Віталій Цапович: Сич і Марцінків - це політичні спекулянти, які беруть святі ідеї і продають їх, щоб дорватися до влади

 

Всі фото: http://neskorena-nacia.com.ua/ 

 

Думка про те, щоб записати інтерв’ю з головою Головного Проводу ОУН Віталієм Цаповичем виникла після перших «Бандерівский читань» "Українського об'єднання патріотів", які відбулися 4 квітня в музеї Степана Бандери.

Сьогодні Україна переживає тотальну політичну та економічну кризу. Аби виправити цю ситуацію потрібно об'єднати представників різних патріотичних формацій і розпочати процес очищення влади. Адже в час, коли війна з ворогом на Східному Фронті забирає життя українських вояків, влада і політикум наживаються на звичайних людях. Таку думку в розмові з кореспондентом Фіртки висловив Віталій Цапович.

Про сучасних політиків, які експлуатують тему ім’я Степана Бандери, про їх перспективи, спогади перших років Незалежності в інтерв’ю Віталія Цаповича.

 

ОУН — з минулого в майбутнє!

 

 

В своєму виступі на «читаннях» ви сказали, що ми не побудували ту Україну, за яку боровся Степан Бандера. Чому?

Як писав Бандера: «На гнилій моралі можна побудували лише гнилу державу», що ми і спостерігаємо зараз.

Вже 25 років ми будуємо гнилу державу з гнилою мораллю, без всякої ідеї і лише на злодійстві та хабарництві.

Це відбувається тому, що коли була проголошена Незалежність України ми не почистили всю комуністичну номенклатуру. Саме тому виникають кризи та відбулися два майдани, з яких, нажаль, винесено дуже мало уроків. Виправляючи цю гнилизну загинула Небесна Сотня, з цієї ж причини зараз на Сході йде війна, яку чомусь називають АТО…

 

Напевно тут свою роль зіграла й інформаційна війна?

Безумовно. Більше того, ми й надалі продовжуємо програвати цю війну і зараз відбувається планомірне захоплення інформаційного простору України.

В результаті постійного інформаційного шуму до влади приходять негідники і аферисти, актори…

До влади в Україні прийшли ті, хто лише думає як використати посади для власного збагачення. Це випадкові люди, для яких Україна не є вищою цінністю, як це було для Бандери.

Степан Бандера міг "продати" німцям "Акт відновлення Української держави", - (німецькі генерали одразу ж після його проголошення в Львові вимагали відкликати Акт), - і отримати все - протекторат над Україною, будинки, маєтки, автомобілі, гроші... Але Бандера не відмовився від принципів і пішов в концтабір... А тепер скажіть – чи є в когось сумнів - як би на його місці поступили сучасні «бандерівці», сучасні українські політики?

 

А як ви оцінюєте нинішню місцеву владу, адже мер Руслан Марцінків і голова облради Олександр Сич теж називають себе патріотами та бандерівцями?

Це політичні спекулянти, які беруть святі ідеї і продають їх, щоб дорватися до влади.

На мою думку, Марцінків не є українським націоналістом. До влади він прийшов випадково. Зіграла свою роль і низька явка на місцевих виборах. Багато франківців навіть уявити собі не могли, що таке може стати мером нашого міста.

Зараз Марцінків діє виключно в інтересах побудови схем, які мають на меті розкрадання міського бюджету та корупцію. Зрозуміло, що Марцінків не є самостійною фігурою. Відомо, хто має на нього вплив як в Івано-Франківську, так і в Львові. Якби ж на його місці була самодостатня людина і сильний лідер, то ні місцеві «князьки», ні «бізнесмени» від влади не мали б такого впливу.

Наш мер вже встиг прославитись на всю Україну сказавши, що гей не може бути патріотом. Якби у Франківську хтось справді проводив гей-парад і сюди поприїжджали різні збоченці, тоді мер повинен би був вийти, зібрати громаду і сказати: «Ми цього не допустим!». Або навіть і не казати нічого, а просто накопати і вигнати з міста… Але ж цього всього у Франківську нема, а Марцінків в такий спосіб переводить громадську увагу від більш значущих проблем. Це просто політичне фарисейство, яке свідчить про відсутність інтелекту як в мера і його команди.

Я вважаю, що ця влада правитиме недовго і на Марцінківа чекає доля Василя Кавацюка – запхають в сміттєвий контейнер та повезуть по місту. Тоді він сам і напише заяву про відставку.

Щодо Олександра Сича, то коли ми відкривали перший пам’ятник Бандері ніякого Сича і чути не було. І насправді треба з’ясувати звідки взявся Сич в українському політикумі. Кажуть, що в кінці 80-х – на початку 90-х років, коли вже йшла боротьба за Україну, коли ще було КГБ, пан Сич бігав просив рекомендації в Компартію совєцького союзу…

Ще один красномовний факт – ніхто ні з обласної, ні з міської ради жодного разу не допоміг, скажімо, Іллі Сливінському, який є найстаршим ветераном УПА на території Івано-Франківської міськради. Також в нас є Петро Лаврук – капітан дивізії «Галичина» та інші ветерани, яких влада просто залишила напризволяще. Є навіть люди, які стали безхатьками. Цим людям навіть на ліки ніхто з цих сучасних псевдо-бандерівців не дав жодного разу ані копійки…

Щодо мерів, то чомусь Івано-Франківську постійно не щастить... Ярослав Тайліх, якого сам Рух, який висунув на посаду, попросив піти. Аж змушений був втікати в Америку... Богдан Борович, який також прийшов під "прапором націоналізму" - через КУН... Зіновій Шкутяк... Цей вчасно осідлав "хвилю Ющенка", бо міг піти слідом за директором базару Іваном Галюком... Анушкевичус - це взагалі. Син НКВДиста- "український націоналіст"... Тепер от Марцінків...

 

Які перспективи в цієї влади?

Ця фальш як в місті, так і в державі, не може довго існувати, її прорве коли цього будуть чекати найменше. Головне, щоб коли це станеться в нас була така політична сила, яка не допустить анархії і злодіїв до влади. Думаю, що це має бути націоналістичний провід, який був за часів Степана Бандери, який не буде йти на компроміси з олігархами і працюватиме на благо людей.

 

Повернемося до постаті Степана Бандери – Руслан Марцінків називає його соціал-націоналістом… Радянська пропаганда називала його «буржуазним націоналістом». Яку ідеологію сповідував Степан Бандера на вашу думку?

Це дурня, Степан Бандера не був ніяким соціаліал-націоналістом. Його ідеологією була ідеологія «Українського націоналізму». Без всіляких соціалізмів, комунізмів і інших «-ізмів». Я розумію, чому Марцінків затягує Степана Бандеру в цю ідеологію, - раніше ВО «Свобода» мала іншу назву – Соціал-національна партія України, потім змінила назву. Тому тут має місце брудна спекуляція.

 

Ви говорите про необхідність широкого націоналістичного руху для України – яка політична сила на вашу думку може стати основою для такого націоналістичного руху?

Вважаю, що наразі потрібно зібрати в єдиний політичний кулак партії, які готові об’єднатися навколо ідеї побудови чесної України. А поки в нас при владі будуть політики з подвійними стандартами, з жлобськими мотиваціями, люди будуть бідувати.

Нині український політикум керується не розумом, а корисними інтересами. Для них головне нажитися на звичайних людях.

Я думаю, що все це закінчиться навіть не перевиборами, а ще однією революцією і нам треба бути до неї готовими.

Проблема в тому, що наразі нашого Президента Петра Порошенка немає ким замінити. Та я переконаний, що альтернатива невдовзі з’явиться. Це може бути хтось з військових, з народних депутатів,.з комбатів… В будь-якому випадку ця людина повинна об’єднати український народ. Пригадайте – кому колись був відомий Дмитро Ярош? Я знав його давно, з «Тризубу»… Але ситуація інколи виносить гідних людей дуже швидко.

 

Можливо нашій країні потрібен Президент, який виконуватиме лише церемоніальні функції, як в Німеччині чи Ізраїлі? Бо всі президенти в Україні – чимраз тим гірші? Був би парламент і він обирав би Президента і Уряд…

Знову ж таки це залежить від сильного уряду. Візьмемо, до прикладу, ВО «Свобода». Насправді є дві «Свободи» - люди, які воюють на Сході, захищаючи територіальну цілісність України, і є злодії, які цим користаються, в тому числі і в Івано-Франківську.

Нам просто треба відсіяти зерно від полови, як це написано в Святому письмі. Коли ж ми це зробимо і до влади прийдуть ті, кому насправді небайдужа доля держави, вони і будуть вибирати хто керуватиме: канцлер, президент чи голова Верховної Ради. Інакше, які б ми реформи не проводили – все буде марно.

 

Ви є ініціатором встановлення першого пам’ятника Степану Бандері. Розкажіть, коли і як виникла така ініціатива?

У травні 1990 року в Івано-Франківську відбувся з’їзд Спілки незалежної української молоді – СНУМ. Це була молодіжно-політична організація, яка ставила собі за мету: розвал Радянського союзу і побудову самостійної України. В той час також вже діяли Народний Рух України, який був громадською організацією, Українська Гельсінська спілка, Український християнсько-демократичний фронт та інші організації, які хотіли бачити Україну незалежною державою.

Отож, після з’їзду я, а також члени СНУМ: Михайло Михайлюк, Юрій Музика та інші представники знайшли на Бистриці Солотвинській великий камінь, завезли його в Старий Угринів і поставили його на тому місці де зараз знаходяться руїни пам’ятника. Колись саме там було обійстя Степана Бандери.

До осені 1990 року були зібрані кошти на пам’ятник, а архітектор Віктор Рожик, який зараз проживає в Житомирі, розробив його проект. Вже до 14 жовтня ми встановили перший пам’ятник Степану Бандері.

 

А хто виготовлював цей пам’ятник?

Підніжжя, яке було стилізоване у вигляді тризуба, виготовляли в селі Клубівці Галицького району, а погруддя на Житомирщині виготовляв сам Віктор Рожик.

 

Але це був 1990 рік, а для радянської влади Бандера був ворогом, то як вам вдалося встановити той пам’ятник?  

Ми все це робили підпільно. Члени СНУМ везли те погруддя в Старий Угринів у багажнику, щоб ніхто навіть про це не підозрював.

Та коли ми встановили монумент старі люди, які ще пам’ятали Бандеру та його родину, падали перед пам’ятником на коліна.

Це було на Покрову, 14 жовтня. Тоді зібралося величезне віче...

По суті, тоді ми відродили в Україні пам’ять про Степана Бандеру.

 

Чому, на вашу думку, прах Степана Бандери досі не переховали в Старому Угринові, поряд з його родичами, так як він це заповідав? Хоча є і думки створити пантеон героїв…

От на «Бандерівських читаннях» задавали питання про те, що Бандера вважав головним нашим ворогом Москву, і це проходить через всі його праці – то де, мовляв, знаходиться зараз та «символічна Москва»?

Відповідаю – ця «Москва» знаходиться в нас в середині… Оці ідеї створення нових «мавзолеїв», «пантеонів» - це і є «Москва», совок.

Степан Бандера був християнином, його батько був священником. Є його заповіт – про те, щоб поховати його в рідному селі поряд з родиною… Тому жодних інших варіантів навіть не треба розглядати.

Склалося так, що в незалежній Україні не до кінця вивчили постать Степана Бандери. Крім того, деякі політичні партії використовуючи ім’я Бандери дискредитували себе та відповідно дискредитували його особистість. Також можна говорити, що ми досі не побудували Україну, за яку він боровся.

Ми знаємо, що Віктор Ющенко будучи Президентом присвоїв Степану Бандері звання «Герой України». Та коли до влади прийшов Янукович Указ був скасований через суд, під приводом того, що Бандера нібито не був громадянином України. Тому родина Бандери не дає дозволу перепоховати його прах, адже нам відомо, що його пам’ятник двічі підривав спецназ ГРУ внаслідок чого постраждало багато людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


07.04.2016 2875 1
Коментарі (1)

Roman Vnuk 2016.04.07, 20:39
Дуже різко.Але не завиває гімно в папірці від цукорків.Говорить як є насправді.Це ж саме можна почути від тисяч людей на вулицях чи на кухнях. Якщо діяти на практиці так як тут написано можна спробувати навести порядок і в Франківську і в Україні ! Якщо звичайно Цаповича після цього інтервю не спідкає доля Музичка чи Лісника! Хай Бог його береже!
02.12.2024
Тетяна Сорока

Про атмосферу у Верховній Раді, творення законів, що змінюють правила гри для бізнесу, для розвитку локальних ініціатив, про майбутні вибори та терміни служби у війську, народний депутат розповів журналістці Фіртки.  

402
29.11.2024
Олег Головенський

Під час своєї передвиборчої компанії Дональд Трамп запевнив, що якщо він виграє вибори, то за його президентства впровадження CBDC в США буде заблоковане. Що таке ці CBDC? Це — Central Bank Digital Currency (цифрові валюти центральних банків).

672
27.11.2024
Микола Сторожовий

В Івано-Франківську з кінця жовтня 2024 року офіційно розпочали роботу мовні волонтери-інспектори, діяльність яких спрямована на контроль за дотриманням мовного законодавства та популяризацію української мови. Фіртка поцікавилася, з якими порушеннями найчастіше стикаються мовні волонтери?

1192
26.11.2024
Тетяна Сорока

Про ПТСР, його наслідки та лікування журналістці Фіртки розповів завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету, доктор медичних наук Михайло Пустовойт.

2529
22.11.2024
Тетяна Дармограй

​Про те, як живе Івано-Франківськ в умовах повномасштабного російського вторгнення в Україну та як місцева влада реагує на виклики, пов’язані із війною, журналістка Фіртки поспілкувалась з міським головою Русланом Марцінківим.

1374
19.11.2024
Вікторія Матіїв

Як змінився рівень дитячої злочинності, булінг, випадки сексуального насильства та самогубств, розшуки дітей, збільшення кількості злочинів, пов'язаних з наркотиками та поради для батьків, журналістка Фіртки поспілкувалася з начальницею відділу ювенальної превенції Головного управління Нацполіції в Івано-Франківській області Аллою Бойчук.

2031 9

Теперішні жлоби і жлобихи збирають величезні аудиторії – від кількох тисяч й аж до десятків мільйонів завсідників соціальних мереж. Але суть та сама.

706

«Хресні ходи», «молитовні стоянія» образ «жертви» та численні відео всіляких «батюшок» та вірян московського патріархату після об’єднання українського православ’я нікуди не зникли. Вони далі  продовжують розхитувати українське суспільство.  

765

Багато можна зробити завдяки слову: надихнути, підтримати, захистити, навчити, але так само і принизити, образити, вбити. Особисто мене дивує той факт наскільки широко розповсюджена нецензурна лексика серед дітей. 

1668

У статті розглядається бездіяльність окремих посадових осіб щодо подолання корупції в Україні, яка має руйнівні наслідки у безпековому напрямку. 

1653
28.11.2024

Багато хто, бажаючи схуднути чи поліпшити здоров'я, звертається до модних дієт. Але правда в тому, що більшість дієт не дають тривалого результату і навіть можуть нашкодити організму.  

358
25.11.2024

Радісна новина для всіх поціновувачів азіатської кухні! Roll Club – відома мережа ресторанів суші з багаторічним досвідом роботи в Україні – тепер і в Івано-Франківську!

466
20.11.2024

Харчування під час війни немає відрізнятись від звичного раціону, який був у мирний час, та обов'язково повинне бути збалансованим. 

18373
30.11.2024

Захист Батьківщини випливає із четвертої Божої Заповіді, яка трактується: "Шануй батька і матір". А Батьківщина — це наша друга матір, тому добрі діти, звичайно, свою маму захищатимуть.  

7491
25.11.2024

Християнська сім'я бере на себе відповідальність жити разом аж до смерті: у любові, вірності, чесності та послуху подружньому.  

3666
21.11.2024

Вхід у храм Пресвятої Богородиці належить до дванадцяти найбільших свят церковного літургійного року, тож це означає, що треба відвідати в церкві богослужіння. 

1054
18.11.2024

Отець каже: виконайте заповідь Божу – вшануйте свято Боже молитвою у храмі, а житейське на цей день відкладіть.

10786
26.11.2024

Оцінюватимуть фіналістів члени міжнародного журі з п'яти європейських країн.

303
29.11.2024

Цей закон набуде чинності з 1 грудня.

300
28.11.2024

2024 рік — це рік, коли у громад забрали військовий податок на доходи, військове ПДФО.

493
24.11.2024

Керівництво Франції вважає, що українське військо може завдавати ударів французькими ракетами великої дальності лише в цілях самооборони. Наразі невідомо, чи зброю французького виробництва вже використовували для атак.  

456
23.11.2024

Водночас 33% респондентів із заходу однозначно не підтримують проведення місцевих виборів під час війни, а 16% — скоріше не підтримують.  

692