11:35 Геофізики з NASA спростували теорію "росту" Землі

Група геофізиків з Лабораторії реактивного руху NASA за допомогою сучасних космічних засобів вимірювань і нових обчислювальних методик остаточно спростувала популярну в минулому теорію розширення Землі.

У статті, опублікованій в журналі Geophysical Research Letters, дослідники пишуть, що зафіксовані ними коливання радіуса Землі не перевищують 0,1 міліметра - товщини людської волосини - на рік. Ця величина не є статистично значущою, передає РИА "Новости".

З першої половини 19-го століття геологи висували гіпотези розширення або стиснення Землі, щоб пояснити походження гір і океанів. Зокрема, появу складчастих гір намагалися пояснити стисненням Землі в процесі її первісного охолодження. Прихильники розширення Землі вважали, що розбіжність материків і поява океанів пов'язані з розтягуванням земної кори в міру зростання обсягу надр.

У 1960-ті роки була сформульована і стала панівною теорія тектоніки плит, згідно з якою земна кора складається з декількох плит, які, як крижини у воді, плавають у в'язкій верхній мантії. По краях, де плити стикаються, "пірнаючи" одна під одну, зосереджені осередки землетрусів, вулкани, райони активного гороутворення. Однак багато геофізиків з різних причин і сьогодні припускають можливість розширення або "стягування" Землі.

Щоб правильно оцінити тектонічні процеси на нашій планеті, вимірювати гравітацію і обчислювати координати, необхідно точно знати, як змінюється її форма і чи змінюється взагалі. Для цих вимірювань була створена Міжнародна земна система відліку (ITRF - International Terrestrial Reference Frame), яка використовується як для навігації на Землі, так і для відстеження супутників у космосі. Крім того, її використовують для вимірювання положення земних полюсів, змін форми Землі і коливань рівня моря.

Для точного обчислення радіуса Землі і визначення, як він змінюється, використовуються такі засоби, як супутникові лазерні вимірювання (в ході яких з точністю до міліметра вимірюється відстані між супутниками і відбивачами на Землі), радіоінтерферометрія з наддовгою базою, дані навігаційної системи GPS і низка інших методів.

Геофізики з Лабораторії реактивного руху NASA використовували нові методи для переоцінки даних Міжнародної системи відліку, зокрема, вони враховували рухи земної кори, а також точні дані про земну гравітацію, отримані за допомогою супутників GRACE.

Зауважимо, що на супутнику Землі - Місяці - триває досі процес його стиснення. За словами науковців, процес стиснення Місяця йде дуже повільно і зовні його помітити майже неможливо. Стиснення відбувається тому, що Місяць почав активно холонути зсередини.

17.08.2011 252 0

18.01.2018

Декілька століть Успенський собор у Крилосі (територія історичного Галича) був зразком місцевої довершеної архітектури. Сьогодні від нього залишились лише фундаменти, яким загрожує остаточне руйнування.   Археологи та архітектори просять Міністерс

16.01.2018

Протягом тижня сотні івано-франківців та гостей міста долучилися до музичного різдвяного дійства, яке відбувалося у храмі Царя Христа на Майзлях.

15.01.2018

Очільник фракції «УКРОП» в Івано-Франківській обласній раді, голова її постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків Микола Палійчук проаналізував суспільно-політичну ситуацію в країні.

13.01.2018

До Вашої уваги підсумки другого в цьому році тижня від історика, блогера, нашого експерта Мирослава Кошика.

11.01.2018

На саме Різдво 1908 року в Станиславові зібрався велелюдний з’їзд Русько-Української радикальної партії, яких у той час поляки обзивали «гайдамаками»...

09.01.2018

8 січня, відсвяткував свої 50 відомий український футболіст Валентин Москвін, вихованець івано-франківського «Прикарпаття».

Колись тут жила шляхта. Потім її не стало. Й нинішня нешляхта робить так, щоби про шляхту забули.

Внутрішній біль в душах і серцях переслідує українців сотні років, особливо для нас зараз, коли загарбані території корінного народу, йде відкрита війна...

Якраз перед Миколаєм подзвонила знайома чиновниця, любителька ворожіння та битв екстрасенсів. Сказала, що бачила зловісний сон, просила розтлумачити.

Наша політична сила стала однією з небагатьох, яка подала рівну кількість кандидатів-жінок та кандидатів-чоловіків. Фракцію “Самопоміч” у міській раді представляє шість депутатів. Це досить мало, щоб впливати на прийняття рішень, на яких ми на

17.01.2018

В американському штаті Мічиган неподалік від міста Детройт 16 січня було зафіксовано падіння метеорита, яке викликало невеликий землетрус.   Про це повідомляє прес-служба Національної метеорологічної служби США в Twitter.   Синоптики підтвер

16.01.2018

НЛО у формі м'ясорубки помітили жителі Техасу. Очевидці заявили, що корабель прибульців літав в небі кілька хвилин, після чого перемістився в іншу частину міста.   Про це повідомляють росЗМІ.   Наразі вже відомо, що інцидент стався 12 січня

11.01.2018

Вчені заборонили літати космонавтам на Марс частіше, ніж один раз на життя. Це спричинено великою дозою радіації, яку космонавти отримують під час відвідин "червоної планети".   Про це повідомляє Meduza.   Російські та болгарські вчені на

16.01.2018

Папа Франциск 8 січня 2018 року прийняв Послів, акредитованих при Святому Престолі. У промові до них Римський Архиєрей згадав про Україну, закликавши сприяти припиненню війни. «Спільні старання на користь відбудування мостів є невідкладними також

02.01.2018

Теж це відчуваєте? Передсвятковий настрій вже витає довкола: прикрашені ялинки, величезні вітрини магазинів нагадують казкові сюжети, листівки, рекламки, пісні — все на різдвяні мотиви.

16.01.2018

Одного разу до батька прийшла донька, молода жінка, і з сумом сказала: – Тату, я так втомилася від усього, у мене постійні труднощі на роботі і в особистому житті, вже просто немає сил… Як справлятися з усім цим? Батько відповів: – Дава

17.01.2018

В Івано-Франківську журналіст, автор та режисер Юрій Паливода презентував нову короткометражну стрічку "Дух Різдва".

17.01.2018

За словами ініціатора  створення спільноти, начальника управління транспорту і зв’язку міськвиконкому Олега Ганчака, це буде хороша альтернатива на випадок анонсованого страйку перевізників.

17.01.2018

“Брокненський привид”. Мандрівниця із Калуша Наталія Щербій в мережі поділилась знімками, на яких показала того самого "привида" з Карпат.

15.01.2018

Обідня перерва може багато розповісти про корпоративну культуру країни, вважає оглядачка BBC Capital, яка розпитала людей різних національностей про те, як виглядає їхній звичайний робочий ланч.