Астрономи відкрили найдальший і наймолодший галактичний "мегаполіс"

Астрономи встановили два рекорди одночасно: вони знайшли найвіддаленіше від Землі скупчення галактик, побачивши його в найбільш ранній з будь-коли помічених стадії розвитку, передає Бі-Бі-Сі.

Скупчення отримало назва COSMOS-AzTEC3. Воно розростається, подібно до мегаполісу, який втягує в себе довколишні села.

Група галактик віддалена на 12,6 млрд світлових років від Землі. Вона почала формуватися, коли Всесвіту було лише близько мільярда років. Зараз із Землі вона є видимою у віці, що становить лише десятки чи сотні мільйонів років, що за мірками Всесвіту, - зовсім небагато.

Скупчення галактик формуються протягом мільярдів років, збираючи разом безліч галактик і величезні обсяги газів з більших космічних структур.

Але процес саме початку формування скупчення галактик все-таки не було зафіксовано, а тому він залишається предметом наукових суперечок.

Відкриття представив астроном Пітер Чапак з Каліфорнійського інституту технології на щорічних зборах Американського астрономічного суспільства в Сієтлі. Стаття на цю тему опублікована журналом Nature.

Знахідка здивувала науковців з багатьох причин, але перш за все тому, що загальна маса зірок, що входять в скупчення галактик, перевищила 400 млрд сонячних мас. При цьому скупчення надзвичайне активне - воно містить квазар, чорну дірку, маса якої в 30 млн разів перевищує масу Сонця, і великі обсяги холодного газу. Щороку там формується близько чотирьох тисяч нових зірок.

У першій фазі існування Всесвіту такі масивні і разом з тим активні скупчення галактик були вельми рідкісні. Астроном Роджер Віндхорст з Університету Аризони схвалює порівняння скупчення галактик з містом, що розростається.

"Якщо ви спробуєте знайти на Середземноморському узбережжі на початку ери міста розміром з нинішній Лос-Анджелес, то не знайдете жодного. Якщо шукатимете їх в Європі 1900 року, то натрапите на щось подібне. Сьогодні ж їх знайдеться повно. Так ось, той факт, що розростання скупчення галактик може йти так швидко саме в тій частині Всесвіту і на такій ранній стадії її розвитку - справді чудовий", - сказав експерт.

Доктор Чапак і його співробітники ще не завершили обстеження ділянки галактики, де вони знайшли COSMOS-AzTEC3, але розроблені ними теоретичні моделі дозволяють їм сподіватися на виявлення й інших аналогічних скупчень галактик. Тому рекорд, поставлений COSMOS-AzTEC3, можливо, протримається не так вже довго.

Зазначимо, науковці вважають, що вперше знайшли ознаки існування в космосі безліч паралельних всесвітів. У світлі цієї теорії наш власний Всесвіт є лише одним з "пухирців", що плавають у величезному просторі, які цілком можуть зустрічатися між собою.

14.01.2011 703 0

07.01.2019

Різдво – особливе свято для всіх. Кожен намагається його зустріти у родинному колі.

03.01.2019
Володимир Заник

23 грудня в чотирьох новостворених об’єднаних територіальних громадах Івано-Франківської області відбулися перші вибори. Перспективний план об’єднання передбачає, що на Прикарпатті має бути 59 ОТГ.

30.12.2018
Олена Британська

За цей рік траплялось різне: чиновники чубились між собою, хтось попадав під гнів міського голови, комусь не щастило при виконанні обов’язків.

Олена Британська

Це інтерв’ю не лише для тих, хто любить місто, а й для тих, хто міг би любити його краще.

26.12.2018

Спілкувалися про університет, студентів-іноземців, медичну реформу та щодення вузу.

Лілія Горковенко

Журналісти Фіртки підготували ТОП-10 найгучніших корупційних арештів.

На що спираються окупанти? - на асоціативний ряд недобитої рядянської людини...

Дах «Пасажу Єгеря» (Січ.Стрільців, 16) тріщить по швах. Мешканців – відселили.

Минув рік, і вже можна підбити його перші результати.

15.01.2019

Автор відеозапису заявляє, що підозрілий літаючий апарат зробив три кола над районом, перш ніж покинути його.

02.01.2019

Днями один з жителів бразильського міста Майріпора став свідком загадкового явища.

24.12.2018

Ірландське Авіаційне управління розслідує повідомлення про яскраві спалахи та НЛО у небі над південно-західним узбережжям Ірландії.

14.01.2019

В Івано-Франківську завершився ювілейний фестиваль "Коляда на Майзлях".

31.12.2018

2018-рік в Україні відзначився в Україні серед іншого й модою на аюрведу.

11.01.2019

Ніхто не знає де вона знаходиться, але кожен знає як вона болить.

17.01.2019

У центрі Івано-Франківська руйнується пам'ятка архітектури.

16.01.2019

В Івано-Франківську на території кафедри фізичного виховання медуніверситету поліцейські виявили та знешкодили гранату.

16.01.2019

В Івано-Франківському обласному осередку ВО "Свобода" заперечують причетність до політичної агітації з колядою та до збирання підписів на підтримку Кошулинського.

16.01.2019

Про це повідомив міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків.