На стику фізики і метафізики

Коли датчанин Нільс Бор запропонував свою так звану Копенгагенську інтерпретацію квантової теорії, правовірні фізики-матріалісти поставилися до неї скептично. А як же інакше, казали вони. Як можна повірити в те, що квантові частинки, подібні до електронів, мають дивну здатність перебувати в двох місцях одночасно, обертатися за годинниковою стрілкою і проти годинникової стрілки одночасно, або миттєво (швише за швидкість світла) впливати одна на одну, коли їх розділяє навіть половина Всесвіту. Подальші експерименти підтвердили всі ці факти, як і те, що результати дослідів з квантовими частинками напряму залежать від очікувань спостерігача (науковця, який ставить експеримент).

Далі – більше. Фізики експериментально довели, що матеріальні частинки, як і весь матеріальний світ мають сенс тільки тоді, коли є «Спостерігач», або «Вимірювач-оцінювач» властивостей (як частинки, так і Всесвіту) зі своїми очікуваннями-забобонами-вірою.

Макс Планк в 1944 році в розгубленості від неймовірної поведінки мікрочастинок матерї, сказав: “Матерія виникає і існує тільки під дією сили, за якою вбачається певний Свідомий Розум, який насправді і є Матрицею всього сущого...”

Але, «Якщо процес вимірювання фундаментальний для формування і існування реальності, яку ми спостерігаємо, тоді що виконало вимірювання, які призвели до виникнення і буття Всесвіту? Що б все це мало сенс, ми повинні були б мати Спостерігача (Творця?), що знаходиться поза системою, але поза Всесвітом нічого немає, за визначенням, - твердить класична фізика…» – запитували здивовані фізики. На це з’явилася ще одна інтерпитація квантової теорії «Інтерпитація множинності Всесвітів»…

Фізики також висунули «Багатовимірну інтерпретацію квантової теорії», в якій квантова невизначеність пояснюється якраз існуванням частки в незліченних паралельних Всесвітах.

І тут вже починається, без сумнівів ера нової науки, коли фізика зіллється з метафізикою, математика з філософією та теологією.

Бо фізики зі своїми інструментами не можуть дати відповіді на питання, до яких дійшли.

Якщо електрон може одночасно перебувати в різних паралельних Всесвітах, то чи може такі ж властивості мати і реальна річ, яка складається з цих частинок? Фізики  не змогли відповісти на це питання. З тієї банальної причини, що прилади фізиків неможливо перенести в паралельні виміри, щоб там зафіксувати взаємодію між світами. Та й самі фізики своїм світоглядним матеріалізмом як канатом прив’язані до Світу Цього. Потрапляти в паралельність можуть метафізики-практики, але це заняття їм є відверто не-цікавим… І, якщо потрапляють вони Туди, то мовчать про це з кількох причин:

По-перше, слів та конструкцій нашої мови недостатньо для опису метафізичної реальності,

по-друге, відвертість про осягнення духовних шляхів серед метафізиків вважається гординею, тобто недотриманням Заповідей, - а це шкодить метафізичним практикам,

по-третє, а хто ж їм повірить? Ми – «фізики-матеріалісти»? - «Не мечіть бісер перед свиньми…»

Практична метафізика бере за основу сценарій, коли суб’єктом, об’єктом, і інструментом дослідження стає сама людина, її очікування (релігійні люди ці «абсолютні очікування» називають «Вірою»). Медитація як Абсолютна Віра дозволяє людській НАДсвідомості проникати туди, куди не може потрапити фізик зі своїм «вольтметром».

А наразі фізики хочуть, але не можуть (Знати), а метафізики Знають, але мовчать.

24.02.2024
Вікторія Матіїв

Спроби створити музей у Долині виникали ще у 60-х роках. Проте тільки 23 грудня 1997 року Долинська районна рада прийняла остаточне рішення щодо нього. Журналістка Фіртки поспілкувалася з директоркою закладу Ксенею Циганюк.

01.02.2024
Вікторія Косович

Івано-Франківськ є градом безлічі упереджень і масок: для перших — фортеця, заснована поляками, для других — відголос австрійського «золотого віку» з його залізницями, для третіх — серце гуцульської культури, плач трембіт.

25.01.2024
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки поспілкувалася з отцем Миколаєм Микосовським, який служить у Василіянському монастирі УГКЦ на Ясній Горі у Гошеві.

18.01.2024
Тіна Любчик

У п'ятницю, 19 січня, в Івано-Франківському національному медичному університеті відбудуться вибори ректора. На посаду претендують троє працівників вишу: доктор медичних наук Микола Островський, доктор медичних наук Роман Яцишин та кандидат медичних наук Руслан Савчук.

18.01.2024

Каркасні будинки відрізняються високою міцністю, надійністю і довговічністю, а також відносно недорогі в будівництві. Втім, у 2024 році ціни на будівництво каркасних будинків в Україні, як і на все інше, продовжують зростати.

16.01.2024

Всі наші бюджети – від територіальних громад і до обласного та державного, повинні стати «бюджетами перемоги».

У вівторок, 20 лютого, під час зустрічі з виборцями Дональд Трамп зробив комплімент на адресу росії: «Вони перемогли Гітлера. Вони перемогли Наполеона. Це воєнна машина». Розглянемо, що за цим стоїть.

31% території країни під ризиком екологічного знищення через російське вторгнення, а понад 20 тисяч км² українських земель майже повністю знищені війною.

Останнім часом в соцмережах посилилась пропаганда трампістів, які звинувачують Байдена і Зеленського в тому, що ті нібито відмовляються від таких форм допомоги, як ленд-ліз і PDA.

За час існування людства відбувалася величезна кількість збройних конфліктів, які переростали у війни. З різноманітних причин: територіальні претензії, сфери впливу та навіть релігійні війни. Під релігійними гаслами можна як розпочинати війну, так і фанатично самовіддано воювати.

01.03.2024

Минулий 2023 рік став стартом аграрного розвитку в Івано-Франківській громаді. Відтак, зараз спостерігають позитивну динаміку.

26.02.2024

Попри чудові якості, важливо розуміти, що грейпфрут відіграє особливу роль у взаємодії з певними ліками.

21.02.2024

Інфляція на споживчому ринку в січні 2024 року порівняно із груднем 2023 року на Прикарпатті становила 0,5%, в Україні — 0,4%.

01.03.2024

"Чернецтво завжди є віддзеркаленням суспільства. Люди хочуть, щоб були добрі монахи, гарно поводилися. Але середовище теж формує людину", - ділиться монах.

26.02.2024

Журналістка Фіртки поспілкувалася з отцем Миколаєм Микосовським, який служить у Василіянському монастирі УГКЦ на Ясній Горі у Гошеві.

21.02.2024

Митрополит Лев Шептицький, після проведення церковного розслідування, окремим декретом проголосив ікону Гошівської Божої Матері «Цариці Карпат» чудотворною.

15.02.2024

Якщо подружжя зіштовхнулося з кризовими проблемами у сім'ї, варто звернутися для отримання підтримки та поради до різних фахівців залежно від конкретної ситуації.

01.03.2024

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.

29.02.2024

Серед тих, хто довіряє президенту Володимиру Зеленському, підтримують зовнішню політику влади 82%, тоді як серед тих, хто не довіряє — 41%.

25.02.2024

Водночас президент упевнений, що союзники із Заходу не підтримують цей фейк.

20.02.2024

Перша інформація про те, що український президент готується звільнити Валерія Залужного, з’явилася у січні 2024 року. На той момент в Кремлі не тямили себе від радості.

15.02.2024

Станом на лютий 2024 року Головнокомандувачу Збройних сил Олександру Сирському висловили довіру 40% українців, найвищу довіру зберігає колишній Головнокомандувач Валерій Залужний — 94%.