Астрономи відкрили найдальший і наймолодший галактичний "мегаполіс"

Астрономи встановили два рекорди одночасно: вони знайшли найвіддаленіше від Землі скупчення галактик, побачивши його в найбільш ранній з будь-коли помічених стадії розвитку, передає Бі-Бі-Сі.

Скупчення отримало назва COSMOS-AzTEC3. Воно розростається, подібно до мегаполісу, який втягує в себе довколишні села.

Група галактик віддалена на 12,6 млрд світлових років від Землі. Вона почала формуватися, коли Всесвіту було лише близько мільярда років. Зараз із Землі вона є видимою у віці, що становить лише десятки чи сотні мільйонів років, що за мірками Всесвіту, - зовсім небагато.

Скупчення галактик формуються протягом мільярдів років, збираючи разом безліч галактик і величезні обсяги газів з більших космічних структур.

Але процес саме початку формування скупчення галактик все-таки не було зафіксовано, а тому він залишається предметом наукових суперечок.

Відкриття представив астроном Пітер Чапак з Каліфорнійського інституту технології на щорічних зборах Американського астрономічного суспільства в Сієтлі. Стаття на цю тему опублікована журналом Nature.

Знахідка здивувала науковців з багатьох причин, але перш за все тому, що загальна маса зірок, що входять в скупчення галактик, перевищила 400 млрд сонячних мас. При цьому скупчення надзвичайне активне - воно містить квазар, чорну дірку, маса якої в 30 млн разів перевищує масу Сонця, і великі обсяги холодного газу. Щороку там формується близько чотирьох тисяч нових зірок.

У першій фазі існування Всесвіту такі масивні і разом з тим активні скупчення галактик були вельми рідкісні. Астроном Роджер Віндхорст з Університету Аризони схвалює порівняння скупчення галактик з містом, що розростається.

"Якщо ви спробуєте знайти на Середземноморському узбережжі на початку ери міста розміром з нинішній Лос-Анджелес, то не знайдете жодного. Якщо шукатимете їх в Європі 1900 року, то натрапите на щось подібне. Сьогодні ж їх знайдеться повно. Так ось, той факт, що розростання скупчення галактик може йти так швидко саме в тій частині Всесвіту і на такій ранній стадії її розвитку - справді чудовий", - сказав експерт.

Доктор Чапак і його співробітники ще не завершили обстеження ділянки галактики, де вони знайшли COSMOS-AzTEC3, але розроблені ними теоретичні моделі дозволяють їм сподіватися на виявлення й інших аналогічних скупчень галактик. Тому рекорд, поставлений COSMOS-AzTEC3, можливо, протримається не так вже довго.

Зазначимо, науковці вважають, що вперше знайшли ознаки існування в космосі безліч паралельних всесвітів. У світлі цієї теорії наш власний Всесвіт є лише одним з "пухирців", що плавають у величезному просторі, які цілком можуть зустрічатися між собою.

14.01.2011 987 0

15.08.2019

"Ми взяли потужний темп, люди до цього звикли і вимагають більшого, збавляти вже не можна".

14.08.2019
Лілія Горковенко

Про сучасний стан, перспективи функціонування, співпрацю з правоохоронними органами та владою розмірковує Володимир Данів – керівник Івано-Франківського обласного громадського формування.

13.08.2019
Люся Грибик

Івано-Франківськ за останні роки став відомим завдяки проведенню декількох міжнародних фестивалів. Одним з них є Крайка.

Лілія Горковенко

Як і обіцяли, після офіційного призначення ми поспілкувалися з головою Івано-Франківської обласної державної адміністрації Денисом Шмигалем.

09.08.2019
Олена Британська

Франківці Андрій Сав’юк та Віктор Новожилов декілька років тому стали співвласниками локальної мануфактури «Kaffee Kultur». Вони обсмажують у Франківську кавові зерна та постачають у кав’ярні і ресторани міста.

08.08.2019

Ще у березні 2017 року мешканці та гості обласного центру завдяки ПриватБанку отримали можливість за допомогою смартфону оплачувати проїзд у тролейбусах, зісканувавши спеціальний QR-код.

Знаєте, коли звучить ім‘я Квентіна Тарантіно, то кожен хто знає цю людину одразу цікавиться причиною озвучення такого слова.

Все в мозку. Центр курування оргазмами просто в нашій голові. Іноді мене можуть збуджувати найнесподіваніші речі.

Допоки не почнемо замітати – їх наче і нема…

Наше ставлення до поточних подій залежить від точки зору. Східні філософи казали про бачення з мишачої нори...

1904
12.08.2019

З огляду на розвиток науки, піраміди тримають таємниці під піском і не дають дослідникам розкрити всі секрети історії.

08.08.2019

Крихітні безхребетні, які вважаються найживучішими істотами на Землі, були на борту ізраїльського місяцехода "Берешит".

31.07.2019

Незвичайна гостя завітала нещодавно до одного з помешкань у селі Угринові коло обласного центру Прикарпаття. Пані Ірина, як і її чоловік Євген, – художники, тож у тій кімнаті на другому поверсі, де тимчасово ніхто не живе, вона сушить свої готові

12.08.2019

Капелан Івано-Франківського клінічного центру паліативної допомоги Ярослав Рохман номінований на медичну відзнаку України "Орден Святого Пантелеймона".

10.08.2019

Усі ми живемо у світі із шаленим темпом ритму, ретельним плануванням, напруженими робочими графіками.

24.07.2019

Старий та молодий ченці мандрували. Шлях їх перетинала ріка, яка через дощі сильно розлилась.

16.08.2019

Популярна українська співачка Тіна Кароль потішила своїх шанувальників спокусливим чорно-білим знімком.

15.08.2019

Через раптову негоду на Прикарпатті у місті Косів під час сильного дощу випав град розміром у горіх.

15.08.2019

Муніципальна варта Івано-Франківська склала список майже з 50 адрес, де розташовані наливайки та гральні автомати. Про це у мережі повідомив міський голова Руслан Марцінків, пише Фіртка. "Цей список разів з 10 надсилали до прокуратури та фіскальної сл

13.08.2019

В сім'ї відомого прикарпатського стронґмена Назара Павліва поповнення.