Ексклюзив "Фіртки": Василь Чуднов про штурм ОДА, рішення облради, двовладдя на Прикарпатті і за яких умов він піде у відставку

 


 

Його "розшукують"... Вже тиждень прикарпатці не знають, де перебуває голова Івано-Франківської облдержадміністрації Василь Чуднов. Минулої п'ятниці він покинув своє місце роботи, яке взяли в облогу протестувальники, і зник...

 

Прес-служба повідомляє, що він "керує областю в телефонному режимі і цілком контролює ситуацію". У той час, паралельно обласні депутати створюють виконавчий комітет облради, а мітингувальники запевняють, що не підуть із адмінприміщення, допоки не буде перемоги.

 

І тільки сьогодні кореспондентові "Фіртки" таки вдалося поспілкуватися із головою облдержаміністрації Василем Чудновим. Щоправда, по телефону.

 

 

Василю Михайловичу, то хто зараз дійсно керує областю?

Щодо управління всіма службами, департаментами, управліннями, РДА, то щоденно із самого ранку я на зв’язку з усіма. На зв’язку із усіма своїми заступниками. Ми щоденно вирішуємо ті чи інші проблеми, які виникають. Зокрема, сьогодні було проведено засідання комісії із надзвичайних ситуацій під головуванням мого заступника Віктора Костючика, на якому прийнято ряд заходів у зв’язку із погодніми умовами, які сьогодні є на території області. Постійно я на зв’язку із казначейством і фінансовим управлінням, з КМУ і міністерствами. Зараз треба виділення додаткових паливно-мастильних матеріалів для дорожників, додаткового фінансування і так дальше.

 

Тобто усі процеси із життєзабезпечення під вашим контролем?

Абсолютно.

 

Але все ж таки, мітингувальники заявляють, що вони не знають, де ви знаходитеся і що ви не керуєте областю. Зараз створюється Народна Рада, як виконавчий орган облради. Чи не варто говорити про двовладдя на Прикарпатті?

Абсолютно вся документація, яка приходить в область, яка виходить з області йде тільки за моїм підписом. Кур’єрська служба працює. За меж області, з міністерств, КМУ приходить до мене документація, я все розписую, працює апарат.

 

 

Є чутки, що ваші колеги з інших областей працюють в будівлях силових структур, в МНС. Де ви зараз знаходитеся? Тим більше, що в Інтернет-ЗМІ з’явилася інформація, за якою Вам, начебто, облаштували для роботи кабінет у приміщенні СБУ.

В мене є спеціально облаштований кабінет, скажімо так, ...в місті Івано-Франківську.

 

Чи підтримуєте контакти із головами ОДА з інших регіонів, в яких адмінприміщення також зайняли мітингувальники?

Звичайно, що підтримую. Ситуація різна. На Волині і голова адміністрації, і його заступники, працюють у своїх кабінетах. У Тернополі по-іншому.

 

Днями поширювалася інформація, що нібито хтось дав команду працівникам ОДА не виходити на роботу в будівлю ОДА. Припущення - щоб паралізувати фінансово-господарську діяльність області. Чи давали ви таку команду? Для чого?

Це підла і підступна брехня. Навпаки, я із самого початку дав команду начальникам управлінь, своїм заступникам проговорити із людьми, заспокоїти їх. Направити, щоб увесь апарат працював на своїх робочих місцях, щоб не було жодних проблем щодо життєзабезпечення області і не тільки зараз, але й на перспективу. Наші управління і департаменти працюють. Вони проводять роботу, зустірчаються із комісіями облради для того, щоб в понеділок на сесії був прийнятий Бюджет області. Це надзвичайно важливо, щоб не паралізувати роботу області, щоб не виникли труднощі у фінансуванні программ, які затверджені у нас в області. Тому я щоденно на зв’язку із КМУ, міністром фінансів, віце-прем'єр-міністром. Уряд переживає, щоб не виникло проблем у фінансуванні нашої області. Для цього нам нам необхідно прийняти бюджет. Щоденно працюю із РДА, щоб і їх бюджети були прийняті і фінасувалися всі статті видатків і програми.

 

На разі, область отримує усі необхідні бюджетні призначення?

Поки що відчутних збоїв немає. Люди отримують зарплату згідно графіку. Нам вдається утримувати ситуацію під контролем.

 

Івано-Франківська область одна із найактивніших серед мітингувальників у Києві на Майдані. Чи не слід очікувати якихось проблем із бюджетом через таку позицію прикарпатців?

Ні, так питання не стоїть. Навпаки, представники уряду, в.о. прем'єр-міністра Сергій Арбузов, переживають, що кошти, які направлені в область дійшли за своїм призначенням. Єдина тривога в уряду, щоб на місці не було ніякого блокування і кошти дійшли до розпорядників, фінансували усі соцвиплати і захищені статті.

 

На 3 лютого запланована сесія Івано-Франківської облради, на якій прийматимуть бюджет. Ви плануєте взяти участь у ній?

Якщо мене запросять, то обов’язково прийду.

 

Голова облради Василь Скрипничук якось сказав, що мав із Вами розмову перед штурмом ОДА і просив Вас просто впустити людей, щоб вони подивилися як працюють держслужбовці, помітингували і пішли. Але Ви, начебто, відмовились. Відбувся силовий варіант. Маємо зараз барикади. Чому відмовилися?

В мене щоденно на прийомах бувало по 20-30-50 людей. Різних – керівники, звичайні люди – всі, кому треба було вирішити якесь питання. Ми ніколи не ставили турнікети, чи обмежували доступ людей до кабінетів. І таку можливість ми надавали любому мешканцю краю. Скажіть мені, хіба декілька тисяч людей йдуть із бітами, в касках і масках подивитися як працюють люди? Для чого робити ці провокації. Двері ОДА з 8 до 12 були відчинені і люди туди заходили, але не з дрючками, з бітами і в масках.

 

Чи спілкувалися Ви після штурму ОДА із президентом? Можливо він вам щось радив як працювати далі?

Ні, я не мав жодної розмови з президентом. Спілкувався з прем'єр-міністром, з керівником АП, з кураторами області. Завдання стоїть одне – втримати в спокої суспільно-політичну ситуацію, щоб не було ніякого насильства, кровопролиття і забезпечити життєдіяльність області, щоб фінансувалися програми, працювали всі об’єкти. Ось така у мене є вказівка.

 

Франківські мітингувальники кажуть, що не покинуть адмінприміщення, допоки їхні вимоги не будуть виконані. ВРУ ухвалила закон «Про амністію», згідно з яким впродовж 15 днів будівлі, захоплені людьми, мають бути звільнені. Тому, на Вашу думку, чи є можливим силовий варіант звільнення приміщення ОДА?

Ніхто не заставить мене погодити і дати свою згоду на силове захоплення чи розблокування, тобто на силовий варіант вирішення цієї проблеми. Допоки я очолюю ОДА, я зроблю все, що від мене залежить, щоб такого розвитку подій не було. Якщо розвиватимуться події силовим методом, це може бути причиною того, щоб я написав заяву про свою відставку.

 

Загалом, на Ваш думку, яким може бути вихід із цієї ситуації, що склалася в державі?

Ви ж прекрасно розумієте, що питання вирішуються не в Івано-Франківську. Ті ж таки мітингувальники заявляють, що яка буде команда з Києва, так вони і діятимуть. Це вирішується в Києві на рівні лідерів опозиції і керівництва держави.

 

Вже третій місять в Україні тривають заворушення. Люди кажуть, що влада не чує їхніх вимог...

Кожен чує те, що хоче чути. Наскільки я знаю, були вимоги. Перша – відмінити закони, які збурили людей. Вони вже відмінені. Друга вимога – прийняти амністію і таким чином ввести ситуацію у правові рамки. Влада це зробила. Просто це треба взяти і почути.

 

Як ви сприймаєте рішення облради про заборону ПР і КПУ на території області?

Дуже спокійно сприймаю цю ситуацію. Так само обласна рада може заборонити дію будь-чого, але є Конституція і закон. Заборонити партію може тільки закон і у відділах юстиції. А обласна рада прийняла чисто провокативне рішення для того, щоб збурити ситуацію. Це популістське і провокативне рішення. Ніхто не може позбавити людей права на вільне обрання своїх політичних поглядів. Думаю, що це рішення аж ніяк не відповідає європейським цінностям і Європейській хартії.

 

Багато зараз протестувальників називають ПР злочинною організацією, яка винна в крові і насильстві та закликають порядних людей вийти з партії. Як ви ставитеся до цих закликів?

Так само заявляють у Криму і Донецьку про ВО «Свободу». Точно так же. Скажіть, яку кров пролили чи зробили поганого 22 тисячі членів ПР на Івано-Франківщині, крім того, що виступали донорами, здаючи кров, коли прибирали могили людей, які загинули у Другій світовій війні, чи прибирали вулиці і сквери. І останнє – члени ПР відгукнулися і дали свої зароблені кошти на облаштування музею Тарасу Шевченку. Кожен член ПР відгукнувся на це і здав гроші, бо він є патріот і шанує пам’ять про Шевченка. Що у цьому поганого? Хіба члени ПР ходять з бітами, з коктейлями Молотова, хіба вони захопили хоч одну будівлю, хіба вони прийшли хоч до когось із прикарпатців під його хату і ображали його? Назвіть мені хоч один такий випадок на Івано-Франківщині.

 

Була спроба зі сторони влади називати людей, які вийшли на майдани, провокаторами і екстремістами. Але ж, після того, як хвиля протестів прокотилася всією Україною, стало зрозуміло, що половина населення країни не може бути екстремістами і провокаторами…

Я нікого не називав екстремістами і провокаторами.

 

Як ви ставитеся до співпраці тітушок та міліції, які спільно б’ють учасників протестів? Чи є це ознакою зростання влади з криміналом?

Звичайно, що ставлюся негативно. Будь-які незаконні угрупування не є законними. І якщо вони вмішуються у такий конфлікт, проливають кров, то, звичайно, що я відношуся до цього негативно. І з якої сторони би вони не виступали – зі сторони майдану чи зі сторони міліції. Це не правильно і так не повинно бути. Я б віддав половину життя, щоб з однієї і з другої сторони люди кинули усі знаряддя насильства і використовували тільки один спосіб – спосіб людського, мирного переконання.

 

Якби ви знали, що буде в наступні три місяці – чи погодилися б ви тоді стати головою ОДА?

Якби (сміється)… Не знаю. Я зараз не готовий сказати, що б я зробив, якби знав. Знаю одне – я для цього краю за всі свої 56 років не зробив нічого поганого ні думками, ні справами. Більше того, мені дуже боляче, що велика перспектива в цьому році для соціально-економічного розвитку нашого краю стоїть під загрозою. Замість того, щоб будувати, на превеликий жаль, ми руйнуємо. Але я дуже вірю, що у людей стане мудрості у людей не руйнувати своїми руками свою державу і якнайшвидше це все вирішити.

 

Якщо б Ви не були головою ОДА, і членом ПР, чи вийшли б на Майдан, як і тисячі українців?

Я не звик вгадувати, я реаліст. Члени ПР також є на майданах. Лиш на якій стороні. Я, взагалі, на майдани не ходжу. Я все життя будував, я виробничник. Пройшов шлях від токаря до директора заводу, пройшов шлях від простого підприємця, який починав з одного магазину, до президента корпорації, де працювали тисячі людей. Я завжди щось творив, щось будував. І так хочу і дальше робити, а не на майданах щось руйнувати.

 

 

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ексклюзив "Фіртки": Василь Скрипничук про революцію, розмову з Чудновим, штурм ОДА та Народну Раду

Шеф Івано-Франківського штабу нацспротиву: про революцію, штурми ОДА, контакти із міліцією та рішення Верховної Ради


31.01.2014 1258 7
Коментарі (7)

Вася 2014.01.31, 21:31
ну, хфіртка, ви реально луччі)) прибавляєте. скрипничук, попович, а тепер чудов. політолги там всякі. ви мені починаєте подобатися.
Відчув на власній шкірі 2014.02.01, 15:38
Члени ПР в більшості на Івано-Франківщині, як і у всій державі і їх ставленики- найнахабніші корупціонери, для яких поняття совість, справедливість взагалі відсутні.Їх кредо- суцільне здирництво, манія величчя, брехня і т.д. Їх зухвала поведінка і відповідний спосіб життя для нормальних людей ніколи не може бути сприйнятливий . Тому в державі таке збурення і спротив. Якби все не закінчилося, горіти їм всім в пеклі синім полум"ям!!!
Гуцули 2014.02.01, 16:22
Чуднову уважуха і респект
ВАСИЛЬ 2014.02.01, 16:30
Я з Чудновим познайомився з того дня коли він прийшов працювати в ОДА і скажу чесно думка про нього була не найкраща але все впізнається в порівнянні.Він як людина дуже вихований толерантний урівноважений спокійний справедливий і з ним дуже комфортно працювати і він може дуже багато зробити для нашого краю.Варто нашим долбаним демократам повчитися як себе потрібно вести.
і 2014.02.01, 18:22
Не зовсім українською, але... Цитати і вислови Віктора Федоровича Януковича... • Донбасс порожняк не гонит. (Під час вручення премії "Людина року-2002") • Я верю, что сильных и здоровых людей намного больше, чем этих козлов, которые мешают нам жить! • Я вызываю на переговоры этого шкодливого кота Леопольда Ющенко! • Я не верю в экзит-полы. Это новые современные технологии, которые будут впервые в Украине испытываться. И как ими манипулировать, мы не знаем. • Власть решила взять и бросить нас в такой конфликт, совершенно не понимая последствий. Возникает вопрос, а кто же за это будет нести ответственность? (Про газовий конфлікт з Росією) • …великая поэтесса Анна Ахметова… • Я в своєму житті ще мухи не образив. • Ми їм (губернаторам) ноги поперебиваємо… ми їм голови повідриваємо. • Я пересію через сито усіх, хто знущався з народу… Я познімаю з них шкури. • Вода з Водохреща гріхи змиває. Я й собі набрав.
Жорж 2014.02.03, 01:36
Чуднов - хороший господарник. До того ж для області він дуже старається. Але от нашим патріотам важливо, що там не їхня людина. Нехай буде свій .. той хай хоч тільки дороги перекриває і з мікрофоном ходить - ми за нього будем! І будуть шукати виправдання, що йому не дають працювати. А тому, хто хоче працювати - свобода не дає. От такий глухий кут. А зараз економіка і в місті, і в облсті, і в державі після цих бунтів. А скільки на відновлення ще грошей піде- мама мія! Ну що ж- кричимо далі - ходим строєм, кидаємо коктейлі молотова, захоплюємо міністерства і атомні електростанції і довго будемо ще собі потилицю чухати.
Василь 2014.02.04, 11:06
Чуднов порядна, вихована і врівноважена людина (знаю його особисто більше 20 років), але йому не треба було зв'язуватися з цією БАНДИТСЬКОЮ ПАРТІЄЮ.
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

510
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

635
02.11.2024
Тетяна Дармограй

Про службу в АТО/ООС, перший день повномасштабного нападу, найважчий бій, одруження під час війни та що зробить першим після перемоги України, Артем Ткаченко розповів в інтерв’ю журналістці Фіртки.

2372
28.10.2024
Олег Головенський

Коли у своїй перевиборчій компанії Дональд Трамп успішно використав фактор криптовалют (а в США з 336 мільйонів американців, за різними оцінками, ними володіють від 50 до 100 мільйонів — тобто чи не кожна родина), то це значно додало як рейтингу кандидату в президенти, так і цікавості до теми головної криптовалюти – біткоїна, який ще називають «цифровим золотом».  

1755
19.10.2024
Микола Сторожовий

600 мільйонів гривень — саме стільки Івано-Франківська громада спрямувала на підтримку захисників у 2024 році. На що насправді спрямували ці 600 мільйонів і яку допомогу можуть отримати військовослужбовці, ветерани та їхні родини в Івано-Франківську?

2052
11.10.2024
Вікторія Матіїв

Про роботу поліціянтів під час повномасштабної війни, найчастіші правопорушення, патрулювання із працівниками ТЦК та СП та ситуацію зі зброєю і наркотиками, дізнавалась журналістка Фіртки.

5658 16

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

186

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1166

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1188

Російські історики вважають Одесу російським містом, оскільки, за їх твердженням, місто було засноване російською імператрицею Єкатєріною II.  Їм і в голову не приходить той факт, що заснування міста, і зміна його назви – це різні речі.

1692
16.11.2024

Інфляція на споживчому ринку в жовтні 2024 року порівняно з вереснем на Прикарпатті становила 1,6%, з початку року — 8,9%, в Україні — 1,8% та 8,4% відповідно.  

930
11.11.2024

Поточний рік був кращим для аграрної сфери на Івано-Франківщині, ніж попередні. У порівнянні з 2023 роком (129,6 гектара) — цьогоріч посівні площі збільшили на 45 відсотків.  

780
06.11.2024

Зовсім скоро настане зима, а це значить, що зараз потрібно максимально запастися вітамінами та мікроелементами.  

14603
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

617
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10430
15.11.2024

Відсьогодні, 15 листопада, розпочинається великий Різдвяний піст.  

6122
12.11.2024

"Ми спільнота. Все, що у нас є — це спільне, — ділиться монахиня.

653
20.11.2024

Президент України надав звання "Народного артиста України" акторові театру і кіно Олексію Гнатковському.  

7603
21.11.2024

Роман Боднар — ветеран російсько-української війни, військовий 109 батальйону 10 гірсько-штурмової бригади "Едельвейс"  

2850
19.11.2024

Президент України Володимир Зеленський представив у Верховній Раді план внутрішньої стійкості. Він складається з десяти пунктів.  

582
17.11.2024

Президент США Джо Байден дозволив Україні завдавати ударів по Росії ракетами великої дальності ATACMS.  

668
15.11.2024

На противагу, 35% мешканців західних областей підтримують проведення виборів президента України під час війни.  

498