чи Вірджинія, то все і дізнаєтесь... Не соромтесь, читайте: наука не в ліс, а з лісу! На цьому завершую, бо якщо вже взялися читати мої лінки, то дочитайте до кінця, а потім не полінуйтеся зареєструватися під справжнім іменем - тоді й подисткутуємо про нашого вічно п`яного любителя віскі з принизливим поганялом Анус, про причини та джерела фінансування багаторазових поїздок до Арлінґтона і т.д. Не гнівайтеся, читайте, думайте, а вже потім сперечайтесь. Хоч у наведеному випадку кумедних витрат міського бюджету та галімого піару сперечатися нічого - я ж 100-відсотково правий! Деталі про ціни на готелі, справжню програму перебування та інші "цікаві" статті витрат проанусових бізнесово-туристичних "гамериканських" груп телефоном: 0503386798 (Руслан) Щасти Вам!
КАЦАБІ 2011.06.20, 20:10
...І нема на то ради..... Шкода тебе, КАЦАБО. Направду.
Карабас 2011.06.20, 20:16
случайно зашел сюда. а кто такой Анус? и кто такой Кацаба по-жизни?
Кікі 2011.06.20, 20:30
2 Карабасу. Коцаба це такий Івано-Франківський місцевий дурник. Колись він був політиком, ПОРУ очолював в області, потім став шоу-меном політичним, а зараз всі його вважають дурником. Ходить вічно зачуханий, немитий-непричесаний. Ну таке чмо-чмом, одгим словом. Він дуже не любить мера Івано-Франківська Анушкевичуса. Він його називає Анусом і сам з того дуже тішиться (тобто радіє, що зрозуміліше було не місцевим). От така історія.
Карабас 2011.06.20, 20:53
аа-а-а, я когда-то был во Франковске, там такой ханурик в центре на Стометровке стоит и просит "Пане, дай пару копеек" - это он? Кацаба?
Кікі 2011.06.20, 21:15
Нє, то такий худий маленький на стометрівці стоїть, хворий, блаженний, а Кацаба, перепрошую, КОцаба, то такий товстий пацюк. Неприємний такий. Жінка його і дітей утримує, а він шімнить де може. Неприємний тип...
пан пупець 2011.06.21, 00:03
Так той пан із самої "Пори"? То він що кумплик яникализа Каськіва? Ото сильний человєчіщє, вміє підійти до матеріалу! Дивіться, хлопці, образе сі на вас за клоуна і щось раптом зробе. А вам потім того до скону не розграбати. Уважійте!
Пуцер 2011.06.21, 02:10
Кацапа! Не виставляй себе клоуном за Соловїні центи. Бо навіть та риба що ти її "патрулюєш" на свому рогульо-мопеді вже з тебе кепкує.
Цікаво 2011.06.21, 12:12
Крім Коцаби, ще хтось матиме мужність назватися справжнім іменем, усвідомлюючи, що накликає на себе гори бруду з боку сцикливих анонімів?
Цікавому 2011.06.21, 13:15
Коцаба що посіяв, те і жне, і що зараз сіє, то і буде жати потім.... Іншого не буває.
ПЄті 2011.06.21, 14:09
Ти що з партії рАйонів? заїло???
Дід ПанАс 2011.06.21, 14:16
А от і мені цікаво, хто ж під ніком "Цікаво" анонімно заховався - Коцаба, який нібито пішов, але реально залишився і хоче (як він сам виразився) залякати всіх ворогуванням із собою, чи не Коцаба? Ну але оскільки просять назватися справжнім іменем, то мене звати Панас, мені 73 роки. То що Русланчику, Цікаво будем дружити чи ворогувати?
Руслан Коцаба 2011.06.21, 15:40
Ого! Тут такий двіжняк... Аж незручно якось, що стільки зусиль на мене спрямовано... Вкотре нагадую, що дискусія стосувалася начебто міста Арлінґтон, а не товщини Коцаби! На анонімні бздури не маю бажання відписуватися, бо АНОНІМНІ і БЗДУРИ! Але з насолодою перечитав двічі, бо все-таки відсутність аргументів у географічній суперечці замінити ось таким примітивним брудом може тільки расОвий захланний рагуль. Тому ще раз вдячний випадку і ось таким "яскравим" коментам, коли стільки адекватних громадян можуть судити з цих дописів анонімного анусо-симпатика про рівень інтелекту прихильників нашого горе-пиячка Бібіса Андрусовича. Тепер звертаюся до умовного 73-літнього аноніма під ніком "дід Панас": я ніколи, повторюю НІКОЛИ! не реєструюся під ніками, а завжди підписуюся Руслан Коцаба і завжди реєструю чинну електронну пошту, так що можете перевірити... Мені трохи прикро за такі примітивні та агресивні коментарі цих анонімів, але то може бути всього-навсього одинокий ідіот-симпатик Анчоуса і нема на то ради... ;) Давайте вибачимо цих озлоблених та неграмотних прихильників чинного мера, бо кращими їм бути зась! Тому нагадаємо собі краще знаменитий вислів про те, що ми всі заслуговуємо на тих, кого обираємо собі у очільники. Ну не може місто із таким критичним відсотком зацофаних рагулів мати адекватного міського голову. Простимо їм їхню примітивність та агресію - то вже генетичне... Нагадую, що Арлінґтон не є містом, а тільки пригородом Вашинґтону! NEVSEREMOS!
Дід ПанАс 2011.06.22, 10:25
Руслане, дуже радий що ти все таки був тут. 1.Тобі що мою копію паспорта і код відіслати, щоб я небув анонімом? 2. Що тебе зациклило на тому Арлінгтоні? Та нам твоя особистість цікавіша, ніж Ануш. Проте ти постійно про нього згадуєш. Зачем? Піариш? 3. Я Ануша не варю трішки менше ніж ти, але на відміну від тебе я і Соловя не варю. Будь самим собою, як декілька років тому. Реально відійди від Юри. І не заперечуй свою підтримку Соловя. Не будь брехуном.
ПінDOSS 2011.06.22, 10:34
Зачепило. Кажеш Руслан, що ми заслуговуємо на тих, кого обираємо. Та пів міста знає Соловя і він нічим не гірший, у випити, за Ануша. Та у нього боргів у три рази більше ніж дитячих майданчиків. Та Соловей і Ануш два чобота пара. Та кого було обирати? Хіба що тебе? Без образ, ти за них кращий, бо простий і відкритий. Але ти вибрав свого мера - Ю.Соловей.
27.11.2024
Микола Сторожовий

В Івано-Франківську з кінця жовтня 2024 року офіційно розпочали роботу мовні волонтери-інспектори, діяльність яких спрямована на контроль за дотриманням мовного законодавства та популяризацію української мови. Фіртка поцікавилася, з якими порушеннями найчастіше стикаються мовні волонтери?

288
26.11.2024
Тетяна Сорока

Про ПТСР, його наслідки та лікування журналістці Фіртки розповів завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету, доктор медичних наук Михайло Пустовойт.

1760
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

1028
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

1413 7
02.11.2024
Тетяна Дармограй

Про службу в АТО/ООС, перший день повномасштабного нападу, найважчий бій, одруження під час війни та що зробить першим після перемоги України, Артем Ткаченко розповів в інтерв’ю журналістці Фіртки.

2713
28.10.2024
Олег Головенський

Коли у своїй перевиборчій компанії Дональд Трамп успішно використав фактор криптовалют (а в США з 336 мільйонів американців, за різними оцінками, ними володіють від 50 до 100 мільйонів — тобто чи не кожна родина), то це значно додало як рейтингу кандидату в президенти, так і цікавості до теми головної криптовалюти – біткоїна, який ще називають «цифровим золотом».  

2066

Теперішні жлоби і жлобихи збирають величезні аудиторії – від кількох тисяч й аж до десятків мільйонів завсідників соціальних мереж. Але суть та сама.

424

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

513

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1435

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1409
25.11.2024

Радісна новина для всіх поціновувачів азіатської кухні! Roll Club – відома мережа ресторанів суші з багаторічним досвідом роботи в Україні – тепер і в Івано-Франківську!

273
20.11.2024

Харчування під час війни немає відрізнятись від звичного раціону, який був у мирний час, та обов'язково повинне бути збалансованим. 

18178
16.11.2024

Інфляція на споживчому ринку в жовтні 2024 року порівняно з вереснем на Прикарпатті становила 1,6%, з початку року — 8,9%, в Україні — 1,8% та 8,4% відповідно.  

1135
25.11.2024

Християнська сім'я бере на себе відповідальність жити разом аж до смерті: у любові, вірності, чесності та послуху подружньому.  

3481
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

845
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10607
15.11.2024

Відсьогодні, 15 листопада, розпочинається великий Різдвяний піст.  

6358
23.11.2024

Під час зустрічі письменник порушив важливі питання, зокрема, чи на часі мова та культура, як зберегти пам'ять про загиблих військовослужбовців і цивільних, а також, що відбувається з культурою в Харкові та містах, де тривають активні бойові дії. 

1005
24.11.2024

Керівництво Франції вважає, що українське військо може завдавати ударів французькими ракетами великої дальності лише в цілях самооборони. Наразі невідомо, чи зброю французького виробництва вже використовували для атак.  

279
23.11.2024

Водночас 33% респондентів із заходу однозначно не підтримують проведення місцевих виборів під час війни, а 16% — скоріше не підтримують.  

502
21.11.2024

Роман Боднар — ветеран російсько-української війни, військовий 109 батальйону 10 гірсько-штурмової бригади "Едельвейс"  

3106
19.11.2024

Президент України Володимир Зеленський представив у Верховній Раді план внутрішньої стійкості. Він складається з десяти пунктів.  

818