Науковці довели, що у Місяця є розпечене металеве ядро

Вчені вперше представили докази того, що Місяць у своїх надрах володіє розпеченим металевим ядром і оточуючим його шаром рідкої мантії. Це допоможе глибше зрозуміти механізми формування Місяця і нашої планети, повідомляється в статті дослідників, опублікованій у п'ятницю в журналі Science.

Автори дослідження - Рені Вебер (Renee Weber) з Маршалловского центру космічних польотів NASA і Рафаель Гарсія (Raphael Garcia) з Університету Тулузи у Франції - у своїй роботі провели повторний аналіз даних, зібраних сейсмографами з поверхні Місяця в середині 70-х років минулого століття, передає РИА Новости.

У ході роботи вчені застосували не тільки нові обчислювальні потужності, а й сучасні методи аналізу сейсмоданних, які суттєво змінилися за останні 40 років. Саме це дозволило отримати важливу інформацію з наукових даних, які довгий час вважалися марними.

Сейсмодатчики, встановлені на Місяці, фіксують куди менш помітні сейсмічні хвилі, ніж на Землі. При цьому місяцетруси відбуваються набагато рідше, ніж землетруси. Більше того, поверхня Місяця, поцяткована кратерами від зіткнень із малими космічними тілами, маскує сейсмічні коливання, що розповсюджуються в гірських породах. Сукупність цих факторів заважала вченим, які аналізували сейсмічні дані в середині 70-х років, коли вони були лише отримані.

У своїх розрахунках Вебер і Гарсія зуміли врахувати ці чинники, які заважають, і, проаналізувавши різні типи сейсмічних хвиль, прийшли до одного і того ж висновку - Місяць має своє розпечене ядро, яке, як і у випадку Землі, складається головним чином із заліза. Діаметр цього ядра складає приблизно 330-360 кілометрів.

Більш того, розрахунки Вебер показують, що розплавлене ядро має тверде внутрішнє ядро із заліза діаметром приблизно 240 кілометрів. Саме ж ядро оточене частково розплавленою оболонкою з мантії діаметром приблизно 480 кілометрів.

Ці дані, на думку планетологів, допоможуть більш повно зрозуміти еволюцію Місяця, що сформувався приблизно 4,5 мільярда років тому в результаті зіткнення із Землею небесного тіла розміром з Марс. Подібні знання дозволять прогнозувати еволюцію і нашої планети, яка все ще формується.

Відзначимо, що супутник Землі досі продовжує процес власного стиснення. За словами вчених, процес стиснення Місяця йде дуже поволі і зовні його помітити майже неможливо. За даними, переданими апаратом Lunar Reconnaissance Orbiter, стиснення відбувається тому, що Місяць почав активно холонути зсередини.

10.01.2011 52 0

21.01.2018

Остап Вульчин розповів про цьогорічні виступи "Прикарпаття", свій шлях у футболі та секрети команди рідного краю.

21.01.2018

За найсвіжішими даними, від початку року в Львівській області зафіксували 84 випадки захворювання на кір, на Тернопільщині – 98 випадків, у Івано-Франківській області – 49

18.01.2018

Декілька століть Успенський собор у Крилосі (територія історичного Галича) був зразком місцевої довершеної архітектури. Сьогодні від нього залишились лише фундаменти, яким загрожує остаточне руйнування.   Археологи та архітектори просять Міністерс

16.01.2018

Протягом тижня сотні івано-франківців та гостей міста долучилися до музичного різдвяного дійства, яке відбувалося у храмі Царя Христа на Майзлях.

15.01.2018

Очільник фракції «УКРОП» в Івано-Франківській обласній раді, голова її постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків Микола Палійчук проаналізував суспільно-політичну ситуацію в країні.

13.01.2018

До Вашої уваги підсумки другого в цьому році тижня від історика, блогера, нашого експерта Мирослава Кошика.

Колись тут жила шляхта. Потім її не стало. Й нинішня нешляхта робить так, щоби про шляхту забули.

Внутрішній біль в душах і серцях переслідує українців сотні років, особливо для нас зараз, коли загарбані території корінного народу, йде відкрита війна...

Якраз перед Миколаєм подзвонила знайома чиновниця, любителька ворожіння та битв екстрасенсів. Сказала, що бачила зловісний сон, просила розтлумачити.

Наша політична сила стала однією з небагатьох, яка подала рівну кількість кандидатів-жінок та кандидатів-чоловіків. Фракцію “Самопоміч” у міській раді представляє шість депутатів. Це досить мало, щоб впливати на прийняття рішень, на яких ми на

17.01.2018

В американському штаті Мічиган неподалік від міста Детройт 16 січня було зафіксовано падіння метеорита, яке викликало невеликий землетрус.   Про це повідомляє прес-служба Національної метеорологічної служби США в Twitter.   Синоптики підтвер

16.01.2018

НЛО у формі м'ясорубки помітили жителі Техасу. Очевидці заявили, що корабель прибульців літав в небі кілька хвилин, після чого перемістився в іншу частину міста.   Про це повідомляють росЗМІ.   Наразі вже відомо, що інцидент стався 12 січня

11.01.2018

Вчені заборонили літати космонавтам на Марс частіше, ніж один раз на життя. Це спричинено великою дозою радіації, яку космонавти отримують під час відвідин "червоної планети".   Про це повідомляє Meduza.   Російські та болгарські вчені на

16.01.2018

Папа Франциск 8 січня 2018 року прийняв Послів, акредитованих при Святому Престолі. У промові до них Римський Архиєрей згадав про Україну, закликавши сприяти припиненню війни. «Спільні старання на користь відбудування мостів є невідкладними також

02.01.2018

Теж це відчуваєте? Передсвятковий настрій вже витає довкола: прикрашені ялинки, величезні вітрини магазинів нагадують казкові сюжети, листівки, рекламки, пісні — все на різдвяні мотиви.

16.01.2018

Одного разу до батька прийшла донька, молода жінка, і з сумом сказала: – Тату, я так втомилася від усього, у мене постійні труднощі на роботі і в особистому житті, вже просто немає сил… Як справлятися з усім цим? Батько відповів: – Дава

20.01.2018

Завдяки програмі дівчина стала першою українською моделлю plus-size, яка прикрасила обкладинку глянцевого видання Cosmopolitan.

19.01.2018

З нагоди Водохреща в ополонці купалися, як прості франківчани, так і відомі постаті шоу-бузнесу, спорту і політики.

18.01.2018

Близько 40 тисяч вакансій минулого року запропонували безробітним прикарпатцям в обласному центрі зайнятості.

17.01.2018

В Івано-Франківську журналіст, автор та режисер Юрій Паливода презентував нову короткометражну стрічку "Дух Різдва".