За що воюють хлопці з Айдару (фото)

 

Lb.ua провів у таборі батальйону "Айдар" близько двох тижнів. Це - вже друга, але точно не остання наша "ходка" туди.

Повсякденність "Айдару", що воює безпосередньо на передовій - сурові воєнні будні. Без ретуші та прикрас. Як каже один з айдарівців - це те, чим "воєнні" відрізняються від воїнів.

Хто вони - воїни "Айдару", чому з доброї волі пішли під кулі і як ставляться до тих, хто залишився на "великій землі". Lb.ua спробував розібратися, створивши серію їхніх портретів.

 

Віталій - в центрі
Фото: Макс Левин
Віталій - в центрі

В., Тернопіль. "Всі чоловіки зобов’язані робити ось так — захищати свою землю"

За Батьківщину. Є територія України. Є якась група людей, які хочуть відділити частину території від України. Нехай навіть на даній території таких людей більшість.

Відтак, всі, хто живуть на цій території перестануть бути українцями. Це відбувається зараз, але може змінити життя на багато років вперед. Тобто ми воюємо зараз за те, як житимуть декілька майбутніх поколінь.

Відтак, ризик для нашого власного життя нівелюється за рахунок важливості справи, яку ми робимо.

Я не готовий померти заради цього, я готовий ризикнути. Так само і сепаратисти.

Фото: Макс Левин

Всі чоловіки в таких випадках зобов’язані робити ось так — захищати свою землю. Я це розумію, і тому я тут. Інші, поки не розуміють і тому не їдуть.

Всі сучасні війни це ракети, бомбардування — раз, раз і все. А ця війна виявляється симбіоз всього, що тільки було. І ще домішано футуризму.

Романтика війни?

Це аж ніяк не романтика. Але в цьому є естетика. Естетику можна бачити навіть в розкиданих на полі бою трупах, з яких сповзає туман. А можна і не бачити.

 

Петро Шкутяк, Івано-Франківськ."Це війна за те, щоб ця держава взагалі існувала"

 

Я воюю за українську державність. Це війна за те, щоб ця державала взагалі існувала.

Є такі, що думають закритись собі десь на заході, і ця війна до них не дійде. Добре, що ми зустрічаємо цю війну тут, а не далі, десь в Києві наприклад. Чим швидше ми вступили би в бій, тим менше українських міст-сіл було зруйновано, менше мирних людей би загинуло.

Я взагалі-то за те, щоб кожен мав свободу вибору. Якщо комусь добре в цьому житті, то я тільки за нього радий. Ми в приниципі воюємо за те, щоб людям було добре, і вони могли собі нормально жити. Якщо хтось відчуває, що це не для нього, краще не йти на війну — він тільки шкоди тут наробить.

Дєд Володя, з-під Києва."Ми праві, бо ми з Богом"

Фото: Макс Левин

За що воєюмо? За таких чесних козачат, чесних добрих порядних, як от ти, як Ваня, іменинник вчорашній, як Іллюша, мій онук. Як вся ненька Україна. А ненька Україна — це і мій онук, і діти мої, і всі порядні хлопці — яким під 60, яким 19.

Але не всі воюють за Україну.

Якщо ставитися філософськи, це в принципі нормально. Ми запаскужені давним-давно пустотою. Нам доказували, що ми не нація, що ми не народ. І я розумію, хто запресований з діда-прадіда. А, чисто по-людськи, моя мамка казала, “сину, будь сильніший”. Вона ще мудріше говорила, дуже тонко - “будь дурніший”.

В каждого з нас єсть Віра, Надія, Любов. Ми праві, бо ми з Богом.

Вітя, "Кармазін", Львів. "Якщо цю заразу не задавити тут, то вона піде по всій Україні"

Фото: Макс Левин

Я тобі байку одну козацьку розкажу. Колись поляки підійшли до козаків і спиталися “за що ви воюєте?”, козаки кажуть “за гроші”. Поляки сміються, “хм, а ми за честь”. Козаки “та честь в нас є, нам грошей бракує”. То правда не дуже стосується нас.

Тут зрозуміло одне — якщо цю заразу не задавити тут, то вона піде по всій Україні, і що лишиться нашим дітям-онукам, невідомо. Тому ми тут. Нам розказували про різних ворогів, а виявилося, що ворог у нас під боком. Ніхто не звертав увагу на ті проросійські настрої, а воно як та гідра виповзла — маємо з цим щось робити.

Льоша, Крим. "Нам чужого не надо, но и наше не трогайте"

Фото: Макс Левин

Я сам крымчанин, у меня дом забрали. Так что у меня личные счеты с российской федерацией и Владимиром Владимировичем. И самый главный аргумент — я за целостность своей страны. Мне чужого не надо. Я не воюю за то, чтобы забрать Ростов или Ростовскую область. Нам чужого не надо, но и наше не трогайте. За свою Родину, свой народ я готов воевать. Не важно где я родился: в Крыму, Ивано-Франковске, во Львове или Киеве, это - моя земля. Я, правда, не очень понимаю некоторых ребят из Луганска, области, Донецка из других городов востока. Есть такие, что с нами плечо в плечо воюют, готовы отстаивать свою землю. Но многие, и молодежь в том числе, уехали просто в более безопасное место. А ребята с западной Украины, центральной, да со всех областей приезжают к ним домой фактически. Защищать нашу общую землю. Добровольно.

 

Грек, Луганск

Я не собираюсь умирать за Родину, если лучше жить за Родину. Я здесь оказался потому, что мне навязывали свою точку зрения. Когда я рос мне говорили “а бандеры пи..сы, убийцы”. Потом я подрастаю, приходит Ющенко к власти, и говорит “Бандера — герой”, в школе начинают пропагандировать национализм. Потом я поступаю в военный лицей и мне опять начинают втирать, что Бандера — пи..рас. Потому что я уехал со Слобожанщины на Донбасс, а там проросийские взгляды. А я не могу понять в чем дело, вот же Ющенко еще при власти, и в школах Бандеру восхваляют. Я так и расту в непонятках. Потом к власти приходит Янукович и начинает все меняться. Один раз на 9 мая, во Львов привезли ветеранов войны и их начали лупасить. Я начал считать действительно бандеровцев пи..сами, фашистами. Потом, потихоньку я начал перерастать понимать, за что он сражался. Это история, так сложилось. Я не считаю его прямо героем. В 2013-м, весной оппозиция начала проводить свои митинги, а Янукович начал проводить свои митинги, их назвали антифашистскими. У нас ректор, член Партии регионов, она заставляла людей идти на антимайдан. Так вот нас силой заставили пойти на митинг антифашистский. И я не мог понять почему они фашисты. Меня силой пригнали сюда.

Фашизм это совсем другое. Муссолини, если бы услышал, кого называют фашистами, перевернулся бы в гробу. Так у меня начало складываться негативное мнение о Партии регионов, и все что происходит у нас тут на Донбассе. Я начал наоборот поддерживать так называемых “бандеровцев”, а не моих земляков, которые за 450 гривен ехали на антимайдан. И вот когда дошло до расстрела Майдана, я начал говорить “да вы что, е..лись, там людей расстреливают, вы совсем дебилы?” Мне начинают рассказывать, да они там Беркут жгут. Но они же Беркут не расстреливали. Так вот дошло до Крыма.

Когда Россия начала вводить войска в Крым, то у нас наоборот начали поддерживать Украину. Когда же Украина так слила Крым, все начали думать, зачем нам эта Украина. Если не может свой кусок земли защитить. Начали референдум проводить. Тогда людей мало пошло на него. Брали по 1000 бюллетеней, голосовали “ЗА” и вкидывали за раз. По результатам референдума заявили, что 97 процентов проголосовали за независимость "ЛНР". А голосовало-то очень мало людей. Я и думаю, зачем вы навязывает мне свое мнение. Меня лично никто не спросил, хочу ли я в Россию, хочу ли в ЛНР, хочу ли отделиться. Меня опять обманули. Поэтому я оказался здесь. Я буду защищать свою страну, право на свою точку зрения.

Рома, Тернопіль. "Щоб був мир в наших сім’ях"

Фото: Макс Левин

Війна рано чи пізно все одно буде. Люди воювали, воюють, і будуть воювати. Є такий момент, якщо війна не почнеться зараз, то вона почнется за рік, за два, за п’ять, за десять. Кожна сторона воює за своє. Я особисто за цілісність нашої держави. Ми воюємо, щоб був мир в наших сім’ях.

Зола, командир 2-ї роти. "Я тут не замість свого сина, а попереду нього"

У мене багато причин бути тут. Одна з них — мені впадло чекати на дивані, коли моєму синові принесуть повістку. Я тут не замість нього, а поперед. Нема чого лізти поперед батька в пекло. Я - військовий, а він - ні. Я тут більше порядку наведу.

 

Друга причина. Я тут родився, це мій дім. Тут, в Україні. У нас в Луцьку, як і в кожному місті мабуть, є така річка-”вонючка”. Називається вона Сапалаївка. Так от ми кажемо: "для мене за Сапалаївкою землі нема”. Це - в напрямку західного кордону. Це от, як колись казали “позади Москва, отступать некуда”. Так само і тут, за Сапалаївкою, за Бугом - там Європа, моєї землі нема. Чужого мені не треба.

Мені колись казали таке — не йди воювати за когось, якщо він сам не воює за свою землю. От коли мали Крим, я кажу дружині: давай візьмем кримську сім’ю. А вона каже: без проблем, є де жити, є що їсти, ми не бідні. Але за однієї умови — якщо чоловік з цієї родини вже там воює, тоді ми візьмем його сім’ю.

Потім була така мова: не йди воювати за східняків поки вони самі не почнуть воювати. Ось тут у нас повно хлопців з Луганська, Харкова. Не так багато як з інших регіонів. Але це зрозуміло — у людей в головах “кисельов”.

Є такі, що і в центральній-західній Україні сидять по домівках. Це - їх гріх. Я їх не засуджую — їм страшно. Знаєш, чим відрізняється воїн від воєнного? Воєнні приїхали - пофотографувалися, попіарилися. Воїни йдуть до кінця. Для себе я іншого життя в данний момент не бачу. Зброю мені в руки дала Держава. А їм?..

Потім ці воєнні, будуть розказувати, що вони - учасники бойових дій. Беркута стоять там в тилу на дальніх блок-постах, біля Харкова, направляють мені "калаша" в обличчя і шось там белькочуть грізно. Чого їх тута нема?

Я воюю за свою землю, за ту ж саму незалежність, яку розбазарювали. В керівництві держави скільки громадян РФ? Нам просто занадто легко в 91-му році далася незалежність. От саме зараз ми її відробляємо.


Енвер. Крим. Татарин. "Прежде чем требовать что-то от страны, сделай чуть-чуть для нее"
Фото: Макс Левин

За Украину, за свою страну. У меня дети родились в этой стране. Я служил в армии, я давал присягу народу Украины. В моей стране сегодня враг, ты же сам это прекрасно понимаешь. И я, как мужчина, должен ее защищать.

Я - крымский татарин. Моя родина Украина. Да, я живу в Крыму, это моя земля. Я ее никому не отдам. Там Россия только временно. Да, я вынужден перевезти свою семью в Житомир. Но, я не беженец. Не люблю когда так меня называют. Гражданин в своей стране не может быть беженцем. Мы — временные переселенцы.

Я хочу одну вещь сказать. Тот, кто прячет голову под юбки женщин, первым ее и потеряет. Поэтому пока мы живы — будем защищать нашу страну. Потихоньку освобождать от этой нечисти.

У меня к русскому народу ненависти нету. Но такое, как они делают сейчас, терпеть нельзя. Они подло, пока у нас не было власти, напали на наш народ. Сейчас мы в себя чуть-чуть пришли - отвоевываем. Каждый мужчина должен защищать свой дом.

Но тут еще такая штука. Вот, я в отпуске, иду по городу в форме. Сидит какой-то пацан в кабаке. Я не могу к нему подойти и сказать: “ты, гад, почему не на передовой?”. У каждого своя история. Кто-то в тылу воюет. Обеспечивает-помогает и так далее. Вот, у меня друзья - актеры. Один говорит: “я бы тоже взялся за оружие, пошел воевать”.

Нет, есть кому воевать. Твое дело — другое. Страна должна развиваться. Каждый на своем месте должен делать хорошо свою работу, осознавая, как тяжело сейчас стране. Прежде чем требовать что-то от страны, сделай чуть-чуть для нее.

 
Фото: Макс Левин
 


21.07.2014 Макс Левин 1393 2
Коментарі (2)

Scors Serge 2014.07.26, 03:44
Менi не зрозумiло чому на фото захiсникiв украiни нема словьянських обличь.Чи мы всвiтi нових подiй стали арабами? I по друге не бачу логiки в тому що треба очистити землю вiд своiх соплеменникiв щоб вiддати ii пiд чужi газовiкомпанii. Якi отруять землю i йогож дIти повиздихають. Значить жити тут вони не збыраються.Висновок один. Вони або найманцI або запроданцi.
Евгений хворостян 2014.07.27, 08:52
Поэтому люди и называют вас фашистами, что для вас не существует какого-то другого мнения, кроме вашего собственного. И если кто с вами не согласен, вы готовы ехать за 1000 км убивать его.
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

481
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

605
02.11.2024
Тетяна Дармограй

Про службу в АТО/ООС, перший день повномасштабного нападу, найважчий бій, одруження під час війни та що зробить першим після перемоги України, Артем Ткаченко розповів в інтерв’ю журналістці Фіртки.

2358
28.10.2024
Олег Головенський

Коли у своїй перевиборчій компанії Дональд Трамп успішно використав фактор криптовалют (а в США з 336 мільйонів американців, за різними оцінками, ними володіють від 50 до 100 мільйонів — тобто чи не кожна родина), то це значно додало як рейтингу кандидату в президенти, так і цікавості до теми головної криптовалюти – біткоїна, який ще називають «цифровим золотом».  

1748
19.10.2024
Микола Сторожовий

600 мільйонів гривень — саме стільки Івано-Франківська громада спрямувала на підтримку захисників у 2024 році. На що насправді спрямували ці 600 мільйонів і яку допомогу можуть отримати військовослужбовці, ветерани та їхні родини в Івано-Франківську?

2043
11.10.2024
Вікторія Матіїв

Про роботу поліціянтів під час повномасштабної війни, найчастіші правопорушення, патрулювання із працівниками ТЦК та СП та ситуацію зі зброєю і наркотиками, дізнавалась журналістка Фіртки.

5647 16

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

168

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1155

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1177

Російські історики вважають Одесу російським містом, оскільки, за їх твердженням, місто було засноване російською імператрицею Єкатєріною II.  Їм і в голову не приходить той факт, що заснування міста, і зміна його назви – це різні речі.

1680
16.11.2024

Інфляція на споживчому ринку в жовтні 2024 року порівняно з вереснем на Прикарпатті становила 1,6%, з початку року — 8,9%, в Україні — 1,8% та 8,4% відповідно.  

919
11.11.2024

Поточний рік був кращим для аграрної сфери на Івано-Франківщині, ніж попередні. У порівнянні з 2023 роком (129,6 гектара) — цьогоріч посівні площі збільшили на 45 відсотків.  

771
06.11.2024

Зовсім скоро настане зима, а це значить, що зараз потрібно максимально запастися вітамінами та мікроелементами.  

14588
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

605
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10421
15.11.2024

Відсьогодні, 15 листопада, розпочинається великий Різдвяний піст.  

6112
12.11.2024

"Ми спільнота. Все, що у нас є — це спільне, — ділиться монахиня.

646
20.11.2024

Президент України надав звання "Народного артиста України" акторові театру і кіно Олексію Гнатковському.  

7591
21.11.2024

Роман Боднар — ветеран російсько-української війни, військовий 109 батальйону 10 гірсько-штурмової бригади "Едельвейс"  

2841
19.11.2024

Президент України Володимир Зеленський представив у Верховній Раді план внутрішньої стійкості. Він складається з десяти пунктів.  

572
17.11.2024

Президент США Джо Байден дозволив Україні завдавати ударів по Росії ракетами великої дальності ATACMS.  

657
15.11.2024

На противагу, 35% мешканців західних областей підтримують проведення виборів президента України під час війни.  

490