Місцеве ТБ: що чекає його в новому десятилітті?

90-ті роки минулого століття стали періодом становлення нового українського телебачення, в тому числі регіонального та місцевого. Друге десятиліття стало періодом бурхливого розвитку загальнонаціональних каналів, як у технічному, так і в творчому відношенні.


Редакція журналу «ТРК» запрошує професіоналів медіаринку до розмови про те, наскільки попередній період був успішним для місцевих і регіональних телемовників і що чекає їх у майбутньому десятилітті? Чи вціліє традиційне ТБ перед настанням Інтернету?

 

Ваша думка - важлива!

 

 

Іван Вовк,

Медіаексперт (м. Івано-Франківськ)

 

1) Чи було минуле десятиліття (2001-2010) періодом зміцнення і розвитку місцевого мовлення? Чи збільшилася кількість каналів у Вашому місті / районі? Чи покращилося їх фінансове становище, технічна база? Чи відбувся творчий розвиток?

 Не думаю, що минуле десятиліття суттєво вплинуло на розвиток місцевого телебачення. Технологічно та професійно франківські телевізійники не поступаються київським. Основою власного виробництва, як і до 2000 року становлять новини та авторські програми з гостем в студії чи на полі. До телемовників 90-х («ТРК 3-Студія», ТРК «Галичина») » в грудні 2000 року приєдналася мініціпальна ТРК «Вежа» в програмах «Нового каналу» м. Київ на умовах партнерських стосунків, за згодою Національної ради з питань телебачення та радіомовлення. Через численні порушення умов договору з «Новим каналом», ТРК «Вежа» в травні 2006 року, втратила можливість виходити з своїми програмами в ефір. На даний час колектив ТРК «Вежа» працює як продакшн студія і виготовляє два тижневики про діяльність міської влади які на договірних умовах транслюються на каналі ТРК «3-студія». У 2006 році розпочав свою роботу новинний «24 канал», місцевий корпункт якого робить якісні теленовини.

 

2) За даними Незалежної Асоціації Телерадіомовників (НАМ), багато міст / районів України за останні 10 років втратили місцеве ТБ. Чи був це закономірний процес а чи штучно створена ситуація? Скільки взагалі потрібно місцевих телеканалів в одному місті / районі?

Цей процес закономірний. Телевиробництво не є дешеве і затрати но виготовлення якісного телепродукту незалежно від кількості глядачів майже одинакові, що в Києві що у Франківську. А ринок реклами та можливості засновників незрівнянні. І заповнити якісним продуктом єфір 24 години на добу для багатьох телекомпаній неможливо.

Для Івано-Франківська і області, щоб забезпечити потреби населення достатньо було б і одного телеканалу, але на це потрібна законодавча база, розуміння і бажання місцевих політиків.

 

3) Які загрози для місцевих мовників можуть виникнути (посилитися) у наступному десятилітті? Які шляхи їх подолання? 

До кінця цього року в області планується запровадити цифрове телемовлення. Телеглядачам області запропоновано 32 телеканали, з них чотири для місцевого мовлення. З огляду на це на деякий час проблема дефіциту частот зникне. Не впевнений, що це на користь нині діючих «Галичини» та «3-студії» Для них в даній ситуації зменшитьсь бюджет надходжень за трансляцію програм загальнонаціональних телекомпаній.

 

4) Чи є які-небудь переваги місцевих телеканалів перед загальнонаціональними? Якщо є, у чому / які?

Перевагою місцевих телеканалів над загальнонаціональними можна назвати тільки місцеві новини.

 

5) Які місцеві і регіональні телеканали найбільш життєздатні і перспективні: приватні, комунальні чи державні ТРК?

Державного телеканалу область не має. Розмова про створення  його вже точиться більше двадцяти років. Для місцевого глядача цю прогалину  на початку 90-х років минулого століття заповнили місцеві телеканали різних форм власності. ТРК «Галичина» - засновник обласна рада, ТРК «3-тудія» , ТРК «24 канал» - приватні. Як показали неодноразові дослідження населення більше довіряє новинам приватних каналів. А щодо живучості то варто відзначити комунальні не тому що вони виробляють якісний продукт, а тому, що місцеві політики мають власний інтерес за бюджетні кошти і використовують  для власної популяризації серед населення. Як не дивно, але господарська діяльність комунальних ЗМІ не викликає жодного інтересу у місцевих депутатів.

 

6) Що необхідно місцевим мовникам для, якщо не економічного процвітання, то хоча б для впевненого розвитку на тривалу перспективу?

Перш за все рівних умов фінансування незалежно від форм власності. Глядачеві не важливо хто власник компанії, йому потрібний якісний продукт. І якість визначає громада – рекламодавець а не голова облради, чи голова міста. Існування на інформаційному ринку двох форм власності ставить телерадіокомпанії в нерівні умови. Існування комунальних ЗМІ, на мою думку, які працюють для потреб місцевих чиновників, а не в інтересах громади - основа нестабільності. Тобто я за роздержавлення комунальних ЗМІ. Рекламний ринок у 250-ти тисячного обласного центру бідненький.

 

 

ТЕЛЕРАДІОКУР”ЄР № 1(69) 2011

 



 


13.04.2011 Іван Вовк 2252 44
Коментарі (44)

Вася 2011.04.13, 22:48
Пане Іване, зарплата в києві 500-5000 умовних зелених українських доларів. Зарплата телевізійників у франківську 900-1800 гривнів україни. Чому?
споглядач 2011.04.15, 14:20
а ти подумай логічно!!
*** 2011.04.18, 10:31
Цікаво, як відбувається така мімікрія, коли кількаразовий директор комунального ЗМІ раптом стає апологетом "роздержавлення", тобто дерибану?
! 2011.04.18, 11:55
А хто скаже, який бюджет наших ком ЗМІ?
Олег 2011.04.18, 12:31
Хто б говорив про "господарську діяльність комунальних ЗМІ", яка "не викликає жодного інтересу у місцевих депутатів" Що, авторе, новенька Хонда вже зістарилася? Чи не здається вам, хлопці, що не так все і поганенько в комунальних ЗМІ, бо дядько Вовк аж сіпається, а хоче будь-що керувати вежою в четверте
Олегу 2011.04.18, 14:24
Може шановний Олег розкаже про інтерес депутатів до господарської діяльності комунальних ЗМІ, про високу зарплату журнаістів, та про мізерну зарплату головного редактора, чи директора?
--- 2011.04.18, 14:29
Хонда стоїть на ковбанах, "статєйками" на пальне не заробишь, нафта подорожчала.
уважний 2011.04.18, 14:37
Не треба пи..діти. Вовк зробив Зстудію, і то була добра студія, хто у Франеку живе - памятає. Тому і на Вежу взяли. І Вежа тоді була - не до порівняння з нинішньою, було що послухати. А що тепер на тому радіо нормальна людина почує? А про ОТБ Галичина взагалі мовчу - це ЖЕк в ефірі. таке враження, що 20 років пройшло повз канал, Оля не міняється, лише колекція грамот і орденів від влади збільшується.
*** 2011.04.18, 14:47
Чому ж тоді успішний топ-стартап-менеджер третій рік без роботи і гадить в миску, з якої харчувався?
уважний 2011.04.18, 14:56
Не знаю, не сказав би, що гадить. По-моєму, все правильно говорить. А якщо сидить без роботи, як кажете, то, певно, того,що владі потрібніші трохи інакші менеджери - аби в рота заглядали і ахали в телевізорі від одного вигляду мера чи губернатора.
*** 2011.04.18, 15:01
"Глядачеві не важливо хто власник компанії, йому потрібний якісний продукт" — цинічна брехня. Канал співає під дудку власника, тому канал Порошенка відрізняється від каналу Хорошковського, а Ахмєтова — від Пінчуківського. І продукт, навіть якісний, "заточений" під завдання власника
*** 2011.04.18, 15:07
Уважний, а хто тобі сказав, що Ваня має працювати тільки на владу? Приватних ЗМІ валом
уважний 2011.04.18, 15:12
якби не було каналів Пєті і Пінчука, а лише один Перший і такі як Галичина, більшість населення би думала, що Янукович - це дар з небес, а його смотрящі по областях - сущі ангели, і Україна - рай земний. Подивіться Перший - я хочу жити в такій країні! Але вона - тільки в телевізорі. А інтереси у власників різні - тому і шанс побачити правду є: як не на одному каналі, то на другому. Ну а взагалі - телевізор - це зло:)
Оленка 2011.04.18, 15:55
Погоджуюся з тезою, що глядачеві все рівно, хто власник медіа. Мені на прізвища начхати! Я хочу дивитися і слухати якісний продукт. Але у нас якійсь нонсенс получається: комунальні ЗМІ фінансуються з наших з вами податків, керівництво отримує прийстойні зарплати, працівники цих горе-ЗМІ - мізерні, і пропонують нам за наші ж гроші г...но (перепрошую).
!!! 2011.04.18, 15:59
«Існування комунальних ЗМІ, на мою думку, які працюють для потреб місцевих чиновників, а не в інтересах громади - основа нестабільності» — голослівне гасло. Докази на фіртку!
Іванка до Олени 2011.04.18, 16:05
А це хто як світ сприймає. Мені, наприклад, подобається "Вежа", решта ефемок - галіма попса. Слава Лялюсу!
Іван 2011.04.18, 16:09
Дістали вже! Я, як комуніст, нехай і колишній, не можу помилятися. Все правильно написав! Більше в коменти не пишить!
Оленка 2011.04.18, 16:55
До Іванки: я світ сприймаю позитивно, щодо "попси", то слухаю музику, яку сама для себе підбираю відповідно до настрою і уподобань, а в місцевих медіа (і зокрема, ефемках) мене цікавить перш за все інформаційний продукт. А він, на жаль, м'яко кажучи НІЯКИЙ! І переконана, що податки сплачуються не для того, щоб плей-лист складали (хоча і це важливо), а для того, щоб громада знала, які проблеми є в місті чи області і яким чином вони вирішуються. P.S. На "Вежі" новини та інші програми були цікавими, коли, власне Вовк був директором.
fvqad 2011.04.18, 18:25
Це кому на вежі подобається музика? директору з лялюсом? вони не слухають вежу а заробляють
спостережливий 2011.04.18, 20:34
О, жорік віддуплився, але, окільки він ніколи ніде не вчився, то в слові "жорік" зробив п’ять помилок, вийшло "fvqad"
Іван Вовк 2011.04.18, 22:52
До пана "!!!" Які докази? Порівняйте витрати з бюджету міста, чи то області на діяльність комунальних ЗМІ + єфективність та довіра до даного ЗМІ. І ЗМІ недержавної форми власності. І ось Вам всі докази.
випадковий 2011.04.19, 08:40
Шарм малих міст — в баянах. Це коли геніальний режисер О. 15 років день в день розповідає про свій ролик, геніальний producer А. 20 років – про те, як він придумав бренд "станіславський феномен", крутий mediaekspert І. — зробив 3-ю студію (чому 3-я? А тому що після CNN i BBC) 20 років тому, геніальний дизайнер Д. (майже як Артемій) і популярний (майже як Татьянич) придумав ситодрук... Нестор би позаздрив.
??? 2011.04.19, 09:17
до пана Івана. Ефективність чого мається на увазі? Грошей, моралі, реклами? Рівень довіри? Хто, як, під чию дудку і на які гроші це міряв? Основа нестабільності чого? Комунальні ЗМІ належать депутатам. Депутатів обрав народ. Тобто вони народні. До чого тут чиновники? Бюджет комунальних ЗМІ 1 200 000 грн, : на 250 000 населення міста= 4,8грн на рік. І цілий РІК я слухаю новини, місцевих краєзнавців, лікарів, культурологів і т.д. державною мовою. І маю право купити не приватну "газетку", а муніципальну.
??? 2011.04.19, 09:37
До пана Івана. «Перш за все рівних умов фінансування незалежно від форм власності» — хіба це реально зробити? Чи це галіматня? Про те, що роздержавлення у нас закінчується звичайним дерибаном, ви так і не відповіли. І взагалі стаття написана в жанрі ГСМ — "гуманітарний склад мозгів"
Оленка 2011.04.19, 09:51
До ???: 1 млн. 200 тис. - це бюджет тільки "Вежі", додайте ОТБ "Галичина", газета "Галичина" та газета "Західний кур'єр". Сума ЗНАЧНО більша набігає... І вам ще не набридло 20 років слухати О. Бабій (та вже всі напамять вивчили, що і як вона скаже), бачити на екрані однотипних дівчат-дикторок, яких не відрізниш одну від одної (як клоновані овечки Доллі), газети, які береш і вже наперед знаєш, що там буде написано... І на "Вежі" таке враження, що крім Маланюка нікого більше немає. З року в рік однакові програми і навіть акценти та інтонації. Про якість продукту йде мова перш за все, а потім вже комунальне це ЗМІ чи приватне.
Кук 2011.04.19, 10:02
Комунальне ЗМІ має таке ж право на життя, як і приватне. І навпаки. Питання в ефективності: гроші з бюджету комунальники тягнуть по 20-15 років (це вже величезна сума набігла, десятки млн, лише ОТБ щорічно - по 2 млн, Вежа більше 1 млн, плюс газетки), і ніяк не можуть вийти на гідний рівень ні по змісту, ні по фінпоказниках. По їхня природа така - проїдати гроші і чхати на аудиторію, адже гроші влада дає, а не споживач. При цьому там купа реклами, часто дуже сумнівної: ворожки, бади, політичної джинси і тд. Приватні також мають свої мінуси, але перевага незаперечна - вони не можуть вижити, якщо не здобудуть прихильників. Тому по наповненості усі місцеві приватні ЗМІ на голову кращі від усіх комунальних. І при цьому нічого не коштують бюджету.
*** 2011.04.19, 10:07
До Оленки. 1 200 000 бюджет Вежи і ЗК. Область мене не цікавить, я живу в місті. Їхня якість (Вежі і ЗК)мене влаштовує, не влаштовує якість мережевих приватних ефемок, що провадять політику експансії російської попси зокрема і російської культури. Причому нагло і цинічно. І вони домінують тут, на західній Україні. Це ненормально. І якість їхня на рівні плінтуса (+ -).
Кук 2011.04.19, 10:10
Це не означає, що ситуацію не можна виправити. За 20-15 років мільйонних дотацій комунальні ЗМІ мали б давно вийти на пристойний рівень і окупність, чи не так? Менше лизати владі, більше цікавих новин і статей, отих лікарів, краєзнавців ітд, які якраз є в приватників. Просто треба їм дати чіткий графік: ото хлопці, вам ще по лімону, а далі пробуйте жити й самі трохи, хватить сосати в громади. Бо ви і з бюджету берете, і потім в кіосках другий раз в того ж громадянина, який вже вам дав. Хочете жити, вмійте зробити себе цікавими людям, які у вас вже по мільйонів 10-20-40 вклали, а дивляться всяку нетверезу лобуду від Гнеся, трансляції сесій і неякісну рекламу у вигляді статичних оголошень, подібних на газетні
слухаю радіо 2011.04.19, 11:37
Бюджет "Вежі" 1млн700тис грн. А ви часто там слухаєте українську музику за наші кошти? А чи не краще оголосити тендер, визначити умови на яке радіо виділяти бюджетні гроші? На Вежу? на Дзвони? чи на Західний полюс?
слухаю вежу 2011.04.19, 11:42
про бюджет вежи в 1,7 млн - брехня. Іноді слухаю Дзвони, але це зовсім інший формат. ЗП - отстой
Оленка 2011.04.19, 12:15
І нічого не брехня! На жаль, на сайті МВК у вільному доступі інформації про бюджет 2011 нема, є за 2010. Так от, у 2010 році на ЗМІ місто виділило 1 млн. 835 тис. Мало? І ще раз повторюся: не у музиці справа (чи не тількі у ній). Мешканці мають отримувати якісний інформаційний продукт: новини (проблемні питаняя, а не про те, яку спортивну форму якій футбольній команді мер подарував, чи як гарно він у відрядження за кордон зїздив), галузеві програми - освіта, медицина, ЖКГ і т.д. А цей "жах" на "Вежі" під назвою "Ранок нашого міста"? Мені зранку розповідають, скільки вчора в Україні сталося ДТП і скільки людей загинуло... Я не хочу це зранку слухати. І не слухаю вже давно. Раз на пів року вмикаю з надією, що щось змінилося, та марно...
Іванка 2011.04.19, 12:42
З того ж сайту: Установити загальний обсяг доходів міського бюджету на 2010 рік у сумі 597 604,5 тис. гривень, тобто бюджет ком.ЗМІ 0,201005%. І це для міста багато?
От не треба 2011.04.19, 13:18
От не треба про відсотки розповідати! У нас цими відсотками вже всіх замордували. Є конкретна цифра. А відсотками можна дуже вміло маніпулювати: в Городенкіському районі переробка молока зросла на 100%, тому що минулого місяця не здали жодного літра, а цього здали 10 літрів... Отримали приріст на 100%. P.S. А Іванка, то часом не Олена Третяк? Олено, Ви хоча б одну передачу Вежі послухали від початку до кінця?
Іванка 2011.04.19, 13:34
Іванка то Іванка. А про 0,2% треба, бо так є, математику треба вчити. Багато передач слухаю, ось щойно прослухала новини від "Дойче велле", тепер Таліту Кум слухаю. Багато років збираю фонотеку, але дещо з того, що знаходить Ростик, чую вперше. Постійно слухаю Шинкарука. А ти, Оленка, часом не вовка дочка?
Оленка 2011.04.19, 14:10
Так, то дуууже важливо, на місцевому радіо новини Дойче Велле (справді якісні). Це що, інформаційний продукт Вежі? А місцеві новини Ви з таким самим захопленням слухаєте? Не вимірюється відсотками якість, не вимірюється!!! А до музичного контенту Вежі у мене претензій немає. Я не дочка Вовка. Мого батька звати Юрій. І на щастя не маю відношення ні до комунальних ЗМІ, ні до приватних :-)
Іванка 2011.04.19, 14:18
Якраз щойно (14:00) відчитали місцеві новини — просто супер! І сайт у них суперовий!
Оленка 2011.04.19, 15:39
Так, ключове слово у цьому повідомленні "відчитали"... Можливо, читають справді гарно, не заперечую... Щодо сайту, я не фахівець, але знайти там щось проблемно... Ага, знайшла, що директор Вежі обіцяла ТБ. Але так як інтервю не датоване, то визначити, скільки чекати на ТБ, невідомо... Вважаю, що подальша дискусія недоцільна, бо переконати працівників Вежі, що вони не все так якісно роблять, марна справа.
Смышлённый 2011.04.19, 15:54
Ты, Олэнка, судя по примеру с Городенкой (... переробка молока зросла на 100%, тому що минулого місяця не здали жодного літра, а цього здали 10 літрів... Отримали приріст на 100%) умом, конешна, не блещешь, но без тебя не было бы так весело. Зажигай ещё
Ivan 2011.04.19, 16:00
А сайт дійсно суперовий.Варто роздрукувать і наліпити на бнери, роздавати перехожим на вулицях і т.д. Бо читати там нема шо. Рекомендую переглянути http://vezha.org/img/17_11_10/_MG_6144_copy.jpg
Кук 2011.04.19, 16:08
Які страсті, йо-майо, знайшли про сперечатися. А сайт слабенький, у нас онлайн у франеку взагалі слабенький, переважно якийсь несвіжий вінєгрєт з офіційних сайтів і звітів з пресконференцій і сесій. Ото фіртка пробує сяк-так рипатися, але ще будем почекати, наскільки перцю вистачить. Щиро бажаю успіху триматися якнайдовше
Тарас 2011.04.19, 16:45
В області нема жодного розмовного радіо. Бо це не шара з пісеньками та рекламою, це працювати треба. А таке радіо треба мати конче. Попса замахала. Народ треба вчити людскости, бо те що маємо в ефірі, а особливо з Києва, виховує бичизм. Що, в області немає 10 грамотних журналістів?
Добрий 2011.04.20, 11:09
Ото і робіть разом з "ПРофесіоналом медіаринку", напишіть бізнес-план, знайдіть інвестора. І прапор КГБ/КДБ вам в руки. І фотоапарат!
Іван Вовк 2011.04.20, 21:38
Шановні друзі, дякую Вам за Ваші думки,по темі на цьому сайті і я хочу продовжити розмову про перспективи розвитку регіонального телебачення і що чекає його в новому десятилітті на фейсбуці. Я тут http://www.facebook.com/profile.php?id=100001082294398
Олег 2011.04.30, 23:01
У ТРК бачу розуму немає аж ніяк, люди на вихідні приходять відпочити подивитись телевізор, а вот дол.....и налаштування на всіх каналах роблять.
24.02.2024
Вікторія Матіїв

Спроби створити музей у Долині виникали ще у 60-х роках. Проте тільки 23 грудня 1997 року Долинська районна рада прийняла остаточне рішення щодо нього. Журналістка Фіртки поспілкувалася з директоркою закладу Ксенею Циганюк. 

6425 61
01.02.2024
Вікторія Косович

Івано-Франківськ є градом безлічі упереджень і масок: для перших — фортеця, заснована поляками, для других — відголос австрійського «золотого віку» з його залізницями, для третіх — серце гуцульської культури, плач трембіт.  

10878 6
25.01.2024
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки поспілкувалася з отцем Миколаєм Микосовським, який служить у Василіянському монастирі УГКЦ на Ясній Горі у Гошеві.  

12149 25
18.01.2024
Тіна Любчик

У п'ятницю, 19 січня, в Івано-Франківському національному медичному університеті відбудуться вибори ректора. На посаду претендують троє працівників вишу: доктор медичних наук Микола Островський, доктор медичних наук Роман Яцишин та кандидат медичних наук Руслан Савчук.  

5796
18.01.2024

Каркасні будинки відрізняються високою міцністю, надійністю і довговічністю, а також відносно недорогі в будівництві. Втім, у 2024 році ціни на будівництво каркасних будинків в Україні, як і на все інше, продовжують зростати.  

3723
16.01.2024

Всі наші бюджети – від територіальних громад і до обласного та державного, повинні стати «бюджетами перемоги».

2955

Друзі путіна зустрілись у резиденції рудого Донні у Флориді, де обговорили план путіна по капітуляції України, і після цієї поїздки Орбан розкрив – як за 24 год Трамп планує припинити війну.

478

Чим ближче до виборів в США, тим більше трампісти вдаються до маніпуляцій у своїй пропаганді. У контексті України вони, переставивши все з ніг на голову, намагаються переконувати, ніби це демократи, а не республіканці, заблокували допомогу Україні.

752

Кожен із нас не раз потрапляв у ситуацію, коли ми замислювались давати, чи ні милостиню людині, яка звертається про допомогу біля церкви, на вулиці чи в інших громадських місцях.  

742

У вівторок, 20 лютого, під час зустрічі з виборцями Дональд Трамп зробив комплімент на адресу росії: «Вони перемогли Гітлера. Вони перемогли Наполеона. Це воєнна машина». Розглянемо, що за цим стоїть.

1051
18.03.2024

Сьогодні, 18 березня 2024 року, в УГКЦ в Україні розпочинається період Великого посту. Пригадуємо канони партикулярного права УГКЦ, в яких ідеться про те, коли і як треба постити.  

370
12.03.2024

Популярний дієтолог Майкл Мослі назвав п'ять груп продуктів, які варто включити до свого раціону для схуднення.

451
08.03.2024

Фізіологічно їжа потрібна людині для підтримки життєдіяльності, проте у декого ці межі стерті, тому ці люди їдять не лише, коли голоді, а й коли знервовані, засмучені або перезбуджені.  

535
15.03.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

4079
10.03.2024

Дитина приходить до місця, якого не знає і не розуміє. Чому мама каже мовчати? Чому тато не дозволяє бігати? Чому світять свічки та багато квітів?

11610
05.03.2024

Два досвідчених і дуже майстерних шахових гравців сіли за дошку з чорно-білими клітинами і розставили на ній свої війська.

6643
01.03.2024

"Чернецтво завжди є віддзеркаленням суспільства. Люди хочуть, щоб були добрі монахи, гарно поводилися. Але середовище теж формує людину", - ділиться монах. 

1144
12.03.2024

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.  

18038
12.03.2024

Президент Володимир Зеленський 7 березня погодив кандидатуру ексголовнокомандувача Збройних Сил Валерія Залужного на посаду посла України у Великій Британії.   

398
07.03.2024

На думку комісії, президент має виконувати свої повноваження до вступу на посаду наступника. А вибори президента мають бути призначені упродовж 30 днів після завершення воєнного стану.   

684
04.03.2024

Серед тих, хто довіряє президенту Володимиру Зеленському, підтримують зовнішню політику влади 82%, тоді як серед тих, хто не довіряє — 41%.

808
29.02.2024

Вибори в Україні мають бути справді вільним вибором українців.

757